UWAGA!

Budowa nowej linii tramwajowej

Ponieważ nowa linia tramwajowa będzie kosztowała kilkaset tysięcy złotych, a miasto nie może zabezpieczyć wszystkich potrzebnych na to środków finansowych - część najprostszych prac, jak np. wykonanie torowiska wykonana zostanie jako czyn społeczny, informował Elbląski Głos Wybrzeża z 16 października 1956 r.

Niejednokrotnie pisaliśmy, że Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zamierza wybudować nową linię tramwajową wzdłuż ul. 22 Lipca, która ma połączyć tory tramwajowe nr 1 i nr 2.
     Obecnie chcemy poinformować naszych czytelników, że MPK zakończyło już przygotowania i w tym tygodniu rozpoczną się pierwsze roboty ziemne przy trasie przyszłego torowiska.
     Ponieważ nowa linia tramwajowa będzie kosztowała kilkaset tysięcy złotych, a miasto nie może zabezpieczyć wszystkich potrzebnych na to środków finansowych - część najprostszych prac, jak np. wykonanie torowiska wykonana zostanie jako czyn społeczny. I tak Zakłady Mechaniczne im. gen. K. Świerczewskiego zadeklarowały wykopanie 500 mb. torowiska. W ślad za nimi poszły szkoły podstawowe, jak np. szkoła podstawowa nr 5 przy ul. Robotniczej oraz szkoła ogólnokształcąca nr 1 przy ul. Pocztowej. W tych dniach do dyrekcji MPK wpłynęło zgłoszenie ze szkoły podstawowej nr 2 przy ul. Robotniczej, która zobowiązuje się wykonać 80 mb. wykopu dla torowiska.
     Ponieważ spodziewane są dalsze zgłoszenia, MPK postanowiło podzielić trasę na odcinki, oznaczając każdy z nich tablicami informującymi kto dany odcinek wykonuje.
     Jak dotychczas - do wykonania robót ziemny zgłosiły się Zakłady Mechaniczne oraz kilka szkół, natomiast nie zadeklarowali pomocy mieszkańcy okolicznych dzielnic, najbardziej zainteresowani połączeniem odległych ulic ze śródmieściem. Wobec takiego stanu sprawą powinny zająć się komitety blokowe. Ostatecznie to nawet trochę wstyd, że młodzież szkolna zadeklarowała bezinteresowną pomoc, a dorośli mieszkańcy nie kwapią się, aby przyspieszyć budowę nowej linii tramwajowej.
     
oprac. Olaf B.

Najnowsze artykuły w dziale Dawno temu

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • No i gdzie jest ta linia? 22 lipca to Pilsudskiego przeciez a tam torow nie ma. Widocznie juz 50lat temu byly "kielbasy wyborcze". P.S. Dziekujmy za UE, co by bylo gdyby za nowa nitke na ogolnej kazdy z nas musialby odrobic czyn spoleczny? A tak UE dala kase a my mozemy spokojnie siedziec w domu i popijac piwko.
  • Święta racja Shrek, a żeby było śmiesznij to do tej UE wprowadzili nas niemal Ci sami sekretarze, co tamtej lini wybudoiwać nie mogli, jak dobrze że chłopaki i dziewczyny się połapali, że Partia i Związek Radziecki nie zbudują niczego przydatnego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bob budowniczy(2006-10-16)
  • Co do linni Piłsudskiego to powiem, że nawet zaczęto ją budować:) a dziś nie ma w planach budowy torów na tej ulicy, najbliższe plany to 12 lutego i Grota Roweckiego, później Odrodzenia oraz Fromborska i Królewiecka (koło szpitala)
  • Dlaczego jednak zlikwidowano przedwojenną linią Nr. 3 ? Łączyła ona okolice dzisiejszego Sądu Okręgowego i biegła dalej Zewnątrzną Groblą Młyńską (dzisiaj ul. Traugutta), Górnośląską, Agrykola i kończyła swój bieg przy słynnym lokalu Sanssouici (narożnik ul.ul. Kościuszki/Chrobrego). Była to JEDYNA linia tramwajowa w Elblągu mająca "poprzeczny przebieg" względem ukladu urbanistycznego miasta. Dzisiejsze 5 linii tramwajowych ma układ prawie że równoległy, z małymi odstępstwami. Tak więc ich przedłużanie - nie przynosi pełnego efektu. Brak takiej "porzecznej" linii tramwajowej jest b. odczuwany dzisiaj w Elblągu, tym bardzie, że miasto rozbudowuje się nie tylko w układzie północ-południe.
Reklama