Kampania „Mazury Cud Natury” otrzymała cztery nominacje w konkursie „Złote Formaty”, w kategoriach: event, wydawnictwo promocyjne, kampania reklamowa oraz w najważniejszej kategorii – Grand Prix.
Ogólnopolski konkurs ,,Złote Formaty” stanowi przegląd osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów oraz weryfikuje postępy w zakresie efektywności działań promocyjnych.
Do tegorocznej, piątej edycji konkursu zgłoszono 157 projektów promocyjnych z 67 samorządów, reprezentujących wszystkie województwa Polski. Do finału Jury zakwalifikowało 33 najlepsze projekty – 18 zgłoszonych przez miasta (Gdynia, Gdańsk, Jarocin, Poznań, Kraków, Lublin, Częstochowa, Śrem, Ruda Śląska, Katowice, Dąbrowa Górnicza, Wodzisław Śląski oraz Wrocław) i 15 nadesłanych przez województwa (łódzkie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie). Rekordzistami są Gdańsk oraz województwo warmińsko-mazurskie – w finale znalazły się aż cztery projekty zgłoszone przez te samorządy.
– Ostatnie dwa lata to bardzo pracowity okres w prowadzeniu przez nas różnorodnych działań promocyjnych – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Chcemy jak najlepiej wykorzystać każdą okazję do promocji regionu, zwłaszcza w kontekście kampanii „Mazury Cud Natury” i udziału w światowym konkursie na 7 Nowych Cudów Natury. Wejście do finału konkursu „Złote Formaty” to nie tylko wielkie wyróżnienie i docenienie naszych działań przez profesjonalistów branży marketingu miejsc, ale także szansa na wygranie cennej nagrody w postaci kampanii reklamowej.
Na zwycięzców konkursu czekają bowiem nagrody ufundowane przez organizatora i mecenasa Konkursu – Grupę Ströer w Polsce. To pięć kampanii reklamowych na nowoczesnych nośnikach Infoscreen w warszawskim metrze (o wartości 100 tys. zł każda) oraz prestiżowe statuetki Złotego Formatu. Przewidziane są także Nagrody Specjalne, ufundowane przez Partnerów i Patronów Konkursu – Związek Miast Polskich, magazyny „Elle” i „Brief for Poland” oraz portal PRoto.pl.
Rozstrzygnięcie V edycji Konkursu Złote Formaty nastąpi podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który odbędzie się 20 i 21 września w Warszawie. Festiwal Promocji Miast i Regionów to największe w Europie wydarzenie, dedykowane szeroko pojętej promocji miejsc.
Lista nominowanych (w kolejności alfabetycznej):
Kategoria: Działalność promocyjna – Grand Prix:
Jarocin – Kampania wizerunkowa wewnętrzna „Jarocin free. Wolne miasto”
Urząd Marszałkowski woj. lubelskiego – Lubelskie – Promocja 2009-2010
Urząd Marszałkowski woj. pomorskiego – Turystyczna Promocja Województwa Pomorskiego
Urząd Marszałkowski woj. śląskiego – Działalność promocyjna Województwa Śląskiego 2009-2010
Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego – Mazury Cud Natury
Kategoria” Event:
Gdańsk – Blog Forum Gdańsk 2010
Kraków – Chopin w mieście
Lublin – Carnaval Sztuk-Mistrzów 2010
Urząd Marszałkowski woj. łódzkiego – Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski” 2010
Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego – Kandydat Wszystkich Polaków
Kategoria: Wydawnictwo promocyjne:
Częstochowa – „Good City for Good Business – zainwestuj w Częstochowie”
Gdańsk – Europejski Poeta Wolności
Gdynia – Navigator Gdyni
Śrem – Kalendarz na rok 2011 „I love Śrem”
Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego – Seria wydawnictw produktowych: „Małopolska. Zakupy z tradycją”, „Małopolska. Inspirowanie tradycją”, „Małopolska. Święta, tradycje, zwyczaje”
Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego – Folder „To Mazury, nie...”
Wodzisław Śląski – Film „City LipDub Wodzisław Śląski”
Kategoria: Kampania reklamowa:
Dąbrowa Górnicza – Kampania reklamowa „Dębowy Świat dla aktywnych”
Gdańsk – Dotknij wolności. Kampania promocyjna Miasta Gdańska – 2010
Katowice – Kampania reklamowa „Katowice – miasto wielkich wydarzeń”
Kraków – Kampania promocyjna Miasta Krakowa 2010 „Gołębie kręcą Kraków”
Poznań – „Kalejdoskop” poza granicami kraju
Ruda Śląska – „15 minut do miliona” – program promocji terenów zlokalizowanych wzdłuż Drogowej Trasy Średnicowej w Rudzie Śląskiej
Urząd Marszałkowski woj. lubelskiego – Wizerunkowa kampania promocyjna „Lubelskie. Chwilo trwaj”
Urząd Marszałkowski woj. podlaskiego – Zewnętrzna kampania promocyjna województwa podlaskiego
Urząd Marszałkowski woj. śląskiego – „Pasjonauci polecają: Śląskie. Pozytywna energia”
Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego – To Mazury, nie...
Kategoria: Kampania PR / on-line PR:
Gdańsk – Fale GDN
Wrocław – Wrocław przeciw płatnej obwodnicy
Poznań – Poznań za pół ceny
Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego – Małopolska zimą w iPhone
Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego – Prezentacja Małopolskiego na targach ITB w Berlinie
Urząd Marszałkowski woj. pomorskiego – „Czas na Bałtyk”
Funkcję audytora, czuwającego nad prawidłowością przebiegu obrad Jury, pełnił Ernst & Young.
