Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Sobota 18-11-2017, imieniny Karoliny, Romana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Otwarcie nowego odcinka trasy tramwajowej. Otwarcie nowego odcinka trasy tramwajowej.

Budowa „siódemki” rusza pełną parą

Elbląg, Budowa „siódemki” rusza pełną parą (fot. rp)

Nowa droga ekspresowa wyglądać będzie podobnie do obwodnicy Elbląga. Składać się będzie z dwóch jezdni, z których każda będzie miała dwa pasy ruchu po 3,5 m szerokości, pobocze gruntowe szerokości 1,25 m i pas awaryjnego postoju szerokości 2,5 m.

Rozbudowa drogi krajowej nr 7 na odcinku Elbląg - Pasłęk jest pierwszym etapem budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Elbląg - Olsztynek. Inwestycja ta finansowana jest z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz ze środków unijnych (Fundusz Spójności). Koszt inwestycji to około 662 mln zł.
     Trasa nowej drogi będzie przeplatać się z trasą obecnej drogi krajowej nr 7. Patrząc od strony Elbląga, nowy odcinek zacznie się na wysokości stacji paliw Lotos tuż za węzłem Elbląg-Wschód (fot. niżej). Dalej nałoży się na starą trasę i z nieznacznymi odchyleniami prowadzić będzie w kierunku Janowa, przed którym odbije na zachód i będzie przebiegał wzdłuż istniejącej linii kolejowej. Nowa droga ominie Janów, Komorowo Żuławskie i Pilonę. W Nowej Pilonie, przecinając starą trasę, odbije lekko na zachód. Przed Bogaczewem natomiast na wysokości przejazdu kolejowego powstanie węzeł Bogaczewo, a trasa nowej drogi ominie Bogaczewo i Zielony Grąd od zachodu. Budowa odcinka zakończy się na wysokości miejscowości Rzeczna, około 1,5 km za zjazdem na Pasłęk (Zobacz mapki ).
     Wykonawcą kontraktu jest konsorcjum pięciu firm: Eurovia Polska S.A. (lider konsorcjum) i Eurovia Verkehrsbau Union GmbH – (produkcja 50 proc. mas bitumicznych, wszystkie podbudowy, pobocza, bariery, ekrany akustyczne, prace wykończeniowe), Warbud S.A - (wykonanie obiektów inżynierskich), Ol-trans (wykonanie robót ziemnych oraz rozbiórki obiektów kubaturowych), Drogomex Sp. z o.o. (produkcja 50 proc. mas bitumicznych).
     Obecna droga krajowa nr 7, której elementy nie będą pokrywać się z trasą nowo powstającej drogi ekspresowej, zostanie zawężona poprzez sfrezowanie nawierzchni istniejących poboczy utwardzonych na głębokości 10 cm. W ten sposób zostanie wykonana adaptacja istniejącego przekroju drogi nr 7 do parametrów projektowanego przekroju dróg klasy Z.
     

 


     Budowa w liczbach:
     Do budowy zostanie użytych około 1150 km kolumn DSM-d wzmacniających podłoże gruntowe drogi.
     Ilość robót ziemnych szacowana jest na 1 500 000 m3 (wymiana gruntów, nasypy, wykopy).
     Zostanie wybudowanych m.in. około 60 km barier ochronnych i około 2 km ekranów akustycznych.
     
     Termin przekazania placu budowy – 5 listopada 2008 r.
     Termin rozpoczęcia robót – 15 listopada 2008 r.
     Termin rozpoczęcia pracy "pełną parą" – marzec 2009 r., oczywiście w miarę sprzyjających warunków pogodowych.
     Termin zakończenia prac planowany jest na maj 2011 r.

rp
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • "Obecna droga krajowa nr 7,której elementy nie będą pokrywać się z trasą nowo powstającej drogi ekspresowej, zostanie zawężona poprzez sfrezowanie nawierzchni istniejących poboczy utwardzonych na głębokości 10 cm. " - a czemu będą zawężać, nie mogli by zostawić tak jak jest??? Przecież takie zawężanie to dodatkowe koszty. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Zdziwiony(2009-02-11)
  • do olsztyna nie pojedziemy!! daleko od szosy olsztyn oj daleko, teraz czekac tylko na przekop i po burakowie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bugi54(2009-02-11)
  • Zdziwiony - też mnie to dziwi. Na choler ruszać "starą" nitkę, komu ona przeszkadza. ? Skoro już jest niech zostanie, a o kosztach frezowania nawet nie wspominam.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    _kioskarz_(2009-02-11)
  • Wszystko ładnie ale czy odcinek od Elbląga do Gdańska też będzie przebudowany?To własnie na tym odcinku latem zaczyna się kongo, jak połowa Warszawy próbuje dostać się do "słonej wody"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Manierka(2009-02-11)
  • Manierka, do gdanska tez bedzie taka droga, tylko tam wszystko jest jeszcze na etapie "zulwia" i GDDKiA nie ma wykupionej calej ziemii i jeszcze negocjuje i plany ciagle zmienia. Takze nowej 7 do gdanska na euro sie nie doczekamy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    mooon(2009-02-11)
  • U nas km kosztuje 2x tyle co na Zachodzie i jakoś nikt tego nie sprawdza, bo wszystkie szwagry muszą zarobić, a juz likwidowania pobocza na dawnej 7,tego bez pol litra nikt normalny nie zrozumie. W ciągu ostatnich 10 lat w 7 na trasie Eg. - Gd. wlozono tyle pieniędzy, że moznaby i na tej trasie zrobić dwie nowe drogi szybkiego ruchu, ale jakoś nikogo to wyrzucanie unijnych i naszych pieniedzy nie interesuje, lepiej chodzić pol roku za jednym lekarzem. My zawsze bylismy i bedziemy niedaleko Albanii.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2009-02-11)
  • Niech tylko dokładnie pilnują parametrów i ciągle patrzą wykonawcom na ręce, coby nie doszło do kompromitacji takiej jak z drogą ekspresową S22 do przejścia w Grzechotkach, która już drogą ekspresową nie jest.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    paterek(2009-02-11)
  • Dla mnie to jest chore, niepojęte, żeby niedawno remontowaną E-7 frezować i zrobić z niej trasę klasy Z. Zamiast poprawiać jakość dróg to u nas niszczy się wcześniejszą robotę żeby zrobić drogę niższej klasy. Paranoja!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    neo(2009-02-11)
  • Zamiast ponosić koszty frezowania drogi to niech lepiej poprawią za te pieniądze obwodnicę Elbląga z fatalnymi lewoskrętami na wyjazdach i światłami za zakrętem zmieniającymi się zdecydowanie za szybko.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2009-02-11)
  • Niech redakcja lepiej sie dowie co z dojnazdem do tego centrum handlowego co maja go budować w Gronowie czy cos ustalono czy nie?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ziomal(2009-02-11)
  • Oczywiście protestuje!!! Na prawde nie majom na co tyle piniedzy wydawac a ludzie na elblaskich dziurawych ulicach umierajom z głodu!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kontestator(2009-02-11)
  • brawo. do gdanska tez maja byc 2 pasy w jedna strone, aby dalo sie normalnie dojezdzac
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ..(2009-02-11)
Reklama