Miasto przymierza się do budowy nowego cmentarza komunalnego. Zanim jednak powstanie plan alejek i podziału na kwatery trzeba sprawdzić czy dana lokalizacja się nadaje. I właśnie nad tym obecnie pracują urzędnicy.
Jak informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta, obecnie miasto zastanawia się nad dwiema lokalizacjami, w których mógłby powstać cmentarz. Pod uwagę bierze się tereny położone na zachód od nowej części Cmentarza Dębica, tuż przy ul. Wschodniej, a także te w okolicy Stagniewa.
W ubiegłym roku poczyniono już pierwsze kroki w tej sprawie i zawarto umowę na wykonanie badań warunków gruntowo- wodnych, a także na opracowanie dokumentacji geotechnicznej w ramach zadania "Koncepcja budowy cmentarza komunalnego".
Jak dodaje Joanna Urbaniak przewiduje ono, że prace badawcze odbywają się etapami. Dokumentację geotechniczną dla tego pierwszego już wykonano, a ta, która dotyczy etapu drugiego ma zostać zrobiona do końca września. Zaplanowano również, że każda z tych lokalizacji będzie badana osobno.
To wszystko ma pomóc ustalić, czy dane miejsce spełnia wymagania dotyczące cmentarzy, grobów i innych miejsc pochówku zwłok oraz szczątków, a także czy nadaje się pod względem sanitarnym.
Na ten cel miasto chce przeznaczyć w tym roku 150 tys. zł, natomiast całość miałaby kosztować 342 tys. zł.
W ubiegłym roku poczyniono już pierwsze kroki w tej sprawie i zawarto umowę na wykonanie badań warunków gruntowo- wodnych, a także na opracowanie dokumentacji geotechnicznej w ramach zadania "Koncepcja budowy cmentarza komunalnego".
Jak dodaje Joanna Urbaniak przewiduje ono, że prace badawcze odbywają się etapami. Dokumentację geotechniczną dla tego pierwszego już wykonano, a ta, która dotyczy etapu drugiego ma zostać zrobiona do końca września. Zaplanowano również, że każda z tych lokalizacji będzie badana osobno.
To wszystko ma pomóc ustalić, czy dane miejsce spełnia wymagania dotyczące cmentarzy, grobów i innych miejsc pochówku zwłok oraz szczątków, a także czy nadaje się pod względem sanitarnym.
Na ten cel miasto chce przeznaczyć w tym roku 150 tys. zł, natomiast całość miałaby kosztować 342 tys. zł.
mw