Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 22-11-2017, imieniny Cecylii, Marka
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Szpital Miejski ul.Komeńskiego Szpital Miejski ul.Komeńskiego

Chodzą po domach i naciągają na „tańszą” energię

 
Elbląg, Chodzą po domach i naciągają na „tańszą” energię fot. AD
Rek

W długi weekend zawitała do Elbląga firma znana już niemal w całym kraju. Mowa o Centrum Energetycznym z Radomia, którego akwizytorzy chodzili po mieszkaniach i namawiali do zawierania umowy na prąd, m.in. na ul. 12 Lutego. Działaniami tej firmy zajął się już rzecznik UOKiK z Lublina. Grupa Energa wydała natomiast oświadczenie.

Jak działają?
     
Młodzi ludzie pukają do drzwi mieszkań, przedstawiają się jako „energetyka” lub „centrum energetyczne”, oferują rzekomo korzystne opłaty za prąd, po czym proszą o dokumenty i szybko podsuwają umowy do podpisania. Wiele osób myśli, że to ktoś z zakładu energetycznego lub z firmy Energa i decyduje się na podpisanie nowych umów.
     W efekcie ich podpisania konsument może opłacać dwa rachunki (za przesył prądu i za abonament) i naraża się na dodatkowe koszty obowiązkowego ubezpieczenia, a przy spóźnieniu z zapłatą za fakturę – np. jeśli firma wyśle SMS-a z przypomnieniem o należnościach – klient płaci 3 zł, jeśli firma zadzwoni – 10 zł, jeśli wyśle monit – 15 zł, a ponaglenie – 30 zł.
     Praktykami osób z Centrum Energetycznego zajmowały się w ostatnim czasie lokalne media z miast, gdzie zamieszkuje najwięcej osób, które czują się poszkodowane i zgłosiły się do miejskiego rzecznika konsumentów. Najwięcej takich osób mieszka w Trójmieście, Płocku, Częstochowie, Wrocławiu, Toruniu i w Lublinie.
     Jak wynika z prawa, osoby, które zawarły w ostatnim czasie taką umowę, mogą odstąpić od niej w ciągu 10 dni od podpisania jej bez ponoszenia kosztów. Należy to uczynić w formie pisemnej, wysyłając list polecony na adres firmy.
     
     Energa ostrzega
     
W związku z działaniami Centrum Energetycznego Rzecznik Prasowy Grupy Energa Beata Ostrowska wydała oświadczenie:
     
     W związku z informacjami i reklamacjami naszych klientów na działania akwizytorów namawiających mieszkańców Trójmiasta oraz Płocka do zmiany umowy sprzedaży energii elektrycznej, Energa oświadcza, że nie prowadzi w domach klientów żadnej akcji podpisywania lub aneksowania umów.
     Szanując prawo klientów do zawierania umów zgodnie z ich wolą, prosimy i zalecamy naszym klientom przed podpisaniem umowy o dokładne zapoznanie się z warunkami składanych ofert, tak, aby upewnić się:
– z jaką firmą jest podpisywana umowa
– ile wynosi opłata za energię elektryczną
– jaki będzie koszt opłaty przesyłowej
– czy końcowa cena będzie zawierać opłaty dodatkowe, takie jak np. formy stałych opłat abonamentów.
     Klienci na terenie Trójmiasta i Płocka informują, iż przedstawiane im do podpisu umowy mogą wprowadzać w błąd i być niezrozumiałe dla części osób. W razie wątpliwości co do przedstawianych ofert i ich warunków zalecamy przed ich podpisaniem kontakt z Biurem Obsługi Klienta lub Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta (tBOK) pod numerem 801 555 500.
     Jednocześnie Energa zapewnia, że dotychczasowe umowy na sprzedaż i dostawę energii elektrycznej są aktualne. Standardowo umowy podpisywane są na czas nieokreślony, a spółka występuje o podpisanie nowej umowy jedynie w sytuacji zmiany warunków przyłączenia lub podczas zmiany grupy taryfowej klienta. W obu przypadkach czynności podejmowane są na wniosek klienta. Natomiast Energa wszelkie informacje dostarcza na piśmie. Pracownicy spółki w sprawach związanych z aktualizacją umowy nie odwiedzają klientów w ich domach.
     Energa przypomina, że o wszelkich akcjach promocyjnych informuje na swojej stronie internetowej www.energa.pl oraz w Biurach Obsługi Klienta. Sprawy związane z podpisaniem umowy, wysokością rachunków lub płatnościami można wyjaśnić w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) pod adresem ebok.energa.pl/ lub w Telefonicznym Biurze Obsługi Klienta (tBOK).
     
     Gdzie się zgłosić po pomoc?
     
Osoby, które zawarły podobne umowy, a chcą z nich zrezygnować i mają problem z ich rozwiązaniem, mogą skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów w Elblągu.
     Kontakt:
     Miejski Rzecznik Konsumentów, ul. Łączności 1, tel. 55 239 34 56
     Powiatowy Rzecznik Konsumentów, ul. Saperów 14a, tel. 55 239 49 27, e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat.elblag.pl.

mk
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Jak mi tkai przyjdzie do domu to dostanie w nos.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-05-10)
  • Ja podpisałam i jestem zadowolona, mam o polowe tanszy prąd
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 1
    Zadowoolona(2012-05-10)
  • Jeśłi przyjdą do mieszkania, to ZATRZYMNAĆ I ZAWIADOMIĆ POLICJĘ , NA GORĄCYM UCZYNKU "młodzi biznesmeni" zostana zatrzymani. Podobnie działają w Elblagu przedstawiciele CYFRY + , którzy namawiają na podpisanie umowy na telewizje cyfrową, straszą karami, nawet wypisuja "mandaty" , na starych kwitach, książeczkach abonamentowych RTV z numerwem ich prywatnego konta. Te "mandaty" sa na sumy 300zł i więcej. Wmawiaja ludziom, szczególnie starszym , że "od jutra nie będą mogli oglądać telewizji a jeśli nie podpiszą z nimi umowy zostana ukarani mandatem " . podobnie działała firma krzak, wciskając ludziom montarz drzwi: i tu: elblag.wm.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    Strzeżcie się oszustów(2012-05-10)
  • ludzie, opanujcie się, kto podpisuje jakiekolwiek umowy w progu mieszkania, bez możliwości zapoznania się z nimi? Od razu czuć tu jakiś lewy biznes. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-05-10)
  • Pytanie do ENERGA -OBRÓT S. A. Możecie odpowiedzieć na to?Dla czego, gdy sę dzwoni do BOK ENERGA to telefon zawsze odbiera konsultant z. .. Radomia ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-05-10)
  • bo ci z elbląga juz cie znają florek
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-05-10)
  • konkurencja zawsze jest niezdrowa, poczuli zagrożenie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 1
    (2012-05-10)
  • Poczytajcie ile ludzi już się z nimi procesuje w sądzie sarysz.pl - masakra jakaś; Jan
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    (2012-05-10)
  • płacisz połowę rachunku + 30 dychy za przypomnienie, że trzeba zapłacić + ubezpieczenie na życie i dom + drugi rachunek za abonament? - jo, złoty interes :-) Maniek
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    (2012-05-10)
  • www.portel.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-05-10)
  • Po pierwsze można w ten sposób płacić dwa rachunki. Jeden od nowego sprzedawcy za energię czynną a drugi za dystrybucje od Energa Operator (OSD w danym rejonie). W odpowiedzi na komentarz to po pierwsze nie dzwonisz do BOK (hetmanska) tylko tBOK jak widać na fakturach więc to co innego. jak sobie wyobrażasz żeby na hetmańskiej przy tym co tam się dzieje odbierali jeszcze telefony? Po drugie z tego co mi wiadomo konsulntanci nie sa z Radomia bo Energa z Radomiem nie ma nic wspólnego, konsultanci są głównie z Elbląga. Uważajcie na swoich rodziców, babcie i ogólnie ludiz starszych bo to najbardziej ulubione "ofiary" Energetycznego Centrum
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    zdzichooo(2012-05-10)
  • przecież w artykule pisze jak wół, że Energa nie wysyła po domach swoich przedstawicieli; tamci tylko "ładnie" sugerują, że są energetykami, żeby ludziom w głowach namieszać. .. Juro
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2012-05-10)
Reklama