UWAGA!

Co słychać na wiadukcie

 Elbląg, Co słychać na wiadukcie
(fot. Anna Dembińska)

Wykonawca wiaduktu na Zatorze rozpoczął układanie nawierzchni bitumicznej na nasypach i drogach dojazdowych. - Prace idą zgodnie z harmonogramem, są zaawansowane w ponad 80 procentach – zapewnia Radosław Marczak, kierownik budowy z firmy MTM, wykonawcy robót. Zobacz zdjęcia.

Budowa wiaduktu w ciągu ul. Lotniczej ma się zakończyć 30 września. - Do końca tygodnia ułożymy obie warstwy bitumiczne na drogach dojazdowych i nasypach wiaduktu na odcinku około 200 metrów od al. Grunwaldzkiej i około 170 metrów od ul. Skrzydlatej – informuje Radosław Marczak, kierownik budowy z firmy MTM, wykonawcy robót. - Układania warstw bitumicznych na samym wiadukcie zaplanowaliśmy po 10 września. Do tego czasu wykonamy m.in. ścianki żwirowe, osadzimy dylatacje. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i są zaawansowane w ponad 80 procentach. Termin oddania inwestycji nie jest zagrożony.
       Przypomnijmy, że budowa wiaduktu wraz z drogami dojazdowymi będzie kosztować 35 milionów złotych. Samorząd na ten cel pozyskał w sumie 15 milionów dofinansowania. Prezydent Witold Wróblewski chce też, by obok wiaduktu funkcjonował tunel dla pieszych pod torami. Ta inwestycja jednak nie może ruszyć, bo dotychczasowe oferty zainteresowanych budową tunelu firm były ponad dwa i pół raza droższe od wyliczeń urzędników. Obecnie trwa kolejny przetarg, 21 sierpnia poznamy kwoty oferowane przez zainteresowane firmy. Miasto na tunel chce przeznaczyć 6,1 mln złotych.
      
RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Inwestycja wydawała się trochę absurdalna ale jak widać całkiem dobrze to wyszło. No poza ścieżką dla rowerów ????
  • Brawo prezydenci i urzędnicy. Brawo budowlańcy. Wiadukt ma się ku końcowi. Wszystko zostało zorganizowane. Tylko żeby nic nie wyskoczyło niespodziewanego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    51
    9
    Zatorzanin-zadowolony(2018-07-24)
  • Wszystko bardzo dobrze i zgodnie z harmonogramem! Najważniejsze aby ludzie inteligentni inaczej nie przeszkadzali i ludziom z mózgu wody nie robili! A Przy wyborach wszystkim którym ten wiadukt jest niepotrzebny podziękujemy prawda Jureczku i Michałku?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    33
    5
    Fan_Gargamela(2018-07-24)
  • Jak to nie ma chętnych na zrobienie tunelu, przecież Wilk mówił że to można szybko i tanio zrobić, a teraz nie ma chętnych?
  • Taniej byłoby wybudować tunel jednak ,, fachowcy" stwierdzili że tunelu nie można wybudować a bo to wody gruntowe a to kolizje z instalacjami więc postanowiono wybudować wiadukt . Teraz chcą wybudować tunel dla pieszych , wróbel kto na tym ma zarobić?
  • Wilk i Pisofcy maniajom zarobić.
  • Rozumiem gratulować ekipą budowlańców,chłopaki znają sie na robocie i robią pożyteczne rzeczy, ale tym urzędniką półgłówką nie użytecznym.
  • A tą ścieżka i chodnik to nie mogła iść górą. dlaczego nie ma zdjęć wiaduktu nad torami?
  • Droga dla rowerów powinna była być "podczepiona" do głównej przeprawy nad torami. A takie pieniądze (ponad 6 mln) skierować - przeznaczyć na lewoskręt na estakadzie rozpoczynającej się od Mickiewicza z Grunwaldzkiej i biegnącej bezpośrednio na wiadukt. Brak tego niezależnego lewoskrętu poprowadzonego na estakadzie już wkrótce będzie odczuwalny w postaci totalnego zakorkowania Grunwaldzkiej i podważy sens budowy potrzebnego przecież wiaduktu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    2
    pioan(2018-07-24)
  • Lub koleszki od flaszki miłościwie panującego
  • Zdecydowanie zrezygnujmy z tunelu, Dla pieszych kladka nad torami, a rowerzyści, jak auta. Ew. zaoszczedzone pieniądze na remont amfiteatru na dolince, lub muszli w Bażanciarni i jej otoczenia.
  • A fachowcy od tunelu nadal nie rozumieją, że tunel dla samochodów to o wiele razy bardziej skomplikowana inwestycja niż tunel dla pieszych.
Reklama