Do tegorocznej, piątej edycji konkursu zgłoszono 157 projektów promocyjnych z 67 samorządów, reprezentujących wszystkie województwa Polski. Do finału Jury zakwalifikowało 33 najlepsze projekty – 18 zgłoszonych przez miasta (Gdynia, Gdańsk, Jarocin, Poznań, Kraków, Lublin, Częstochowa, Śrem, Ruda Śląska, Katowice, Dąbrowa Górnicza, Wodzisław Śląski oraz Wrocław) i 15 nadesłanych przez województwa (łódzkie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie). Rekordzistami są Gdańsk oraz województwo warmińsko-mazurskie – w finale znalazły się aż cztery projekty zgłoszone przez te samorządy.
– Ostatnie dwa lata to bardzo pracowity okres w prowadzeniu przez nas różnorodnych działań promocyjnych – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Chcemy jak najlepiej wykorzystać każdą okazję do promocji regionu, zwłaszcza w kontekście kampanii „Mazury Cud Natury” i udziału w światowym konkursie na 7 Nowych Cudów Natury. Wejście do finału konkursu „Złote Formaty” to nie tylko wielkie wyróżnienie i docenienie naszych działań przez profesjonalistów branży marketingu miejsc, ale także szansa na wygranie cennej nagrody w postaci kampanii reklamowej.
Na zwycięzców konkursu czekają bowiem nagrody ufundowane przez organizatora i mecenasa Konkursu – Grupę Ströer w Polsce. To pięć kampanii reklamowych na nowoczesnych nośnikach Infoscreen w warszawskim metrze (o wartości 100 tys. zł każda) oraz prestiżowe statuetki Złotego Formatu. Przewidziane są także Nagrody Specjalne, ufundowane przez Partnerów i Patronów Konkursu – Związek Miast Polskich, magazyny „Elle” i „Brief for Poland” oraz portal PRoto.pl.
Rozstrzygnięcie V edycji Konkursu Złote Formaty nastąpi podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który odbędzie się 20 i 21 września w Warszawie. Festiwal Promocji Miast i Regionów to największe w Europie wydarzenie, dedykowane szeroko pojętej promocji miejsc.
Lista nominowanych (w kolejności alfabetycznej):
Kategoria: Działalność promocyjna – Grand Prix:
Jarocin – Kampania wizerunkowa wewnętrzna „Jarocin free. Wolne miasto”
Urząd Marszałkowski woj. lubelskiego – Lubelskie – Promocja 2009-2010
Urząd Marszałkowski woj. pomorskiego – Turystyczna Promocja Województwa Pomorskiego
Urząd Marszałkowski woj. śląskiego – Działalność promocyjna Województwa Śląskiego 2009-2010
Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego – Mazury Cud Natury
Kategoria” Event:
Gdańsk – Blog Forum Gdańsk 2010
Kraków – Chopin w mieście
Lublin – Carnaval Sztuk-Mistrzów 2010
Urząd Marszałkowski woj. łódzkiego – Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski” 2010
Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego – Kandydat Wszystkich Polaków
Kategoria: Wydawnictwo promocyjne:
Częstochowa – „Good City for Good Business – zainwestuj w Częstochowie”
Gdańsk – Europejski Poeta Wolności
Gdynia – Navigator Gdyni
Śrem – Kalendarz na rok 2011 „I love Śrem”
Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego – Seria wydawnictw produktowych: „Małopolska. Zakupy z tradycją”, „Małopolska. Inspirowanie tradycją”, „Małopolska. Święta, tradycje, zwyczaje”
Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego – Folder „To Mazury, nie...”
Wodzisław Śląski – Film „City LipDub Wodzisław Śląski”
Kategoria: Kampania reklamowa:
Dąbrowa Górnicza – Kampania reklamowa „Dębowy Świat dla aktywnych”
Gdańsk – Dotknij wolności. Kampania promocyjna Miasta Gdańska – 2010
Katowice – Kampania reklamowa „Katowice – miasto wielkich wydarzeń”
Kraków – Kampania promocyjna Miasta Krakowa 2010 „Gołębie kręcą Kraków”
Poznań – „Kalejdoskop” poza granicami kraju
Ruda Śląska – „15 minut do miliona” – program promocji terenów zlokalizowanych wzdłuż Drogowej Trasy Średnicowej w Rudzie Śląskiej
Urząd Marszałkowski woj. lubelskiego – Wizerunkowa kampania promocyjna „Lubelskie. Chwilo trwaj”
Urząd Marszałkowski woj. podlaskiego – Zewnętrzna kampania promocyjna województwa podlaskiego
Urząd Marszałkowski woj. śląskiego – „Pasjonauci polecają: Śląskie. Pozytywna energia”
Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego – To Mazury, nie...
Kategoria: Kampania PR / on-line PR:
Gdańsk – Fale GDN
Wrocław – Wrocław przeciw płatnej obwodnicy
Poznań – Poznań za pół ceny
Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego – Małopolska zimą w iPhone
Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego – Prezentacja Małopolskiego na targach ITB w Berlinie
Urząd Marszałkowski woj. pomorskiego – „Czas na Bałtyk”
Funkcję audytora, czuwającego nad prawidłowością przebiegu obrad Jury, pełnił Ernst & Young.
Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego