Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 10-12-2016, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Mały bilans teatralny

W ubiegłym roku teatr wystawił w Elblągu 14 premier i jedną bajkę, w sumie 250 spektakli, które obejrzało 73 tysiące widzów, informował Dziennik Bałtycki z 18 stycznia 1962 r.

Chodzi tu o roczną ocenę działalności Teatru im. Stanisława Jaracza w Elblągu. Chcemy się jednak zatrzymać na sprawie powiązania teatru z elbląską publicznością.
     Zajrzyjmy do danych statystycznych. W ubiegłym roku teatr wystawił w Elblągu 14 premier i jedną bajkę, w sumie 250 spektakli, które obejrzało 73 tysiące widzów. W zestawieniu do ilości miejsc wynika, że średnia frekwencja wyniosła 63 proc. w zasadzie wynik ten można uważać za dość dobry, choć już i z tego powodu, że w stosunku do 1960 roku ilość widzów wzrosła o 6 tys. osób. Szybszy wzrost liczebności widzów hamuje oddalenie teatru od centrum miasta i sam budynek. Ogólnie przeważa zdanie, że po translokacji teatru do gmachu Domu Kultury, ilość widzów powinna wzrosnąć o 40 procent. Pośpiech w wykończeniu sali teatralnej DK jest konieczny również z tego powodu, że inspektorat Techniczny zezwolił na eksploatację obecnego budynku, tylko do miesiąca października br.
     Nie znaczy jednak, że sama nowa sala rozwiąże problem zapełnienia widowni i uteatralnienia elblążan. Trzeba jeszcze usilniej pomnażać liczbę zakładów pracy (takich jak „Zamech”, ZWP, PSS i inne), które wśród załogi prowadzą stałą akcję popularyzacji teatru, łącznie z rozsprzedażą biletów. Warto też pomyśleć o zakładaniu przy klubach zakładowych kół przyjaciół teatru. Z pewnością następny bilans wypadnie wówczas jeszcze lepiej.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama