Czwartek 24-01-2019, imieniny Franciszka, Felicji
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Geolodzy mają głos w sprawie przekopu

 
Elbląg, Geolodzy mają głos w sprawie przekopu Wizualizacja kanału przez Mierzeję Wiślaną (materiały Urzędu Morskiego w Gdyni)
Rek

Urząd Morski w Gdyni szuka firmy, która wykona dokumentację geologiczną, niezbędną do rozpoczęcia budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać swoje oferty do 12 marca.

Jak zapewnia Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną ma się rozpocząć już w listopadzie tego roku. Zanim dojdzie do wyboru generalnego wykonawcy pracy, Urząd Morski w Gdyni – jako inwestor – musi m.in. uzyskać decyzję środowiskową, co spodziewane jest w drugim kwartale roku, i przygotować dokumentację geologiczną.
     Przetarg na dokumentację geologiczną właśnie ruszył. Urząd Morski czeka do 12 marca na oferty zainteresowanych firm. Oceniając je, będzie brał pod uwagę cenę (60 procent oceny) oraz termin wykonania dokumentacji, który urzędnicy oszacowali na 4-6 miesięcy (40 procent oceny).
     Przypomnijmy, że kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma powstać w Nowym Świecie w gminie Sztutowo. Ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Dzięki pogłębieniu toru wodnego do elbląskiego portu miałyby wpływać statki o zanurzeniu do 4 metrów (obecnie około 2 metrów), długości 100 metrów i szerokości 20 m. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km). Na kanale ma powstać śluza i dwa mosty, z których zawsze jeden będzie otwarty dla podróżnych. Według szacunków Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej inwestycja ma kosztować 880 mln złotych.
RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • A co te statki będą wozić? Powietrze?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    17 36
    Inżynier(2018-03-06)
  • Ile stron ruskie i gdańsko-olsztyńskie trolle natrzaskają?Ja obstawiam bez kozery czy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    25 8
    hd(2018-03-06)
  • Towary znajdziemy. Statki będą przewozić kartofle, bimber i śledzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    31 5
    (2018-03-06)
  • 880 mln przekop, 230 mln linia kolejowa Braniewo-Olsztyn, 120 mln "prostowanie " zakretów na drodze Elbląg - Stare Pole. To tylko czubek góry lodowej marnowania publicznych pieniędzy. A społeczeństwo śpi i mleko mu się śni.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    21 45
    J.Kaczmarek(2018-03-06)
  • Na zdjęciu widać, że w około statku jest droga. Czyli będzie można bardzo dobrze obejrzeć statek, jak jakiś się już pojawi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 0
    elblaski-troll-z-gdyni(2018-03-06)
  • To dopiero będą dokumentację geologiczną robić ??? Przecież WSZYSTKO już miało być gotowe, tylko zacząć kopać. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22 2
    Jakzwykle-zrękąwnocniku(2018-03-06)
  • pierdziele dzwonie do jarka co tu za nonsens wyszedł. mieli juz zacząć kopać jarek da im popalić
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6 4
    jaaaaaaaa(2018-03-06)
  • Nastepny czub trol sie wypowiedzial. Konserwatysta zacofany
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 10
    Gal(2018-03-06)
  • co statki beda wozic ZAMECH -tylko handelek -nawet nazwe DJABLI WZIELI innych zakładów nie ma obecnie barkami Rosjanie zabieraja gazobetony -tylko nie wiadomo jak długo A moze beda jesienia zabierac kapuste a nam przywozić bamberek do przeróbki NIE WIDZE MOZLIWOSCI ROZŁADUNKÓW STATKU -BRAK PORTPWYCH DZWIGÓW, KTO TO MA FINANSOWAĆ Jak widac teraz to jest tylko parking TIRÓW TEMAT PRZEKOPU, finansowanie drogi wodnej z 2 do 4m dwa mosty to razem, ,, ,a odnosnie dokumentacji przekopu -prawdopodobnie juz wczesniej bya robiona tylko. .to razem moje staruszka zdanie. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 11
    kazio(2018-03-06)
  • a po kiego te dwa mosty podnoszone ? Wystarczy jeden stały chyba będzie taniej i lepiej. Ale to projektował jakiś projektant z uprawnieniami ale jak to zwykle bywa - inwestycje miejskie - bez rozumu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5 13
    hamulcowy(2018-03-06)
  • "Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18 1
    RED(2018-03-06)
  • Tylko nie dopuście aby jacyś eko terroryści zablokowali inwestycję ze względu na ślimaka czy jakąś żabkę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 10
    ijij(2018-03-06)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Fototapeta lateksowa 300x260 cm - Jezioro
Obraz na płótnie
Fototapety z Paryżem
Fototapeta fizelinowa 320x148 cm - Samolot