UWAGA!

Niezwykłe spotkanie DKF-u

 Niezwykłe spotkanie DKF-u

- Pierwsze, lipcowe spotkanie, Dyskusyjnego Klubu Filmowego im. Andrzeja Munka zapowiada się nietypowo – mówi Joanna Niewiadomska z kina „Światowid”. I wyjaśnia dlaczego. - Obejrzymy nie 1, a 11 filmów, bo już 9 lipca swój przystanek w Elblągu będzie miał największy w Polsce festiwal w całości poświęcony filmom krótkometrażowym, czyli Euroshorts 2014.

Elbląg będzie ostatnim miastem na trasie replik Europejskiego Festiwalu Filmowego Euroshorts 2014. Widzowie Kina „Światowid” obejrzą wybrane przez organizatorów najciekawsze filmy z 23 edycji.
       - Produkcje prezentowane w ramach tego festiwalu to nie tylko nieprzeciętne filmy krótkometrażowe młodych twórców z całego świata, ale także pomysłowe, artystyczne spoty reklamowe – zachęca Joanna Niewiadomska z kina „Światowid”.
       Euroshorts w Elblągu poprowadzi Przemysław Młyńczyk dyrektor artystyczny Festiwalu, który jest inicjatorem tego jednego z najstarszych europejskich festiwali reklamy i niekomercyjnych filmów krótkometrażowych, a także reżyserem, autorem kilkunastu filmów dokumentalnych, krótkometrażowych i pełnometrażowej fabuły pt. „Osiemnaście".
       Prezentowane filmy wyselekcjonowane zostały wśród 4 konkursowych kategorii: filmu fabularnego, dokumentalnego, eksperymentalnego, animowanego.
       I tak obejrzeć będzie można filmy animowane „Wiatr” (reż. Robert Löbel, Niemcy) i film „Dekadencja w przyrodzie” (reż. Olga Guseva, Niemcy), film dokumentalny „Cisza” (reż. Zofia Goraj, Polska), cztery filmy eksperymentalne: „Athens Dail Better” (reż. Straits Chatzielenoudas - Nagroda Euroshorts 2014 za film eksperymentalny, Grecja), „Metube. August śpiewa Habanerę z opery Carmen” (reż. Daniel Moshel, Niemcy), „Polowanie na szczęście” (reż. Ingse B. Sæthre, Norwegia) i film „Inwentaryzacja” (reż. Bartek i Piotr Bartos, Polska). Pokazane również zostaną trzy filmy fabularne: zdobywca nagrody Euroshorts 2014 „Ostatni z was” (reż. Dan Sachar, Izrael), „Nigdzie” (reż. Nina S.F. Engel, Hiszpania) oraz „Dziewice” (reż. Asier Aizpuru, Hiszpania).
       - Jedenastą czwartkową projekcją będzie blok amerykańskich reklam – zapowiada Joanna Niewiadomska. - W tym roku największe uznanie ponad 4000 osobowego jury zyskał film "Podział epicki", reklamujący ciężarówki Volvo, zaś wśród kampanii najlepsza okazała się kampania Old Spice złożona z trzech reklam: "Ciągły prysznic", "Arbuz" i "Architekt".
       Warto dodać, że elbląscy kinomaniacy będą mogli zobaczyć Amerykański Film Reklamowy 2014, pokazujący wybitne dokonania artystyczne w amerykańskiej reklamie. Premiera taśmy odbyła się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA) w Nowym Jorku i wzięło w niej udział ponad 2000 twórców i producentów reklamy USA.
      
       Początek spotkania w ramach DKF-u – o godzinie 19. Wstęp kosztuje 8 złotych.
      
Sylwia Warzechowska, rzecznik CSE Światowid

Najnowsze artykuły w dziale Kina i teatr

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)