Poniedziałek 10-12-2018, imieniny Bogdana, Julii
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Brakuje pieniędzy na zajezdnię i punkt przesiadkowy

 
Elbląg, Brakuje pieniędzy na zajezdnię i punkt przesiadkowy Tak wygląda zajezdnia tramwajowa przy ul. Browarnej (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

Ratusz nie może znaleźć firm, które zmodernizowałyby zajezdnie tramwajową i wykonały punkt przesiadkowy przy placu Dworcowym. Przeszkodą są pieniądze.  Urzędnicy chcieli na tę inwestycję przeznaczyć 6,4 mln zł – okazało się, że jest to tylko połowa sumy, którą za swoje usługi zaproponowały firmy gotowe podjąć się wykonania inwestycji. Zobacz zdjęcia z zajezdni tramwajowej.

Ratusz wciąż szuka wykonawcy, który podejmie się modernizacji zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej i stworzenia punktu przesiadkowego w rejonie dworca PKP. W kolejnym przetargu miejscy urzędnicy podzielili przedmiot zamówienia na trzy części, umożliwiając wykonawcom składanie oferty na poszczególne zadania. Do przetargu zgłosiło się pięć firm, z których żadna nie chciała podjąć się całości inwestycji. Niestety i tym razem okazało się, że szacunki urzędników dotyczących kosztów wykonania inwestycji są niższe od cen oferowanych przez potencjalnych wykonawców.
     
     Budowa hali na terenie zajezdni tramwajowej w Elblągu
     W ramach tego zadania wykonawca miał rozebrać istniejącą halę stalową i wybudować nową wraz oraz wykonać roboty sanitarne. Urzędnicy wycenili koszt na prawie 4,2 mln zł. Ta kwota okazała się za mała. Wybudować nową halę chciały dwie firmy, ale obie zażyczyły sobie za nią ponad 7 mln zł (tańsza oferta wynosiła prawie 7,1 mln zł, droższa: 7,4 mln zł).
     
     Budowa torów i trakcji tramwajowej na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej

     To zadanie polega na budowie torowiska i trakcji tramwajowej na terenie zajezdni przy ul. Browarnej, pracach drogowych na ul. Browarnej oraz wykonaniu robót sanitarnych w zakresie montażu skrzynek odwodnienia punktowego i elementów odwodnienia liniowego w torach tramwajowych. Na tę część inwestycji urzędnicy zdecydowali się przeznaczyć kwotę 1,6 mln zł. na przetarg wpłynęły oferty dwóch firm, które znaczenie drożej wyceniły swoje usługi: tańsza oferta opiewała na 4,5 mln zł, droższa na 6,8 mln zł.
     
