Wtorek 18-12-2018, imieniny Bogusława, Gracjana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Co słychać w nowej miejskiej spółce

 
Elbląg, Co słychać w nowej miejskiej spółce Marek Cymerys (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

- W styczniu utworzymy bazę magazynową na Modrzewinie – zapowiada Marek Cymerys, dyrektor Elbląskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. Nowa miejska spółka przejmie także od nowego roku wywóz odpadów w trzech spośród pięciu istniejących w Elblągu sektorów. Jak jest do tego przygotowana?

Rafał Gruchalski: - Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania i Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów są w stanie likwidacji. Ich działalność przejęło Elbląskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej, którym Pan kieruje. Jak obecnie wygląda sytuacja w spółce?
     
Marek Cymerys: - Na dzisiaj PDiM i MPO nie realizują żadnej działalności produkcyjnej, wszystkie ich zadania przejęliśmy my. Od 1 lipca przejęliśmy też umowę na wywóz nieczystości stałych i płynnych, którą realizowało konsorcjum firm MPO i Remondis. Od 1 stycznia 2019 roku przejmujemy wywóz odpadów w trzech spośród pięciu sektorów w Elblągu. Jesteśmy do tego odpowiednio przygotowani, mamy wyleasingowanych pięć nowych specjalistycznych śmieciarek i jedną myjkośmieciarkę. Pozostały sprzęt wydzierżawiliśmy od MPO i PDiM, w sumie 15 jednostek, w tym 6 śmieciarek, 3 bramowe, kontenerowce, dwie wywrotki. Mamy też odpowiednią liczbę pracowników, obecnie to około 120 osób.
     
     - Co stało się z nieruchomościami, których właścicielami były MPO i PDiM?
     
- PDiM dysponowało bazą w Nowinie i czterema lokalami w budynku przy ul. Zagonowej. Baza w Nowinie została sprzedana, podobnie jak dwa lokale przy Zagonowej. Te, które pozostały – warsztat i pomieszczenie biurowe – zostaną przez EPGK odkupione najpóźniej do końca lutego 2019 roku, kiedy zakończy się proces likwidacji PDiM. Z bazy MPO korzystamy cały czas jako dzierżawcy.
     
     - EPGK działa od niedawna, w aporcie do tej spółki miasto przekazało grunt na Modrzewinie, gdzie ma w przyszłości powstać nowa siedziba EPGK. Co w tej sprawie się dzieje?
     
- Działka na Modrzewinie leży przy ul. Kwiatkowskiego w sąsiedztwie firmy Proxmus, ma 3,5 hektara. Jeszcze w ubiegłym roku została opracowana koncepcja zagospodarowania działki. W pierwszym etapie, na powierzchni około 1 hektara, chcemy stworzyć plac składowy z pomieszczeniem biurowo-socjalnym dla pracowników. Właśnie występuję o pozwolenie na budowę, teren zostanie ogrodzony i utwardzony. Trafią tutaj materiały, składowane dotychczas w Nowinie, które to miejsce po sprzedaży musimy uwolnić do końca stycznia 2019 roku. Na terenach przy ul. Orlej i Szańcowej, gdzie mamy siedzibę, nie ma tyle miejsca, by te materiały tu składować.
     Plac składowy wykonamy z własnych środków, nie wymaga to dużo nakładów.
     
     - A co z budową nowej siedziby na Modrzewinie?
     
- Spółka ma zdolności kredytowe, ale na tak duże zobowiązania muszę mieć zgodę właściciela, czyli samorządu. Z panem prezydentem będziemy musieli ten temat zaplanować, więc te rozmowy jeszcze przed nami. Na razie skupiamy się na sprawach związanych z wywozem odpadów. Wzięliśmy na siebie trzy sektory na dwa lata, by zamawiający, czyli miasto, mogło sprawdzić, czy podołamy temu tematowi. Chcemy za dwa lata przejąć cały rynek wywozu odpadów w Elblągu, we wszystkich sektorach.
     
