Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 22-02-2018, imieniny Marty, Małgorzaty
 
Rek

UWAGA!

"Komu kwiatki, komu?"

Elbląg to miasto już niemalże 100 tysięczne, rozbudowujące się z dnia na dzień - czytamy w Dzienniku Bałtyckim z 20 stycznia 1964 roku.

Powstają tu nowe dzielnice, znikają ostatnie pozostałości wojny. Ale nie ma róży bez cierni. Jednym z nich są tutejsi handlarze, bez względu na porę roku okupujący jedną z głównych ulic miasta - 1 Maja. Można u nich kupić wszystko, od sztucznych kwiatów, po marynowane grzybki do szmirowatych wyrobów rękodzielniczych. Tu za "jedne" 50 groszy, można się zważyć na mikroskopijnej i niedokładnej wadze, można nabyć nawet bazie.
     Proszę zauważyć, że jest zima. Konkurencja ze sklepami warzywno-owocowym i przejawia się choćby w sprzedaży chrzanu w całości, albo na życzenie, tartego. Obskurne wózki z porozkładanym "na pokaz" towarem, oszpecają i tarasują chodnik.
     Trzeba jeszcze dodać, że ceny oferowanych tu artykułów, przekraczają czasem nawet 20 proc. ceny tych samych artykułów, przewidziane w cennikach państwowych.
     Tutejsi mieszkańcy przywykli już do tego widoku, ale przecież do Elbląga przyjeżdżają ludzie z innych regionów Polski, a widać handlarzy w centrum miasta nie dodaje uroku wspomnieniom z podróży do Elbląga. Sądzimy, że Wydział Handlu przy Prezydium MRN w Elblągu postanowi coś w tej sprawie.

rp
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama