Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 07-12-2016, imieniny Ambrożego, Marcina
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Gronowo Górne z lotu ptaka Gronowo Górne z lotu ptaka

Dzika Budowa na placu Słowiańskim

W roku 1958 dyrekcja MPK otrzymała do 1960 r. włącznie lokalizację na budowę nowej dyspozytorni tramwajowej na Placu Słowiańskim, informował Głos Elbląga z 24 października 1962 r.

Wśród licznej korespondencji jaką otrzymujemy w codziennej poczcie, wiele listów dotyczy rozpoczętej budowy na placu Słowiańskim.
     Sądząc z wielkości założonych fundamentów – pisze w liście ob. M.Ł. (nazwisko znane redakcji) będzie to z pewnością jakiś pawilon handlowy, względnie kiosk spożywczy lub przemysłowy.
     Dla zorientowania czytelników o właściwym przeznaczenia rozpoczętej budowy zwróciliśmy się po informacje do kierownika Wydziału Budownictwa i Architektury Prezydium MRN mgr inż. Jana Buyko.
     Okazuje się, że założone fundamenty budowy miały zupełnie inne przeznaczenie niż pisze czytelnik M.Ł. W roku 1958 dyrekcja MPK otrzymała do 1960 r. włącznie lokalizację na budowę nowej dyspozytorni tramwajowej na Placu Słowiańskim. Ostatnio w związku z robotami ziemnymi należało przenieść dyspozytornie w inne miejsce. I tu inwestor poszedł po najmniejszej linii oporu. Bez zgody Wydziału Budownictwa i Architektury bez dokumentacji i lokalizacji MPK przystąpiło do budowy nowej dyspozytorni. Decyzją Wydziału Budownictwa i Architektury „dzika” budowa została wstrzymana. Roboty rzeczywiście przerwano, ale pozostały na placu fundamenty i zręby ścian.
     Tyle inż. Buyko ze swej strony chcielibyśmy się jednak dowiedzieć, kto poniesie koszty dotychczasowej budowy, oraz kiedy wreszcie zostanie ona zlikwidowana. O bliższe informacje prosimy dyrekcję MPK oraz inwestora – MPWiK w Elblągu.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama