Już w najbliższą niedzielę (31 lipca) piłkarze Olimpii Elbląg rozpoczną rozgrywki w II lidze. To jednak nie koniec ambicji żółto-biało-niebieskich. Prezes Paweł Guminiak nie kryje ambicji powrotu na zaplecze ekstraklasy. Wymaga to jednak wzmocnienia finansowego, dlatego zarząd klubu chciałby pozyskać sponsora tytularnego, któremu oferuje dodanie nazwy firmy do nazwy klubu.
W tej chwili Olimpia Elbląg opiera się na grupie 50 sponsorów, którzy zasilają klubową kasę w różnej wysokości. Jest to działanie sensowne, gdyż małego sponsora jest stosunkowo łatwo zastąpić innym. Tymczasem kluby budowane „na pieniądzach” jednego sponsora, po jego wycofaniu często kończyły sportowy byt. Najbardziej znane przykłady z ekstraklasy to Groclin Grodzisk Wielkopolski,który po zmianie strategii sponsorskiej walczył w wielkopolskiej okręgówce. I wycofał się po rundzie jesiennej.
- Ten poziom, który jest teraz, to poziom wejścia do II ligi. Żeby w niej zagościć lub awansować potrzeba jest czegoś więcej – mówi prezes klubu Olimpia Elbląg.
Zarząd klubu cały czas rozmawia z potencjalnymi sponsorami. W ubiegłym roku udało się pozyskać jeden z browarów oraz liczne firmy z Elbląga i okolic.
Jednym z ważniejszych sponsorów Olimpii jest ratusz, ale trzeba pamiętać, że przejście żółto-biało-niebieskich na garnuszek miasta nie wchodzi w grę. Miasto w tym roku wspomogło Olimpię Elbląg kwotą 267 tys zł.
- W tym roku odbędzie się jeszcze jeden konkurs „wsparcie szkolenia sportowego w różnych dyscyplinach sportu”, w którym Olimpia Elbląg będzie mogła wystartować – mówi Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego.
Trzeba pamiętać, że Olimpia to nie tylko pierwsza drużyna, która jest niejako wizytówką klubu, ale także liczne drużyny młodzieżowe, w których trenuje ponad 400 dzieci oraz powstała kilka dni temu żeńska drużyna seniorek. Dziewczyny we wrześniu wystartują w III lidze rozgrywek kobiecych.
Patronem medialnym klubu Olimpia Elbląg jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
- Ten poziom, który jest teraz, to poziom wejścia do II ligi. Żeby w niej zagościć lub awansować potrzeba jest czegoś więcej – mówi prezes klubu Olimpia Elbląg.
Zarząd klubu cały czas rozmawia z potencjalnymi sponsorami. W ubiegłym roku udało się pozyskać jeden z browarów oraz liczne firmy z Elbląga i okolic.
Jednym z ważniejszych sponsorów Olimpii jest ratusz, ale trzeba pamiętać, że przejście żółto-biało-niebieskich na garnuszek miasta nie wchodzi w grę. Miasto w tym roku wspomogło Olimpię Elbląg kwotą 267 tys zł.
- W tym roku odbędzie się jeszcze jeden konkurs „wsparcie szkolenia sportowego w różnych dyscyplinach sportu”, w którym Olimpia Elbląg będzie mogła wystartować – mówi Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego.
Trzeba pamiętać, że Olimpia to nie tylko pierwsza drużyna, która jest niejako wizytówką klubu, ale także liczne drużyny młodzieżowe, w których trenuje ponad 400 dzieci oraz powstała kilka dni temu żeńska drużyna seniorek. Dziewczyny we wrześniu wystartują w III lidze rozgrywek kobiecych.
Patronem medialnym klubu Olimpia Elbląg jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
Sebastian Malicki