Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 25-02-2017, imieniny Wiktora, Cezarego
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Studniówki 2017

Wiadomości

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Lutowa rozmowa Lutowa rozmowa

Próbna podróż wagonu

Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego w Elblągu przeszły ostatnio na produkcję własną, informował Elbląski Głos Wybrzeża z 17 lipca 1956 r.

Już w czerwcu wykończony miał być prototyp wagonu stanowiącego przedmiot dalszej produkcji.
     Początki jednak zawsze są trudne. W czerwcu rozpoczęto więc budowę prototypu, ale niestety , nie zdołano go wykończyć. Powodem był brak potrzebnych materiałów. Budowę przeniesiono więc na lipiec.
     Dyrekcja zakładu „urządziła się” jednak w ten sposób, że część niezbędnych materiałów pożyczyła po prostu od „bratnich” zakładów w kraju, a m. in. od wrocławskiego Pafawagu. Zielonogórskiego „Zastalu” i innych. Część materiałów otrzymano z Centrali Zbytu Stali w Gdańsku.
     Po pokonaniu tych pierwszych trudności rozpoczęto produkcję prototypu „pełną parą” i wykonano wreszcie pierwszy wagon. W lipcu przewidziane jest też wykonanie dalszych trzech wagonów.
     W sierpniu Zakłady Taboru Kolejowego dadzą dalszych 15 wagonów, a do końca br. wyprodukuje się ich 250.
     Dziś przejdzie próbę pierwszy wagon. Ten właśnie prototyp szczególną dumą napawa całą załogę zakładów. Robili przecież co mogli, bardzo często roboty maszynowe wykonywano ręcznie, bo przecież zakład nie jest jeszcze wyposażony we wszystkie niezbędnie maszyny. Tym bardziej należą się słowa uznania ofiarnym pracownikom.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama