Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 17-12-2017, imieniny Łazarza, Floriana
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Bałwanki Bałwanki

Hiszpanie chcą budować torowisko w Elblągu

 
Elbląg, Hiszpanie chcą budować torowisko w Elblągu Linia tramwajowa w ciągu 12 lutego ma być gotowa do końca września (fot. Michał Skroboszewski)
Rek

Aż dziewięć firm wystartowało w przetargu na budowę torowiska tramwajowego w ciągu ulicy Grota Roweckiego i 12 lutego. Wśród nich jest nawet konsorcjum firm z Hiszpanii.

Dzisiaj w Urzędzie Miejskim w Elblągu komisja przetargowa otworzyła oferty nadesłane przez przedsiębiorców. Każda z nich opiewała na niższą sumę niż szacunkowa wartość zamówienia określona przez ratusz (wyniosła prawie 13 milionów zł), a to oznacza, że inwestycja na pewno zostanie zrealizowana. Pytanie tylko, która firma podpisze umowę z samorządem. Najtańszą ofertę na prawie 10,3 miliona złotych złożyła firma ZUE z Krakowa, najdroższą – Budimex – 12,9 mln zł. Ciekawostką jest start w przetargu konsorcjum firm z hiszpańskiego Bilbao (liderem konsorcjum jest Balzola), które zaproponowało cenę 10,9 mln zł.
     Każdy z dziewięciu oferentów zapewnia, że wybuduje torowisko do 30 września przyszłego roku, udzieli 60 miesięcy gwarancji na wykonane prace i zatrudni przy inwestycji 5 osób bezrobotnych, za co ratusz przyznaje dodatkowe punkty. Kto wygra, okaże się za w ciągu kilku tygodni, w czasie których komisja przetargowa szczegółowo przeanalizuje oferty.
     Przypomnijmy, że miasto na budowę torowiska w ciągu ulicy Grota Roweckiego i 12 Lutego chce pozyskać fundusze unijne z puli tak zwanego ZIT, czyli Zintegrowanych inwestycji Terytorialnych. Chodzi o kwotę 9,3 mln zł. Elbląski wniosek przeszedł już ocenę formalną, trwa ocena merytoryczna.
     
     Wartość ofert w przetargu (po zaokrągleniu do złotówki): 
     1. Trakcja PRKiI Warszawa - 11 474 298 zł 
     2. Rajbud Szymbark - 10 768 392 zł
     3. ZUE SA Kraków - 10 279 260 zł 
     4. Tor Krak Kraków - 10 469 539 zł
     5. Spaw Tor - 11 677 866 zł
     6. Budimex Warszawa - 12 918 976 zł
     7. Tor-Kar-Sson, Elbląg - 11 057 492 zł
     8. KZR Rail Kraków i PKP Energetyka SA Warszawa - 11 471 095 zł
     9. Balzola Bilbao Hiszpania (konsorcjum) - 10 994 744 zł
     

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Potrzebne to torowisko jak przysłowiowa "dziura w moście".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 44
    kropla(2016-11-17)
  • hiszpanie budowali torowisko w olsztynie wyszlo wielkie g. .. .. no
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    35 4
    obserwatorrobot(2016-11-17)
  • Nie ma naszych firm????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    23 3
    (2016-11-17)
  • I po co to komu? Obecne trasy tramwaju są dobre. Znowu rozkopią centrum na 2 lata, tylko po to żeby tramwaj jechał 500m krócej. Szczytem bezmyślności przy tym pomyśle było nie położenie torowiska na skrzyżowaniu 12 lutego i Armii Krajowej. Nową nawierzchnię znowu będą rozwalać
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    18 27
    (2016-11-17)
  • bedziemy jedzic tramwajem do pup :D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 3
    (2016-11-17)
  • Zawiną kase i śmigną z nią do Hiszpanii. Nie będzie torowiska ani kasy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12 4
    (2016-11-17)
  • Jakby nie było elbląskiej firm... jawne zabieranie miejsc pracy mieszkańcom. Szkoda... chociaż hiszpanie to może lepiej niż Duńczycy z porto
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 6
    (2016-11-17)
  • Też nie widzę sensu powstawania tej linii skoro zaraz obok biegnie macierzysta. Już lepiej poprowadzić torowisko które idzie krolewiecką i połączyć z pętla ogólna. Bo póki co przystanek autobusowy (kierunek "w dol") jest dość sporo oddalony od szpitala biorąc pod uwagę np pacjentów o kulach, którzy jadą 13 do ortopedy. Jest 17 i przystanek bliżej szpitala ale tam też trzeba pokonać spora odległość- pod górę. Zamiast tworzyć bezsensowna notkę biegnaca zaraz obok już istniejacej- powinni zająć się poprowadzeniem nitki koło szpitala- rozbić trasę 2 i dodać nowy skład krolewiecka- ogolna- zawada itd. Dużo korzystniejsze rozwiązanie dla mieszkańców.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    10 8
    (2016-11-17)
  • jest elbląska firma Tor-kar-sson
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    12 0
    jkji(2016-11-17)
  • no, miłośnicy tramwajów z Elbląga, bronicie tramwajowego badziewia jak świętej pamięci Hanka Bielicka swojej dominującej pozycji a założyć firmę torową i budować torowiska to już dla was za trudne, tramwajowi obrońcy i szczekacze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 16
    autobusmiejski(2016-11-17)
  • Wybudujcie torowisko browarna, przez zawade do Dabka, a nie nikomu niepotrzebny skrot przez 12-tego lutego
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 13
    ZdzichuMarynarz(2016-11-17)
  • Ilekroć odwiedzam Carrefoura widzę tramwaj długości 30 metrów wiozący najczęściej trzech emerytów w stronę Jaru albo w drugą stronę a często jedynym człowiekiem w tramwaju jest motorniczy. Kto za to płaci ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 17
    (2016-11-17)
Reklama