Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 26-06-2017, imieniny Jana, Pawła
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Metamorfoza

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Jest szansa że ruszy jeszcze kolej nadzalewowa Jest szansa że ruszy jeszcze kolej nadzalewowa

Rozkład jazdy

Elbląg miał kiedyś bezpośrednie połączenie ze Szczecinem, ale było to bardzo dawno – zdążyliśmy już o tym zapomnieć, informował Elbląski Głos Wybrzeża z 11 lipca 1956 r.

Powoli, ale sukcesywnie, po prostu z rozkładu na rozkład – DOKP Gdańsk zamienia Elbląg w wioskę. Wskazują na to, coraz „lepsze” połączenia kolejowe.
     Elbląg miał kiedyś bezpośrednie połączenie ze Szczecinem, ale było to bardzo dawno – zdążyliśmy już o tym zapomnieć.
     Do maja br. mieliśmy bezpośrednie połączenie z Warszawą – obecnie i to zostało zlikwidowane. Dla większego „Ułatwienia” podróżujących pociąg, który odchodzi jak dawniej ok. godz. 20 w kierunku Warszawy, teraz kończy swój bieg w Olsztynie trzeba się więc przesiadać.
     Dzielnie sekunduje władzom kolejowym w udogodnieniu komunikacji „Orbis” i – aby nie pozostać w tyle, zlikwidował wagon sypialny na tej trasie – puszczając go dopiero w pociągu Olsztyn-Warszawa.
     Osobnym zagadnieniem jest sprawa wahadłowych połączeń Elbląga z węzłowym Malborkiem. Ciekaw jestem, czy DOKP w Gdańsku wie o tym, że np.: aby „złapać” w Malborku pośpieszny na Warszawę, trzeba z Elbląga wyjechać dwie i pół godziny wcześniej.
     A na połączenie do Elbląga z dalekobieżnych pociągów, trzeba czekać godzinami w Malborku. Dwa dodatkowe składy motorowych pociągów, kursujące wahadłowo co godzinę, rozwiązałyby radykalnie tę sprawę.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • 50 lat pozniej RDPKP PR w ojsztynie sukcesywnie z konsekwencja godna podziwu zamienia Elblag w wies... wskazuja na to coraz "lepsze" polaczenia i likwidacja "najwspanialszych"... BRAWO, kolo historii zatoczylo nas znowu w zakompleksione wioseczka posrod lasow i knieji z marzeniami o metropolitarnosci... budujace swoja "potege" na zasadzie kontrastowania z regionem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-07-11)
  • Dobrze wiadomo po co było to bezpośrednie połączenie z Wa-wą. Cegły musialy jakoś tam trafiać :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Anubis(2006-07-13)
  • Jakbym czytal informacje z lipca 2006. NIESAMOWITE nic sie nie zmienilo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-07-18)
Reklama