Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 03-12-2016, imieniny Franciszka, Ksawerego
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Rozkład jazdy

Elbląg miał kiedyś bezpośrednie połączenie ze Szczecinem, ale było to bardzo dawno – zdążyliśmy już o tym zapomnieć, informował Elbląski Głos Wybrzeża z 11 lipca 1956 r.

Powoli, ale sukcesywnie, po prostu z rozkładu na rozkład – DOKP Gdańsk zamienia Elbląg w wioskę. Wskazują na to, coraz „lepsze” połączenia kolejowe.
     Elbląg miał kiedyś bezpośrednie połączenie ze Szczecinem, ale było to bardzo dawno – zdążyliśmy już o tym zapomnieć.
     Do maja br. mieliśmy bezpośrednie połączenie z Warszawą – obecnie i to zostało zlikwidowane. Dla większego „Ułatwienia” podróżujących pociąg, który odchodzi jak dawniej ok. godz. 20 w kierunku Warszawy, teraz kończy swój bieg w Olsztynie trzeba się więc przesiadać.
     Dzielnie sekunduje władzom kolejowym w udogodnieniu komunikacji „Orbis” i – aby nie pozostać w tyle, zlikwidował wagon sypialny na tej trasie – puszczając go dopiero w pociągu Olsztyn-Warszawa.
     Osobnym zagadnieniem jest sprawa wahadłowych połączeń Elbląga z węzłowym Malborkiem. Ciekaw jestem, czy DOKP w Gdańsku wie o tym, że np.: aby „złapać” w Malborku pośpieszny na Warszawę, trzeba z Elbląga wyjechać dwie i pół godziny wcześniej.
     A na połączenie do Elbląga z dalekobieżnych pociągów, trzeba czekać godzinami w Malborku. Dwa dodatkowe składy motorowych pociągów, kursujące wahadłowo co godzinę, rozwiązałyby radykalnie tę sprawę.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • 50 lat pozniej RDPKP PR w ojsztynie sukcesywnie z konsekwencja godna podziwu zamienia Elblag w wies... wskazuja na to coraz "lepsze" polaczenia i likwidacja "najwspanialszych"... BRAWO, kolo historii zatoczylo nas znowu w zakompleksione wioseczka posrod lasow i knieji z marzeniami o metropolitarnosci... budujace swoja "potege" na zasadzie kontrastowania z regionem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-07-11)
  • Dobrze wiadomo po co było to bezpośrednie połączenie z Wa-wą. Cegły musialy jakoś tam trafiać :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Anubis(2006-07-13)
  • Jakbym czytal informacje z lipca 2006. NIESAMOWITE nic sie nie zmienilo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-07-18)
Reklama