Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 22-11-2017, imieniny Cecylii, Marka
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Będą inwestycje w drogi wodne

 
Elbląg, Będą inwestycje w drogi wodne fot. AD
Rek

6 lutego w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odbyło się spotkanie, na którym omówiono propozycje projektów z zakresu inwestycji śródlądowych dróg wodnych o charakterze transportowym planowanych do współfinansowania z funduszy europejskich na lata 2014-2020. Mówiono m.in. o Kanale Elbląskim.

Na pierwszej liście znalazły się przede wszystkim zadania, przygotowywane przez służby podległe Krajowemu Zarządowi Dróg Wodnych. Takich zadań w skali kraju jest ok. 30, a ich wartość szacuje się na przeszło 4 mld zł.
– Cieszy to, że w ogóle zaczynamy rozmawiać z Rządem o transporcie wodnym. Z drugiej strony kwota 4 mld zł, przy ogromnej skali zaniedbań, nie oszałamia. Koszt realizacji koncepcji dla MDW E 70, nad którą pracujemy od czterech lat, wynosi prawie 8 mld zł, czyli dwa razy więcej – mówi Jerzy Wcisła, dyrektor Biura Regionalnego w Elblągu, który uczestniczył w spotkaniu.
     Z naszego regionu na liście znalazły się zadania, które mają być realizowane na Wielkich Jeziorach Mazurskich i na Kanale Elbląskim, o łącznej wartości ok. 110 mln zł.
– Duży bój stoczyliśmy o rewitalizację MDW E 70 – informuje Jerzy Wcisła. – Mamy gotową koncepcję rewitalizacji tej ważnej drogi wodnej, łączącej nas z systemami dróg wodnych zachodniej Europy i Rosji. W tej sprawie umówiłem się na osobne spotkanie z prezesem KZGW Leszkiem Karwowskim, by omówić możliwości innego sfinansowania realizacji koncepcji. Przyznać jednak muszę, że ujęte w planach zadania, które doprowadzą szlak łączący Odrę z Wisłą do II klasy technicznej, są z naszej perspektywy bardzo ważne. Dają one nadzieję na uruchomienie transportu śródlądowego z portu w Elblągu. Łączną wartość zadań, które mogą być zrealizowane na tym szlaku, szacuje się na ponad 850 mln zł.
     Polskie drogi wodne praktycznie nie są wykorzystywane do transportu. Niespełna 0,5 proc. ładunków przewozi się drogami wodnymi, podczas gdy ten współczynnik w Niemczech przekracza 20 proc., a w Holandii 40 proc. Pojawiła się jednak nadzieja, że w perspektywie lat 2014-20 na naszych drogach wodnych zostaną zrealizowane inwestycje, sprzyjające transportowi.

oprac. PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • To sa bardzo optymistyczne i konkretne wieści pana Wcisły !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • Jurek majaczy !!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • Juras dostał posadkę to udaje że coś robi hehehe!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • Trzeba koniecznie coś z tym zrobić gdyż nie można normalnie funkcjonować od rannych godzin do późnych wieczornych z portu dochodzi niesamowity hałas Urządzenia przeładunkowe powinny być uruchamiane od godziny 6.00 do 22.00.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • Trzeba koniecznie coś z tym zrobić gdyż nie można normalnie funkcjonować od rannych godzin do późnych wieczornych z portu dochodzi niesamowity hałas Urządzenia przeładunkowe powinny być uruchamiane od godziny 6.00 do 22.00.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • Właśnie takie działania podejmowane i realizowane przez pana Wcisłę mogą i powinne zaowocować rozwojem gospodarczym Elbląga. Jak dobrze, że wśród nas są tacy mieszkańcy jak pan Przewodniczący Rady Miejskiej, którym się chce i wiedzą jak to realizować.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Ja-Za(2012-02-09)
  • Facet przynajmniej coś robi, a nie tylko stęka i narzeka. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • Słuchając zapewnień Wcisły zastanawiam się kiedy rozwinie się Port Morski w Elblągu na Zatoce Elbląskiej. Jedyny i prawdziwy port z infrastrukturą lecz zapomniany i zaniedbany przez władze miasta i regionu. Elbląg w żaden sposób nie pasuje do tego województwa co jest pewne od samego początku. Czas pokazuje jak sprzeczne są interesy naszego miasta z centralą w regionie, a miejsca pracy pewnych osób to totalna pomyłka. Czy doczekamy się prawdziwego polityka, który zadba o dobro naszego miasta i nie będzie mydlił oczy wyborcom o swojej bezinteresowności.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Cierpliwy.(2012-02-09)
  • Obiecano Przekop Mierzei, budowę stanicy żeglarskiej w Elblągu, czego to jeszcze naobiecują. POra POgonić ze stanowisk obiecywaczy. PRECZ.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • "Łączną wartość zadań, które mogą być zrealizowane na tym szlaku, szacuje się na ponad 850 mln zł. " - za taką kasę byłyby DWA przekopy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • super sprawa ! bo tak na prawdę to nie ma wycieczek takich wodnych z Elbląga. Stare Miasto stanie się o wiele atrakcyjniejsze !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-02-09)
  • Tramwaj wodny łączący pobliskie wsie z miastem byłby fajnym rozwiązaniem. Raczki Elbląskie - Batorowo przez Elbląg, Bielnik, Nowakowo. To byłoby fajne rozwiązanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Komunikacyjny(2012-02-09)
Reklama