Środa 20-06-2018, imieniny Bogny, Florentyny
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Można? Można?

Cała załoga musi pomóc

Dyrekcja Zakładów Mechanicznych apeluje do wszystkich pracowników fizycznych i umysłowych, by zgłaszali się poza normalnymi godzinami pracy do rozładunku wagonów, informował Dziennik Bałtycki z 29 września 1954 r.

Jesień – to okres najbardziej wytężonej pracy w transporcie. Tysiące wagonów, obładowanych węglem, zbożem, kartoflami, różnymi surowcami i materiałami, ciągnie do fabryk, miast i wsi.
     Nasilenie w transporcie odczuwają też Zakłady Mechaniczne w Elblągu. Co dzień kilkadziesiąt wagonów kolejowych wjeżdża do zakładu, przywożąc różne materiały do produkcji.
     Np.: tylko w dniu 20 września przybyło na teren zakładu, około 100 wagonów, które trzeba było natychmiast wyładować i zwrócić PKP do dalszej eksploatacji. I tu właśnie wynikł problem – kto i kiedy rozładuje tyle wagonów? Na odprawie kierowników w DOKP w Gdańsku udowodniono, że Zakłady Mechaniczne w Elblągu płacą największe kary za przetrzymywanie wagonów.
     Płacą kary, ale przede wszystkim poważnie hamują normalny przewóz materiałów dla innych zakładów. Za I półrocze br. zakłady zapłaciły około 400 tys. zł kary (przeciętnie w miesiącu wypada 50 tys. złotych).
     Jak zapobiec dalszemu marnotrawstwu?
     Dyrekcja zakładów apeluje również do wszystkich pracowników fizycznych i umysłowych, by zgłaszali się poza normalnymi godzinami pracy do rozładunku wagonów.
     Każdy ma możność zarobku według zakordowanej stawki podwyższonej o 50 proc.
     Za wyładowanie jednego wagonu (20 ton) można zarobić od 42 do 116 zł, w zależności od rodzaje wyładowanego materiału.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Promocja RATY 0%
!!!PROMOCJA3!!!
DRZWI PORTA
AMK Meble łazienkowe 1