Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 23-11-2017, imieniny Klemensa, Adeli
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Droga nr 16 w europejskim korytarzu

Elbląg, Droga nr 16 w europejskim korytarzu Grzegorz Nowaczyk

Droga krajowa nr 16 Ostróda - Olsztyn - Ełk - Augustów może stać się drogą ekspresową i częścią międzynarodowego korytarza drogowego europejskiej sieci TEN-T.

W ubiegłym tygodniu w Komitecie Regionów w Brukseli odbyła się konferencja pt. „Budowanie mostów. Regionalny i lokalny wymiar międzynarodowych korytarzy drogowych europejskiej sieci TEN-T”. Uczestniczył w niej Grzegorz Nowaczyk, członek Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego odpowiedzialny za infrastrukturę, którego zapytaliśmy o szczegóły pomysłu.
     
     Piotr Derlukiewicz: W jakim celu pojechał Pan do Brukseli?
     Grzegorz Nowaczyk: Dla nas ta konferencja była ważna ze względu na wykluczenie komunikacyjne województwa warmińsko-mazurskiego. Znajdujemy się na razie poza siecią TEN-T i tylko na skraju głównego układu komunikacyjnego Polski. Jednocześnie mamy największą dynamikę przyrostu przewozów towarowych ciężkimi pojazdami. Skutek jest taki, że jeżdżą one po całym województwie i do tego po nieprzystosowanych do takiego ruchu drogach. Sytuacja ta pogarsza się, dlatego szukamy pomysłów, aby wykorzystać mobilność transportową tego typu jako motor dla naszego regionu. Ale nie tylko rozwój regionu jest tu ważny. Połączenie województwa warmińsko-mazurskiego z siecią TEN-T będzie miało wpływ na regiony sąsiadujące z nami na Litwie, Łotwie, w Estonii i inne kraje leżące w basenie Morza Bałtyckiego.
     
     Na czym polega propozycja województwa warmińsko-mazurskiego?
     Chcemy doprowadzić do koncentracji tranzytowego ruchu towarowego ze wschodu na zachód na jednej drodze w naszym województwie - drodze nr 16, poprowadzonej w sposób rodzący jak najmniej konfliktów środowiskowych. Pozostałe drogi mają mieć charakter regionalny. Jednakże, by zrealizować ten pomysł, potrzebujemy, by droga nr 16 osiągnęła odpowiednie parametry techniczne - w klasie dróg ekspresowych. Potrzebujemy w północnej części Polski utworzenia elementu sieci TEN-T. Doszliśmy w tej kwestii do porozumienia z dwoma innymi województwami: pomorskim i zachodniopomorskim. W ten sposób zapewniony byłby przebieg TEN-T z Litwy do granicy z Meklemburgią w Niemczech, m.in. przez Gdańsk i Szczecin. Mamy także poparcie regionów Państw Morza Bałtyckiego.
     
     Dlaczego Unia Europejska miałaby być zainteresowana tym projektem?
     Jedną z idei polityki spójności jest pomoc dla regionów granicznych, służąca zwiększeniu ich szans na zrównoważony rozwój. Szanse te rosną wówczas, gdy regiony są skomunikowane. Należy zatem dążyć do tego, aby gęstość sieci TEN-T była na tym samym poziomie we wschodniej, co w zachodniej części UE. Obecnie widoczna jest znaczna dysproporcja w tym zakresie.

