27 i 28 września w Krynicy Morskiej odbędzie się drugie spotkanie diagnostyczne dla nauczycieli z województwa warmińsko-mazurskiego, biorących udział w jednym z największych projektów edukacyjnych w Polsce.
Międzynarodowe badanie PISA ujawniło brak przygotowania polskich 15-latków do wyjścia poza znany im ze szkoły schemat postępowania. Wg raportu PISA 2006 stwierdzono, że rozwijanie umiejętności samodzielnego myślenia stanowi piętę achillesową polskiej oświaty. Projekt jest odpowiedzią na te problemy. Potrwa do 30 listopada 2014 r., a jego multimedialne produkty będą służyły uczniom i nauczycielom w całej Polsce jeszcze długo po jego zakończeniu.
– Dlaczego ten projekt jest innowacyjny? Bo nigdy dotąd uczniowie nie mieli tak „żywego” kontaktu ze światem nauki. Transmisje on-line z obserwatoriów Polskiej Akademii Nauk, statków badawczych, laboratoriów, a także z Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie, to niepowtarzalna okazja, aby zobaczyć naukowca przy pracy. To szansa na zarażenie polskiej młodzieży przyrodniczą pasją – mówi dr Agata Goździk z Instytutu Geofizyki PAN – kierownik projektu.
Nauczyciele, którzy przyjadą do Krynicy Morskiej, reprezentują m.in. szkoły elbląskie: szkoły Podstawowe nr 1, 12, 18 i 23; gimnazja nr 6 i nr 9, IV Liceum Ogólnokształcące, oraz Zespół Szkół Powszechnych nr 1 w Pasłęku i Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kętrzynie.
Od kwietnia nauczyciele ci opracowują scenariusze lekcji z wykorzystaniem interaktywnej, nowoczesnej platformy e-learningowej, na której systematycznie umieszczane są lekcje z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych, przygotowane przez pracowników naukowych Polskiej Akademii Nauk zrzeszonych w Centrum Badań Ziemi i Planet Geoplanet, tj. Instytut Geofizyki, Instytutu Nauk Geologicznych, Instytutu Oceanografii oraz Centrum Badań Kosmicznych.
Szkoły uczestniczące w projekcie zostaną wyposażone w tablice interaktywne wraz z oprogramowaniem, monitoring przyrodniczy oraz profesjonalne kamery, dzięki którym możliwa będzie transmisja lekcji on-line prowadzonych w obserwatoriach Polskiej Akademii Nauk
Projekt „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
– Dlaczego ten projekt jest innowacyjny? Bo nigdy dotąd uczniowie nie mieli tak „żywego” kontaktu ze światem nauki. Transmisje on-line z obserwatoriów Polskiej Akademii Nauk, statków badawczych, laboratoriów, a także z Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie, to niepowtarzalna okazja, aby zobaczyć naukowca przy pracy. To szansa na zarażenie polskiej młodzieży przyrodniczą pasją – mówi dr Agata Goździk z Instytutu Geofizyki PAN – kierownik projektu.
Nauczyciele, którzy przyjadą do Krynicy Morskiej, reprezentują m.in. szkoły elbląskie: szkoły Podstawowe nr 1, 12, 18 i 23; gimnazja nr 6 i nr 9, IV Liceum Ogólnokształcące, oraz Zespół Szkół Powszechnych nr 1 w Pasłęku i Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kętrzynie.
Od kwietnia nauczyciele ci opracowują scenariusze lekcji z wykorzystaniem interaktywnej, nowoczesnej platformy e-learningowej, na której systematycznie umieszczane są lekcje z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych, przygotowane przez pracowników naukowych Polskiej Akademii Nauk zrzeszonych w Centrum Badań Ziemi i Planet Geoplanet, tj. Instytut Geofizyki, Instytutu Nauk Geologicznych, Instytutu Oceanografii oraz Centrum Badań Kosmicznych.
Szkoły uczestniczące w projekcie zostaną wyposażone w tablice interaktywne wraz z oprogramowaniem, monitoring przyrodniczy oraz profesjonalne kamery, dzięki którym możliwa będzie transmisja lekcji on-line prowadzonych w obserwatoriach Polskiej Akademii Nauk
Projekt „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
oprac. Magdalena Jankun, koordynator wojewódzki projektu