Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 10-12-2016, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Dlaczego w Elblągu brak napojów chłodzących?

Produkcja dzienna wytwórni PSS może zamknąć się ilością 7000 butelek napojów chłodzących, 2500 syfonów oraz 1500 butelek solanki dla zakładów produkcyjnych, informował Dziennik Bałtycki z 12 sierpnia 1962 r.

Zewsząd słyszy się w Elblągu narzekania na trudności wymiany syfonów z wodą sodową i na częste braki napojów chłodzących w elbląskich sklepach. Szczególnie odczuwa się to w dniach dobrej pogody.
      Dlatego zwróciliśmy się w tej sprawie do wytwórni PSS i do kierownika Wydziału Handlu Prezydium MRN. Najpierw kilka uwag o stanie faktycznym. Produkcja dzienna wytwórni PSS może zamknąć się ilością 7000 butelek napojów chłodzących, 2500 syfonów oraz 1500 butelek solanki dla zakładów produkcyjnych.
      Prawda, że ilości te, nie zaspokaja jeszcze w pełni potrzeb w okresie sezonu, ale regularna dostawa przyczyniały się do poważnego rozładowania niedoborów.
      Stwierdziliśmy, że przeszkód produkcyjnych nie ma. Park maszynowy, mimo, że stary jest czynny, a na pokrycie rotacji jest wystarczająca ilość butelek i syfonów.
      Przeszkodą jest transport. W czerwcu był czynny jeden samochód i w sklepach, czasem przez tydzień nie było napojów. Obecnie czynne są dwa samochody, ale i tak w dniach cieplejszych, napoje znikają.
      Wydział handlu jest zdania, że sprawa transportu została całkowicie uzgodniona z dyrekcją PKS, a właściwie jego użycie zależy tylko i wyłącznie od wytwórni i zarządu PSS. Cała tajemnica polega na tym, aby w przejściowych godzinach, w których transport ten nie jest potrzebny wytwórni, użyć go do innych przewozów.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama