Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 04-12-2016, imieniny Barbary, Jana
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Droga z pierwszeństwem przejazdu Droga z pierwszeństwem przejazdu

Most będzie wyremontowany

Prezydium MRN wyjaśnia, że znajdujący się most nad torem kolejowy przy ul. Lotniczej wymaga kapitalnego remontu, informował Elbląski Głos Wybrzeża z 9 marca 1955 r.

W związku z notatką z dnia 31 stycznia br. pt. „Most należy do Prezydium Miejskiej Rady Narodowej”.
     Prezydium MRN wyjaśnia, że znajdujący się most nad torem kolejowy przy ul. Lotniczej wymaga kapitalnego remontu. W roku 1955 z braku kredytów remont nie został wykonany, ale w br. kredyty są przyznane, więc nic nie stoi na przeszkodzie wykonania remontu.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • No i cos widac stanelo na przeszkodzie, bo czy ten most wyremontowano? Do tej pory go nie ma!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-03-09)
  • W którym to miejscu było? Dzisiaj nie ma śladu są za to plany.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ciekawy(2006-03-09)
  • juz został rozebrany w ubiegłym wieku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kk(2006-03-09)
  • Towarzysz Szmaciak (ten od "wicie, rozumicie") za ten stan był odpowiedzialny, gdyż nie dojechał na posiedzenie Biura Politycznego (napity bimbrem zasnął w pociągu i wysiadł w Otwocku) i Polbiuro most wybudowało, ale w Ełku!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zapl.karzełreakcji(2006-03-09)
  • ''zapluty karle reakcji'' - pisz poprawnie. konstrukcja kładki nad torami była od czasów wojny.skorodowana do tego stopnia iż groziła zawaleniem.z szacunku kosztów i efektów wynikał jeden wniosek. demontaż.przy dużum ruchu kolejowym brak kładki był bardzo dotkliwy. teraz jest ok.kiedy bedzie duży ruch kolejowy ??? pewnie nie prędko.a decyzje podejmowano na trzezwo i przytomnie.a tak ku ogólnej jasności- złe emocje leczą psychiatrzy.polecam dra marca.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kk(2006-03-09)
  • kk ma racje ale nie ma słuszności. W istocie nad dawną Fliegerstrasse a dzisiejszą Lotniczą były dwie kaładki - fakt, nie mosty. To były kładki tylko dla ruchu pieszego. Pierwsza funkcjonowała przy dzisiejszej Giełdzie Elbląskiej, na ulicy Fredry mieściła się filia KL Stutthoff - dzisiaj są tam ogródki działkowe. Meczono ludzi i aby nie stwarzać problemów ( to byli głównie Pomorzacy, znali język niemiecki, siedzieli za nic i słusznie się burzyli, towarzysze gestapowscy obawiali się ich kontaków z miejscową ludnością) zbudowano w 1941 roku bezposrednie połącznie do zakładów Schichauowskich.To było bardzo tymczasowe ustroistwo, bardzo tandetne. Nie ma chyba żadnych fotografii bowiem był to obiekt militarny. Druga kładka znajdowała się zdecydowanie bardziej na południowy zachód - za dworcem kolejowym. Jeżeli chciałoby się komuś spaceru, to na końcu Lotniczej, prawie pod jednostką a na przeciw wyższej szkoły humanistycznej ( czy jak to sie teraz nazywa?) dostrzeże po lewej stronie solidny schron paliwowy. Właśnie na wysokości tego schronu - lokomotywownię, która tam się znajduje wybudowano około 1975 roku - była owa kładka. Wychodziła na Grunwaldzką, mniej więcej tam gdzie teraz jest wjazd do składu węglowego. W tym artykule najprawdopodobniej jest mowa o kładce przy Fredry, rozebrano ją około 1957 roku, była stara a poza tem nie miała społecznego sensu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    warmiak(2006-03-10)
  • dziekuje za szczegóły warmiakowi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    KK(2006-03-10)
Reklama