UWAGA!

Nowe trasy rowerowe

Prezydent Elbląga podpisał w Olsztynie umowę partnerską w sprawie realizacji projektu pn.”Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”. Oznacza to, że już za 3 lata województwa warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie wzbogacą się o blisko 2 tysiące kilometrów ścieżek rowerowych. Nowe szlaki powstaną również w Elblągu.

- Wiem, że rowerzyści czekają na realizację tego projektu. – powiedział po podpisaniu umowy Grzegorz Nowaczyk. - Bezproblemowe i komfortowe poruszanie się po terenie Polski Wschodniej to wyśmienity pomysł na spędzanie wolnego czasu. Mnóstwo atrakcji, różnorodność terenów, okoliczne miasta i przepiękne zakątki z pewnością przyciągną miłośników turystyki rowerowej. Mam nadzieję, że nastąpi to zaraz po zapewnieniu turystom odpowiedniej infrastruktury rowerowej. Podpisanie stosownych dokumentów jest kolejnym, ważnym krokiem w realizacji tego projektu.
       "Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej’’ to ponadregionalny projekt. Wybudowane zostaną ścieżki rowerowe o utwardzonej nawierzchni oraz wytyczone i oznakowane trasy rowerowe na terenach pozamiejskich. W sumie, w 2015 roku na terenie pięciu województw osiągną długość blisko 1982 km.
      
       Planowany przebieg trasy przez Elbląg:
       W granice administracyjne Elbląga szlak będzie wkraczał od strony Bielnika I - ulicą Radomską. Dalej ulice: Stawidłowa i Orla doprowadzą szlak do rzeki Elbląg i przez nowy most zwodzony w ciągu ulicy Studziennej/Orlej pokona on rzekę. Następnie szlak będzie przebiegał wzdłuż bulwaru - ulicami Wodną, Mostową, do Informacji Turystycznej w Ratuszu Staromiejskim przy Starym Rynku. Następnie będzie prowadził do Bramy Targowej. Od niej przetnie ulicę Pocztową. Będzie prowadził przez Park Planty i dalej wzdłuż ulicy Grota Roweckiego będzie wchodził do Parku Traugutta. Wzdłuż rzeki Kumieli poprowadzi do Parku Dolinka, przecinając ulicę Górnośląską. Potem, tak jak rzeka Kumiela, będzie mijał kaskady na rzece i na wysokości ulicy Spacerowej połączy się z ulicą Kościuszki. Wzdłuż niej dotrze do skrzyżowania z ulicą Chrobrego i skręci w lewo, aby wzdłuż tej ulicy dotrzeć do podnóża Góry Chrobrego. Dalej ulicą Sybiraków do skrzyżowania z Marymoncką, gdzie skręci w prawo. Następnie mijając muszlę koncertową w Bażantarni poprowadzi ulicą Marymoncką aż do ogrodów działkowych POD ,,Bażantarnia’’, gdzie odbije w prawo i dalej do Dąbrowy dotrze śladem pieszego szlaku niebieskiego. Przed ulicą Bukową w Dąbrowie trasa opuści szlak niebieski i pojawi się na pieszym szlaku czerwonym, wiodącym ulicą Bukową i dalej po przecięciu Królewieckiej, ulicą Leszczynową doprowadzi do Jagodowej i dalej do granic administracyjnych miasta w kierunku Jagodnika.
       Ponownie szlak rowerowy pojawi się w granicach administracyjnych Elbląga w okolicach Jeleniej Doliny i skręcając w lewo doprowadzi rowerzystów do ul. Fromborskiej. Tam skręci w prawo i ostatecznie opuści Elbląg kierując się w kierunku Łęcza.
       Długość docelowa trasy w roku 2015 wynosić będzie 1.981,995 km. Przewidywany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 263.083.787,91 zł z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to 223.621.219,73 zł. Łączny szacunkowy koszt kwalifikowany realizacji Projektu na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego stanowić będzie nie więcej niż 72.248.846,10 zł, z czego 95 proc. zapewni Instytucja Pośrednicząca, a 5 proc. województwo warmińsko-mazurskie.
      
       Więcej o inwestycji „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”
      
Kamil Czyżak, Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego w Elblągu

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Czy dobrze się zorientowałem, że jak skończy się obecny remont Pacu Słowiańskiego, to natychmiast zostanie on znowu zamknięty i rozkopany, by poprowadzić szlak rowerowy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Aleksander(2012-11-21)
  • Nie
  • czyli rowerzyści z Elblaga nic z tego miec nie bedą, super informacja, a na szczególne pochwały zasługuje poprowadzenie szlaku drogą w lesie, gdy spadnie deszcz na pewno bedzie tam wesolo
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    anybaran(2012-11-21)
  • widzę że trasa zaczyna się przy promie w Kępinach. .. którego NIE MA. ..
  • Magia liczb, kwot i długości przebijająca z tych informacji zaciemnia rzeczywisty obraz stanu wyjściowego i miejmy nadzieję końcowego tego przedsięwzięcia. W przypadku Elbląga nie widzę jakiejkolwiek budowy drogi, bo znakomita większość szlaku bedzie przebiegała istniejącymi i nie koniecznie utwardzonymi nawierzchniami a poza miejscowościami funkcjonującymi drogami (przyjmijmy, że o małym nasileniu ruchu). Wiec dzieło tyczyć sie będzie głównie umiejscowienia stosownych tabliczek lub zdarcia kory na drzewach i namalowania znaczków obrazujących rower. Nie wspomnę już o zapewne planowanych licznych odcinkach wykładanych polbrukiem specjalnie dla użytkowników wibracyjnych zabawek. Bardzo dobrze, że takie dzieło powstało aczkolwiek mało w nim widzę profesjonalnego podejścia do zagadnienia i rowerowych potrzeb. Austria czeka na wizytę twórców tego opracowania - lepiej później niż wcale.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2012-11-21)
Reklama