Czwartek 25-04-2019, imieniny Marka, Jarosława
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Teraz ja - Jak na Renie? Jeszcze nie, ale...

Przez kilka dni obserwowałem z Krynicy Morskiej ruch jednostek pływających po Zalewie Wiślanym. Od lat widok w tym miejscu był raczej smętny – dwa leciwe stateczki żeglugi turystycznej, kilka jachtów i to wszystko. Teraz to, co zobaczyłem, zaskoczyło mnie…

Codziennie dwie-trzy barki płynące torem wodnym do i z Elbląga to wręcz radosny widok dla elblążanina. Można teraz powiedzieć śmiało, że Zalew ożył. Dowodzi to także tego, że port elbląski faktycznie rozwija się coraz lepiej, o czym świadczą barki przycumowane do nadbrzeży i pełne składy towaru do wysyłki.
     Na pewno nie jest to to samo, co na Renie, gdzie barki wręcz ścigają się, o czym mówią załączone zdjęcia. Ale i z tego, co mamy, powinniśmy być dumni. Jest więc uzasadniona nadzieja, że ruch towarowy Zalewem będzie wzrastał, o ile znowu nie zaszkodzi polityka i politykierzy, którzy znowu obudzili się i zaczynają coś „ryć” przy Zalewie...
     Na marginesie, trochę martwi mała ilość jachtów w krynickiej marinie, wybudowanej za miliony. „Gdzie ci żeglarze, gdzie te chłopy...?”. Są po prostu na Mazurach, gdzie stanie w krzakach i zanieczyszczanie „cudu natury” jest standardem.
     Wracając do Renu, to zainteresowało mnie, co przewożą w tych przepełnionych barkach. Okazało się , że Niemcy importują polski węgiel do największej elektrowni węglowej koło Wesel. Polski węgiel jest o 30 proc. tańszy niż niemiecki. Zamknęli część swoich kopalni i liczą pieniądze...
     Miejmy nadzieję, że i my znajdziemy dobre biznesy z Kaliningradem, który jest swoistym Hong -Kongiem naszego odwiecznego sąsiada, Rosji.
     

 


     

Elbingerer
Liczba publikacji: 145
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
2.0 1 23

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Królewcem, a nie Kaliningradem!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 6
    endek(2013-06-30)
  • Artykuł cienki zapewne pisane ręka PO bije z niego poparcie żeby nie przekopywać mierzei chyba piszesz pod czyjeś dyktando. Jedno co zauwazyłeś to mała ilość jachtów w Krynicy gdyby było swobodne połączenie z Bałtykiem roiło by się od zagranicznych jachtów nikt nie ma zamiaru a tym bardziej Skandynawowie płaszczyć się przed ruskimi pisac podania o przepłyniecie i czekać bóg wie ile to uwłaszczające w tych czasach, istotnie port w Elblągu żyje i ruch jest coraz większy dlatego idea przekopania mierzei jest słuszna dająca rozwój dla regionu dobrze napisałes gdzie te chłopy z j. .. .i żeby w końcu coś zrobić dla tego miasta Gelert nam w tym nie pomoże bez zalu zrzekła się 50 milijonów przeznaczonych na przekop ale z chęcią rozdałaby je na niezasłużone nagrody
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 8
    (2013-06-30)
  • "Endek" - może Kenigsbergiem i Elbingiem. Przez takich jak Ty psują się stosunki z Rosją. Jesteś z tych co by chcieli aby w " Królewcu", na " gławnoj płaszczadi" stanął pomnik Jan Pawła II. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 9
    (2013-06-30)
  • Nie ma czegoś takiego kak \"nadbrzeże\". Poza tym nie 2-3 tylko 5-8 dziennie barki. Artykuł cienki jak jak nasz ostatni prezydent.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 5
    Czytelnik_MOBI_59419(2013-06-30)
  • Stosunki wolę z Rosjankami nie z Rosjanami nie trzeba się kłócić na świecie budowano nie takie kanały długie na wiele kilometrów a tu tyle zachodu o kawałek mógłby tez pływać po niej nasz kapitan z PO ryży na pewno ma jacht i do Elbląga miałby krócej dziwię się politykom którzy hamują rozwój kraju najgłupsza sprawa to trwa u nas lata a i ciemnota ludzka tez robi swoje. W tym wieku boją się jeszcze wiatraków i innych inowacii
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 2
    (2013-06-30)
  • Zwoleniku Przekopu. Wiedz że Szwedzi juz tu byli w czasie Potopu. Dzisiaj przypłyną raz i na tym koniec. Zalew jest słabym akwenem do żeglarstwa, dlatego elblążanie pływają na Mazurach. Ponadto Zalewem rządzą teraz kormorany niszcząc jego system ichtiologiczny. Tego do niedawna nie było. Park krajobrazowy przeistoczy się obumierające lasy zapaskudzone odchodami tych " ptasich terrorystów". Ryby już w Zalewie praktycznie nie ma.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 3
    (2013-06-30)
  • "naszego odwiecznego sąsiada, Rosji. " -thanks Captain Obvious!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1 0
    (2013-06-30)
  • akurat czerniak jest fanem pisuarów
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 0
    (2013-07-01)
  • no własnie z Królewcem, skąd ta komusza maniera aby to miasto tak szpetnie nazywać od imienia tego bańdziora?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4 1
    Emlbong(2013-07-01)
  • Bardzo płytki artykulik, szkoda na takie gnioty miejsca tutaj.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 2
    (2013-07-01)
  • Do tego co się boi Szwedów zróbmy przekop a nie odpędzisz się od nich to złoty interes Skandynawowie zainteresowani sa powaznie cumowaniem jachtów na zimę tylko budować mariny widzę że ta platforma ratunkowa rozsiała jakąś epidemię wy nie tylko boicie się kopać ale boicie się też żeby ktoś was w d. .. ę nie kopnął
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 2
    (2013-07-01)
  • Choć brałem dwukrotnie udział w pracach nad projektem przekopu jeszcze z nieżyjącym już prof. Jednorałem bardzo sceptycznie podchodzę do idei budowy przekopu. Analiza swot dobitnie wykazała brak wyraźnych i ewidentnych przesłanek budowy. Zalew pod względem żeglugi pasażerskiej i żeglarstwa jest akwenem nieżywym i przyznam niezbyt atrakcyjnym do żeglowania, choć w połączeniu z bogatą, potencjalna ofertą otaczających go "atrakcji" wszelakich może być niezłą kartą przetargową. Jednak w rękach obecnych i poprzednich władz to podzielone wewnętrzne morze obsuwa się w niebyt i nic nie jest w stanie tej paranoi odwrócić, bo na nią pracowano dziesiątki lat i efekt osiągnięto.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 2
    MiejscowyAborygen(2013-07-01)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary korekcyjne EVA MINGE
Okulary korekcyjne XAVIER GARCIA
Okulary przeciwsłoneczne Roberto Cavalli
Okulary korekcyjne JUST CAVALLI