Poniedziałek 10-12-2018, imieniny Bogdana, Julii
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Czekanie na raporty

Decyzja premiera Jarosława Kaczyńskiego o budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną była tym, na co czekaliśmy od dawna - mówi Julian Kołtoński, dyrektor Portu Morskiego w Elblągu. - Teraz trzeba jak najszybciej przystąpić do działań niezbędnych do rozpoczęcia tego historycznego zadania.

- Jest to obarczone wieloma uwarunkowaniami - nie ukrywa dyrektor Kołtoński. - Przede wszystkim trzeba opracować studium wykonalności przekopu i raport o wpływie inwestycji na środowisko. Raport ma istotne znaczenie, bowiem inwestycja będzie realizowana w obszarze objętym europejskim programem Natura 2000. A w tym rejonie występuje szereg uwarunkowań o charakterze ekologicznym. Trzeba więc zbadać, jakie są wymagania ekologów, ochrony środowiska, żeby to, co zamierzamy, miało zrównoważony charakter. Chcemy sprostać tym wymogom i wykonać zadanie określone przez premiera zgodnie z oczekiwaniami środowisk ekologicznych. Bez tego, moim zdaniem, realizacja inwestycji otwierającej nowy etap dla elbląskiego portu i rozwoju gospodarczego miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym, nie będzie możliwa - podkreśla Julian Kołtoński.
     
Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • a raport zrobia gdanscy naukowcy... i wydzwiek bedzie wiadomy: elblaskiemu przekopowi mowimy stanowcze NIE
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    analityk(2006-12-04)
  • a nie koniecznie...zdziwił byś się!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    gdański_naukowiec(2006-12-04)
  • Jak pokazują przykłady innych regionów Polskich np. Wrocław lepiej zbudować odpowiednie połączenia drogowe aby spowodować ożywienie gospodarcze. Czyżby statki zamiast do trójmiasta wybierały port w Elblągu. Dlatego walczmy o drogi w kierunku Gdańska oraz autostrady A1.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-12-04)
  • Jako gorący zwolennik budowy przekopu zgadzam się z jego przeciwnikami ze wszystko trzeba policzyć. I równocześnie pracować nad infrastrukturą zalewu i portów zalewowych. Licząc koszty przekopu i utrzymania drogi wodnej. Trzeba wziąć pod uwagę zyski, jakie przyniesie regionowi rozwój turystyki i setki jak nie tysiące nowych miejsc pracy, które wygeneruje biznes turystyczny i firmy pracujące na jego rzecz. A także funkcje ratunkową (przeciw powodziową) dla Żuław na wypadek wielkiej wody – „kanał ulgi”. Liderem i promotorem tych wszystkich działań winien być prezydent miasta Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    W Ławrynowicz(2006-12-04)
  • Drodzy politycy "ekonomisci", sprawdzcie wyniki innych portow morskich zblizonych wielkoscia Elblagowi na wybrzezu a moze ochloniecie z furii przekopywania. Szkoda tylko tych pieniedzy podatnikow, jedyny zysk to "moze" orzywienie turystyki, a ten problem powinien byc rozwiazany poprzez wywarcie nacisku politycznego ze strony EWG na Rosje. Ale gdzie nasze lobby w EWG ktore przeforsowaloby te kwestie ? Jego poprostu nie ma i predko nie powstanie, bo lepiej przekopywac cos u siebie na podwureczku za pieniadze innych niz wychylic nosek poza granice wlasnego podworka.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Emigrant(2006-12-05)
  • Pan "Emigrant" chyba pisze z antypodów i bardzo dawno wyjechał z Polski!:) Coś takiego jak EWG czy RWPG nie istenieje od łądnych paru lat!:) Co do wielkości przeładunków elbląskiego portu to ma pan rację, porty wybrzeza środkowego moga tylko o takich pomarzyć!:) Przypomnę, że w latach dziewiedziesiątych XX wieku przeładunki w elbląskim porcie osiągały ok. 600 tys. ton ładunków!:) Na koniec mam uwaga do malkontentów!:) Pamiętacie jak przed budowa kazdego elbląskiego hipermarketu ryczycie "a kto tam będzie kupował" i co popatrzcie ile tam ludzi i to nie tylko od swięta! Spokojnie wyzywiłyby się jeszcze dwa wiekie sklepy w naszym mieście, nawet na obwodnicy!:) Zobaczycie tak samo będzie z portem jak zrobią ten przekop! Znajdą się i armatorzy i statki!!!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    optymista(2006-12-05)
  • proponuję, by optymista zamiast przytaczać optymistyczne wielkości z "lat dziewiedziesiątych XX wieku" podał bardziej aktualne (lecz mniej optymistyczne) informacje np. z ostatnich 5 lat. Gratuluję optymizmu i wiary, że "Znajdą się i armatorzy i statki!!!:)". Przedsięwzięcia gospodarcze opierają się na bardziej stabilnych podstawach niż li tylko wiara - rachunku ekonomicznym. Osobiście mam nadzieję, i wierzę, że decydenci przed podjeciem decyzji o realizacji inwestycji dokonają jej rzetelnej oceny uwzgledniając realne korzyści i koszty, a nie pobożne życzenia. Oczekiwanie rozsądnego wydawanie publicznych pieniedzy nie nazwałbym malkontenctwem lecz zdroworozsądkowym podejściem do życia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    pion(2006-12-06)
  • Pion nie przejmuj się tak, nie jestes na bierzaco z tematem!:) Przecież jeszcze przed wyborami nasz złotousty, elokwentny, dynamiczny, wiecznie nam panujacy prezydent wielkiego miasta powiatowego Elblaga niejaki H.S., twierdził że jest kilu armatorów powaznie zainteresowanych elbląskim portem którzy nie moga się doczekac na ten przekop i od razu będa tu inwestowac i sprowadzać swoje statki!!!:) Czyżbys smiał podwarzać prawdomówność i talent menedżerski zbawcy i męża opacznościowego Elbląga?!:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    optymista(2006-12-06)
  • Jezeli srodek Europy to antypody, to wlasnie stad pisze. Co do przeladunkow w latach 90 to wiadomo skad one wynikaly, dla przypomnienia podam ze definiowala je jedna elblaska firma handlujaca weglem krora juz nie istnieje. Mimo ze jestem daleko troche interesuje sie tym miastem ze wzgledu na posiadane nieruchomosci. A zakupujac je mialem punkt widzenia optymisty, teraz jednak jestem realista. Wiec dalej nie wiem kto i po co bedzie zawijal do elblaskiego portu, i jakie ruch towarowy oczekiwany jest poprzez wykonany przekop.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Emigrant(2006-12-06)
  • Jako przeciwnik przekopu mam nadzieję, że obecnie nam panujący Ojciec Narodu tak długo będzie czekał na owe raporty, aż o całej sprawie zapomni. Czy naprawdę musimy mieć jeszcze jeden pomnik narodowej gigantomanii? Nie. W Polsce jest w tej chwili ogromna przepaść między biedą a bogactwem. Może czas wziąć się w końcu za jej zasypywanie? Jedni wyrzucają lekką ręką miliony złotych w błoto, a drudzy żyją jak ten człowiek media.wp.pl To będą zmarnowane pieniądze. Nasze pieniądze. Moje. I Twoje też.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Panzerzug(2006-12-06)
  • media.wp.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2006-12-06)
  • Zgadzam sie ze zdaniem Pana Emigranta poniewaz tez jestem emigrantka ktora wyjechala na urlop i tak zostalo.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Panda(2006-12-06)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kalendarz Książkowy A5 Firmowy
Pieczątki Firmowe
Kalendarz Książkowy z Grawerem
Żarówki LED