Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 09-12-2016, imieniny Wiesława, Leokadii
 
Rek

UWAGA!

Z narady kierowników elbląskiego transportu

Ostatnia narada kierowników transportu z miasta i powiatu dotyczyła stanu technicznego pojazdów mechanicznych, gdyż zdarzają się wypadki beztroski – wypuszczania samochodów na trasy z pełną świadomością, że są one technicznie niesprawne, informował Dziennik Bałtycki z 25 listopada 1962 r.

Władze miejskie i powiatowe Elbląga dużo wagi przywiązują do zagadnień związanych w właściwym funkcjonowaniem transportu i bezpieczeństwem na drogach publicznych. Uzyskane dotąd wyniki oceniane są bardzo pochlebnie nawet w skali krajowej.
     Nikt jednak nie rezygnuje z dalszych usprawnień. Przykładem tego jest ostatnia narada kierowników transportu z miasta i powiatu. Rozważano problemy nie tylko bieżące, ale nawet dość odległe w czasie. Oto krótki przegląd zagadnień.
     Nowy kodeks drogowy wejdzie w życie w kwietniu przyszłego roku. Dla sprawnego wprowadzenia, scalonych przepisów postanowiono zorganizować szkolenie i to w dwóch etapach – w pierwszym rzędzie wykładowców, potem ogół kierowców kierowników transportu.
     Druga sprawa dotyczyła stanu technicznego pojazdów mechanicznych, zwłaszcza w okresie zimowym. W tej dziedzinie są jeszcze poważne niedociągnięcia. Ostatnio przeprowadzono kontrolę w 30 przedsiębiorstwach. W szeregu z nich nie było nawet aktualnej kartoteki, brakowało też zapisów o stanie technicznym poszczególnych pojazdów. Zdarzają się też wypadki beztroski – wypuszczania samochodów na trasy z pełną świadomością, że są one technicznie niesprawne.
     Trzecia sprawa, to dalsza aktywizacja kół TTT, których zadanie nie ogranicza się przecież tylko do walki z pijaństwem. Charakterystyczny przykład przyniosły ostatnie zawody o tytuł najlepszego kierowcy Elbląga. Koło TTT przy kolumnie sanitarnej jest bardzo aktywne i wszechstronne w działalności. Kierowcy zrzeszeni w tym kole wykazali największy zasób umiejętności, bijąc nawet kierowców MPK.
     Na zakończenie, powrócono jeszcze raz do spraw dotyczących usprawnienia gospodarki samochodami w poszczególnych przedsiębiorstwach. Opracowano specjalną instrukcję inspekcyjną, obejmującą 30 zagadnień. Kierowcy transportu są z nią zapoznani – nie będzie więc podstaw do usprawiedliwiania własnych błędów
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama