UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
..., a moim zdaniem (wybrany wątek)
Pokazuj
wątki
Pokazuj od
najnowszych
Pokazuj od
najstarszych
  • Ciekawe. Już 120 lat temu "ze względu na sezonowość żeglugi, biznesy przedsiębiorców stały się niekonkurencyjne wobec tych położonych w pobliżu kolei". Nawet kolej nadzalewowa padła bo nie było kogo i czego wozić. Czy podczas planowania przekopu ktoś brał pod uwagę, że pojawiły się samochody i ciężarówki? Mam dziwne wrażenie, ze żyjemy mentalnie w XiX wieku i marzy nam się rewolucja przemysłowa oparta na węglu. Może znowu w Elblągu będziemy produkować parowozy, a w cegielniach cegły których już i tak prawie nikt nie chce bo powstały nowoczesne materiały?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 7
    Inżynier(2019-05-19)
  • @Inżynier - Inżynierze, to jest rolą państwa i UE. Zgodnie z dyrektywami UE popartymi programami i kasą, masowe towary powinny być wożone drogami wodnymi i koleją. My tymczasem oba te kierunki transportowe zniszczyliśmy. Stąd na naszych drogach jest proporcjonalnie więcej TIRów, niż na Zachodzie. Tam po rzekach i kanałach pływają barki i statki. A kolej nadzalewowa nie powstałaby i nie działała, gdyby nie ulgi w podatkach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 1
    Lu.(2019-05-19)
  • @Lu. - Kolej Nadzalewowa jest przedsięwzięciem nie tylko opłacalnym, ale również potrzebnym zarówno regionowi, jak i jego mieszkańcom, którzy - wbrew temu co wypisują tu anonimy - nie tylko nie zawsze mogą pozwolić sobie na utrzymanie drogich i trujących nas wszystkich samochodów, ale również chętnie przesiedliby się na szybki i nowoczesny transport publiczny z powodów ekonomicznych i ekologicznych. Ma rację @Lu, że UE promuje i wspiera ogromnymi środkami transport śródlądowy i kolejowy, bo są to najtańsze, najczystsze i najbezpieczniejsze formy transportu. W Polsce jednak mało kto - zwłaszcza wśród politycznych decydentów - myśli o tym, bowiem są to zwykle ludzie ograniczeni do myślenia w perspektywie wyłącznie kolejnej kadencji, rzadko kiedy zdarza się tam ktoś myślący w perspektywie dekad i dłuższej. W Elblągu/Braniewie dochodzi do tego również lobby przewoźników autobusowych, któremu "zawdzięczamy" likwidację KN oraz brak wyobraźni władców ratusza, którzy wolą schlebiać posiadaczom aut traktujących je jako wyznacznik statusu materialnego, zamiast wspomagać zdecydowanie większą grupę obywateli korzystających z najrozsądniejszej formy transportu, czyli transportu publicznego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 1
    LewicaRazem(2019-05-19)
  • Cegła to najlepszy materiały zobacz ile lat mają hale nad rzeką Elbląg, niektóre mają blisko 200 lat i stoją, a dzisiaj budują z tych nowoczesnych materiałów, które rozsypują się po 30-40 latach, a ścianki działowe można rozwalić pięścią. Dodatkowo cegła to materiał korzystny dla zdrowia. 120 lat temu zimy były długie i ostre, a dzisiaj to nawet Zalew rzadko zamarza i sezon trwa dłużej. A teraz jak kolej będzie szybko jeździć 160- 250 km/h , to będzie kogo i co wozić, nawet wojskowe transporty między Elblągiem, a Braniewem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 2
    Gienek(2019-05-19)
Reklama