     - Będziecie świadczyć usługi także na rynku komercyjnym?
     
- Byśmy mogli korzystać z bezprzetargowej formy zamówień publicznych w samorządzie, musimy 90 procent naszych przychodów uzyskiwać z tytułu współpracy z samorządem i jego jednostkami. Pozostałe 10 procent oczywiście realizujemy i będziemy realizować z rynku komercyjnego. Więcej nie możemy, bo system in house na to nie pozwala.
     
     - Jaka obecnie jest finansowa sytuacja spółki?
     
- EPGK nie jest nastawiona na zysk, bo nie do tego została powołana, by go generować. Chodzi o to, by odtwarzać majątek, który spółka posiada i jak najmniejszym kosztem realizować usługi na rzecz miasta. Na koniec 2017 roku spółka miała 90 tys. złotych zysku, w tym roku powinno być podobnie.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • no jak to co :) nic się nie dzieje, ale kaska leci. Ciepłe posadki bez odpowiedzialności. Jak to w miejskich czy państwowych spółkach. Eldoradu do czasu zmiany władzy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 15
    (2018-12-03)
  • Aleś ty głupi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11 10
    Zenon(2018-12-03)
  • Witam porannie Pana Marka. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 6
    bubba(2018-12-03)
  • Jedynym ważnym aspektem są ceny usług a więc czy obywatele Elbląga i Gminy Elbląg nie będą musieli głęboko sięgać do swoich kieszeń. Jak na razie EPGK zaczęło od podwyżek swoich usług przykładem niech będzie wywóz nieczystości płynnych. Oby w przyszłości istnienie tej firmy nie było oparte tylko na podwyższaniu cen swoich usług !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 2
    (2018-12-03)
  • Proszę napisać ile płacicie na rękę kierowcom z kategorią C+E, to jest dopiero temat na artykuł, Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 2
    Piotr111(2018-12-03)
  • 4 brutto jak pytałem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 1
    Spx(2018-12-03)
  • Chyba ktoś ci kazał to napisać, a jeżeli nie to proponuję udać się do lekarza o specjalizacji psychiatra.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 5
    Piotr111(2018-12-03)
  • To miasto jednak cofa się do PRL-u. Mam rozumieć że mieszkańcy Elbląga będą utrzymywać to "przedsiębiorstwo"?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 12
    wicia(2018-12-03)
  • Wicia- to jest spółka samorządowa, a wszystkie działania takich ogniw ponoszą mieszkańcy. Koszty ponosi się nie tylko za wywóz śmieci czy sprzątanie, ale też za gospodarkę komunalną, komunikację miejską, w tym za gapowiczów jak też i pomoc socjalną. Właśnie to jest różnica, od PRL, której wszystko stanowiło jej własność, wraz z obywatelem, więc jego to wtedy nie obchodziło, a teraz musi sam za to ponieść koszty. Stąd wciąż ludzie gadają głupoty w stylu to trzeba zrobić na koszt państwa, a teraz to przecież jest z naszych pieniędzy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 3
    (2018-12-03)
  • Czy rope od kierowców można dalej kupowac jak w MPO?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 1
    Szejkarabski(2018-12-03)
  • sztuczne podtrzymywanie agonii
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 3
    (2018-12-03)
  • brawo, wreszcie będzie poważny inwestor na Modrzewinie i powstaną miliony miejsc pracy, nareszcie się to stało, pokłony się Panu Wróblewskiemu należą bo to jego ciężka praca i wysiłek intelektualny spowodowały , że będzie ta firma tam się rozwijała
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 2
    Fryburg(2018-12-03)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Serwis i oryginalne części Volkswagen
Pomoc w przypadku szkody komunikacyjnej
Autoryzowany Serwis Skoda Hadm Gramatowski.
Autoryzowany Serwis Citroen Hadm Gramatowski