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • a moim zdaniem to p. Nowaczyk już kompletnie zaprzedał się olsztyńskiemu środowisku i "dzięki" takim jak p. Nowaczyk działaczom tkwimy nadal w tym szuwarowo-bagiennym, miast wszystkie siły i środki skupić na staraniach, by się z tego grajdoła wyrwać. A tak będziemy się emocjonować kwestią drogi takiej czy siakiej, ale z Ostródy do Ełku. Zaiste dla mieszkańca Elbląga sprawa niesamowitej wagi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    z Elbląga(2009-03-02)
  • Szanowny Panie Grzegorzu Nowaczyk zajmij się Pan lepiej oczyszczeniem z fekalii i rtęci Zatoki Elbląskiej- dawnego Portu Elbląg. Przecież Pan obiecał jako wójt i członek Społecznej Komisji ds Gmin Nadzalewowych. Oczyszczona Zatoka Elblaska da więcej korzyści mieszkańcom Elbląga niż kolejne nie realne plany. Z powazaniem Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Jerzy Kulas(2009-03-02)
  • Rozwój infrastruktury w województwie szuwarowym to kompletna porażka obecnej ekipy. Panie Nowaczyk! Wycieczka do Brukseli zapewne była piękna, ale o drogach, niech pan opowiada po ich wybudowaniu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    malkontent(2009-03-02)
  • kolejny as, który chce otrzymać tytuł księcia warmii i mazur Nowaczyk. był taki jedenz elbląga, który na pytanie dlaczego chce kandydowac do sejmiku wojewódzkiego, odpowiedział " że chce zbudować obwodnice w olsztynie. brawo nowaczyk- kolejny książe warmii i mazur klasyczny przykład oportunizmu politycznego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bugi54(2009-03-02)
  • panie nowaczyk kolejny książe warmii i mazur, klasyczny przykład oportunisty politycznego w gazecie niby elbląskiej piszą o sukcesie nowaczyka ze załatwił drogi expresowe do ełku SANTA- FE
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bugi54(2009-03-02)
  • A może coś by Pan zrobił dla swojej gminy? Na przykład kolej nadzalewowa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    logostic(2009-03-02)
  • Droga oczywiście będzie miała swój koniec w bagnach Rozpudy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Noga(2009-03-02)
  • Popieram to co pisze p. Kulas ponieważ trzeba przede wszystkim dbać o swoje podwórko i tu tworzyć nowe miejsca pracy. Zdecydowanie za dużo młodych ludzi opuszcza nasze piękne miasto po ukończeniu szkoły co z pewnością jest winą naszych władz. Jestem przekonana co do p. Nowaczyka, że jest czystym karierowiczem, który zapomniał z kąt jest i dzięki komu. Jeżeli dalej w naszym mieście będą rządzili ludzie tego pokroju to widzę to zdecydowanie w czarnych kolorach. Kadencja Nowaczyka szybko minie i zobaczymy jakie bajki będzie opowiadał za jakiś czas. Pozdrawiam tylko ludzi dbających o dobro naszego pięknego miasta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    emerytka(2009-03-02)
  • :))))) ksiaze warmii i mazur - swietnie brzmiacy tytul :))))) bo czy te oczy moga kłamać drodzy wyborcy - oczywiscie, że NIE!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2009-03-02)
  • Dla Elblaga to wazniejsza jest akurat droga nr 22 na odcinku Elblag - Kostrzyń, jak ktoś nie zauważył to tą drogą jeździ coraz więcej TIRów ze wschodu! Mam nadzieję że szybko wezmą się za przebudowę tej drogi z Elbląga do Malborka bo jak wreszcie otworzą to przejście w Grzechotkach to będzie tam jedna wielka masakra i paraliż komunikacyjny!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ziomal(2009-03-02)
  • Do komentujących: pokonajcie ten trud, poświęćcie chwilę czasu i przeczytajcie artykuł ze zrozumieniem; ) pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    szef(2009-03-02)
  • A jak się ma budowa odcinka drogi ekspresowej Mrągowo - Orzysz do planów utworzenia Mazurskigo Parku Narodowego? To jakaś schizofrenia - z jednej strony się teren chce objąć ochroną, głosuje się na niego w plebiscycie na 7 cudów świata, a z drugiej planuje drogę przez ostoje dzikich zwierząt, rezerwaty, budowę osiemnastometrowej wysokości estakady nad Tałtami. .. Pytanie tylko dla kogo - bo na pewno nie dla mieszkańców - ci woleliby komunikację północ - południe (dobra "siódemka", droga z Warszawy na Mazury). Droga wschód-zachód potrzebna jest UE i Rosji - nam tylko zniszczy przyrodę i NIC na niej nie zyskamy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Chłop z Mazur(2009-03-02)
Reklama