     Budowa węzła przesiadkowego w obszarze placu Dworcowego

     W ramach tego zadania wykonawca miał przebudować perony przystanków tramwajowych w rejonie placu Dworcowego wraz z budową chodnika i małej architektury na peronach tramwajowych i placu Dworcowym. Urzędnicy planują postawienie na węźle m.in. tablic informacyjnych, biletomatów, stojaków rowerowych, gablot informacyjnych. Na pętli autobusowej przy dworcu PKP wiaty przystankowe mają być oświetlone, a lampy wymienione na ledowe. Koszt tej części urzędnicy oszacowali na 600 tys. zł. Jedyna oferta, która wpłynęła do urzędu, opiewała na 1,5 mln zł.
     Całość inwestycji urzędnicy oszacowali na 6,4 mln zł, tymczasem biorąc pod uwagę najtańsze oferty jej koszt wyniósłby 13,1 mln zł. W porównaniu z ostatnim przetargiem ceny trochę spadły. Wówczas urzędnicy nie przewidywali podziału inwestycji na części, a wpłynęła jedna oferta, która opiewała na 16 mln zł. We wcześniejszych przetargach nie wpłynęły żadne oferty.
     Teraz ruch jest po stronie prezydenta. Przypomnijmy: dzisiejszy przetarg był już czwartą próbą znalezienia wykonawców. Według planów ratusza inwestycja ma być gotowa w pierwszym kwartale 2020 r.
Sebastian Malicki
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Cała komunikacja powinna przejść restrukturyzację, co to zajezdnia, a tramwaje, a ludzie tam pracujący. Ile lat tak ma być, ze ZKM ma stratę po 20 milionów i stratę maja też tramwaje ok. 1,5 miliona. Ile tak jeszcze będzie?? Tylko plan oddłużenia i restrukturyzacja może zacząć jakikolwiek rozwój komunikacji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 3
    (2018-11-15)
  • No to w 2023 roku pieniądze się znajdą i koszt będzie do szacowany. Czyli nic się nie zmieniło a miało być tak dobrze. .. bo igrzyska się skończyły, jak to ogłosił wygrany. Ale czy na pewno?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 1
    kolo(2018-11-15)
  • W tych 5latach będziecie świadkami likwidacji TE.... Konstale chyba już przeglądów technicznych nie przejdą.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 5
    Wikary.(2018-11-15)
  • A po co ten wezel przesiadkowy? Czyli jak - mam sobie podjechac autem do tramwaju i spokojnie zaplacic za bilet miesieczny, za paliwo, za stare, zepsute tramwaje 50-letnie i jechac do pracy 30 minut? :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20 5
    BelmondoElblongo(2018-11-15)
  • Ktory to juz nieudolnie ogloszony przetarg? Ile kosztowaly nas dotychaczasowe? W debacie prezydenckiej padlo pytanie o ciagle niedoszacowane przetargi i w ziazku z tym ciagle generowanie dodatkowych kosztow. Jakie faktyczne dzialania UM podejmie by wykluczyc mozliwosc wystapienia podobnych, patologicznych sytuacji w najblizszej przyszlosci? Z czego wynikaja niedoszacowania przetargow? Kto jest odpowiedzialny i podpisuje sie pod przetargami z gory skazanymi na nirozstrzygniecie? Kto poniesie koszt tak oglaszanych przetargow? Czy zostanie wykonany audyt przetargow z ostatnich 4 lat? Tak wiele pytan i w sumi zadnej odpowiedzi... redakcjo? Lapiecie byka za rogi?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 2
    mieszkaniec-mieszaniec;)(2018-11-15)
  • @Z i e l a s z - O co Walczyć, po co trenować marna olimpia nie musi już panowac
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 3
    (2018-11-15)
  • Pokażcie proszę zajezdnię tramwajową w Olsztynie z całą infrastrukturą! Tam dopiero łeb urywa od przepych, byłem tam to wiem co piszę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 3
    ERG(2018-11-15)
  • Dlaczego inne miasta rozbodowują sieć tramwajową, a Elbląg nie buduje nowych torowisk, które są potrzebne ? Dlaczego jeżdżą prawie stare graty? Dlaczego nie możemy zbudować NAWET 1 hali i 2 pie*szonych przystanków
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19 1
    Zawadzianka(2018-11-15)
  • Popieram Pana prezydenta Wróblewskiego, zlikwidować komunikacje miejską bo są straty i tamują ruch na ulicach. Ci co pracują to stać ich na samochody a ci bez pracy to mogą sobie spacerkiem chodzić dla zdrowia lub rowerem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 16
    (2018-11-15)
  • Wszystko przez Olsztyn. 1 stycznia 2019 minie 20 lat odkąd Olsztyn blokuje rozwój Elbląga
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18 2
    gf(2018-11-15)
  • A hangary na jachty wyremontowano i pieniądze były, no bo jak jachty muszą stać w odpowiednich warunkach. .- dlaczego nie w pierwszej kolejność zabudowania tramwajów - przecież tam ludzie pracują na co dzień, a my korzystamy z tramwai na co dzień. Brak słów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    25 2
    (2018-11-15)
  • Granda,nieudolność to samo co 30 lat temu,rozój wsteczny
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 1
    (2018-11-15)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kuchnia inna niż inne
Kuchnia nowoczesna III
Kuchnia nowoczesna
Kuchnia, a aneks kuchenny