Czwartek 18-10-2018, imieniny Łukasza, Juliana
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Na trasie Elbląg - Ostróda

 
Elbląg, Na trasie Elbląg - Ostróda
Rek

Jedną z najdłuższych tras śródlądowych jest połączenie wodne między Elblągiem a Ostródą, które wynosi ok. 80 km. Jest to niezwykle ciekawa trasa ze względu na walory turystyczne i krajoznawcze. Projekty połączenia wodnego między Elblągiem a Ostródą datują się od 1825 roku - czytamy w Głosie Elbląga z 17 czerwca 1966 roku.

Wyprzedziły one o kilkadziesiąt lat budowę sieci kolejowej na Warmii i Mazurach. Budowę Kanału Warmińskiego zakończono w 1860 roku. Była to inwestycja - jak na owe czasy - śmiała i pomysłowa. Budowniczowie musieli pokonać różnicę wzniesień 104 m, jaka dzieliła lustra wód w okolicy Ostródy i Elbląga. W tym celu połączyli sztucznie przekopem teren położony między jeziorem Drwęckim pod Ostródą a jeziorami Francuskim i Sambrodem, a następnie wybudowali pięć pochylni lądowych o łącznej różnicy wzniesień 99 m i dwie śluzy. Pochylnie umożliwiają przewóz statków specjalnymi wózkami szynowymi i stanowią po dziś dzień jedyne tego rodzaju urządzenie techniczne w Europie.
     
     Szlak wodny Elbląg-Ostróda dzięki swemu malowniczemu położeniu zalicza się do największych atrakcji na Pojezierzu Warmińskim. Jak już informowaliśmy Żegluga Gdańska skierowała tu ostatnio dwa nowoczesne statki "Łabędź" i "Kormoran", które raz dziennie odbywają podróż na tej trasie. W roku przyszłym uruchomiona zostanie nowa linia regularna na trasie Iława-Elbląg, na której kursować będzie statek typu "Kormoran".
     
     Fot. Z. Kosycarz.

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Podpis elektroniczny zestaw na 1 rok Mini
Hosting WWW START
Domena funkcyjna .com.pl
Konto poczty elektronicznej