Poniedziałek 10-12-2018, imieniny Bogdana, Julii
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblągu
Rek

Teraz ja - Kładki czy mieszkania?

Elbląg, Teraz ja - Kładki czy mieszkania?
Rek

Urząd Miejski 24 sierpnia na łamach elbląskich mediów przedstawił projekt inwestycji polegającej na modernizacji wschodniego nabrzeża rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta, połączonej z przebudową istniejących kładek przez rzekę. Moim zdaniem to nie jest najważniejsza inwestycja w mieście, a jej wykonanie to koszt prawie 33 mln zł.

Na inwestycję składa się również wykonanie dróg połączonych z nowo zaprojektowanymi mostami zwodzonymi oraz rozbiórkę i przebudowę fragmentów istniejących nawierzchni ulic krzyżujących się z ul. Warszawską (budowa nowych, utwardzonych dróg, chodników, zjazdów z niezbędnymi robotami ziemnymi).
     Jak chwali się Urząd Miejski, celem tej inwestycji jest poprawa infrastruktury elbląskiego Portu Morskiego w zakresie obsługi żeglugi pasażerskiej i turystycznej. Realizacja mostów zwodzonych w miejscu istniejących kładek pieszych ma umożliwić dostęp do wszystkich akwenów i nabrzeży portowych, także tych zlokalizowanych wzdłuż rzeki Elbląg powyżej mostu drogowego w ciągu Alei Tysiąclecia dla dużych jednostek pływających. Łącznie całe zadanie, wraz z pracami budowlanymi, pochłonie ponad 32,7 mln zł, z czego 16 mln zł zostanie dofinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.
     Moim zdaniem to nie jest najważniejsza inwestycja w mieście, a jej wykonanie to koszt aż 33 mln zł. Z tego, co cię orientuję, na chwilę obecną kanał żeglugowy od Cieśniny Pilawskiej (dalej niestety zamkniętej dla statków bander trzecich) do portu w Elblągu jest zbyt płytki i słabo udrożniony, aby mogły do nas zawitać statki o szerokości 15 m i długości 100 m. Należy również wspomnieć o moście pontonowym w Nowakowie, który również utrudnia żeglugę. W jaki sposób tak duże statki mają pokonać te utrudnienia żeglugowe?
     Za 35 mln zł można by przecież wybudować 21 budynków z mieszkaniami socjalnymi, takich jak ten, który został dopiero co postawiony przy ulicy Łęczyckiej, w których swój przysłowiowy kąt znalazłoby 378 rodzin. Koszt jednego budynku socjalnego to około 1,7 mln zł. W piętrowym budynku przy ul. Łęczyckiej znajduje się 18 mieszkań, 11 lokali jednopokojowych powierzchni 28,9 m2 oraz 8 lokali dwupokojowych o powierzchni 41 m2. Każde z mieszkań ma oddzielne wejście. Obiekt wyposażony jest w instalacje wewnętrzne: wody zimnej, kanalizacji sanitarnej, elektrycznej, gniazd wtykowych, oświetleniowej, siłowej i grzewczej. Inwestycja ta oprócz postawienia budynku socjalnego o powierzchni zabudowy 477,6 m2, obejmuje również budowę parkingów i dróg, śmietnika, placu zabaw dla dzieci, oświetlenia zewnętrznego, niwelację terenu oraz przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej wraz ze zbiornikami bezodpływowymi i energetyki. Poza tym w zakresie budownictwa mieszkaniowego można również ubiegać się o dofinansowanie z Banku Gospodarstwa Krajowego.
     Teraz po porównaniu tych dwóch inwestycji należy odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest bardziej potrzebne elblążanom? Kładki zwodzone, które można zmodernizować w przyszłości i to nie takim kosztem, czy w tej samej cenie budowa prawie 400 mieszkań. Zapraszam do dyskusji.
     
Autor Teraz Ja
Liczba publikacji: 7
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
3.0 3 48

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Po cholerę 400 mieszkań jak ludzi nie stać na nie w tym mieście ???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Grubasińki(2010-09-05)
  • moim zdanie wazniejsza jest inwestycja ktore spowoduje rozwoj elblaga niz przejadanie pieniedzy. Autor jest niestety krótkowzroczny jak wiekszosc w naszym krau
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    hvK(2010-09-05)
  • Kładki zwodzone hmm o ile mnie skleroza nie zjadła to x latek temu była extra zabytkowa i nie kładka tylko most zwodzony koło Dawnego Zamechu. Pytam się kto zniszczył ten zabytek to była extra zabytkowa atrakcja. Potem postawiono szkarade zamiast mostu, a teraz Kładka zwodzona hmm ktoś tu nas zwodzi i robi w balona. Mieszkania hmm a kto zamieszka w tym extra mieszkaniu za np 300 tys zł, mając 700>900 zł na mc ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Wk...ny(2010-09-05)
  • no tak i jedno jest potrzebne i drugie jest bardzo potrzebne, tylko nasówaja się pytania kto ma tam mieszkac i czy osoby zamieszkujące tam będzie stać na czynsz? ale napewno byłabym za tym żeby wybudowac mieszkania ale o takim czynszu aby osoby tam zamieszkujące stać byłoo na nie, dużo osób w naszym mieście czeka na swoje M i to im pomoże doczekac się.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-09-05)
  • Ta, wybudować mieszkania socjalne i oddać za darmo. Niech przedsiębiorczy zasuwają na nieudaczników, pewnie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    julkas(2010-09-06)
  • @Wk. .. ny: nie kładki zwodzone, a rekonstrukcje zabytkowych postów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    alejandroooo, twooj staroooo(2010-09-06)
  • co panie Traks lansik na portelu przed wyboprami? a gdzie pan byles 4 lata ostatnio? 33 mln zlotych chcesz jeszcze wywalic dla nierobow? to juz lepiej zbudowac porzadny stadion
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    ArnoldUPR(2010-09-06)
  • Most pontonowy w Nowakowie to pikuś (powiedziałbym nawet Pan Pikuś) w porównaniu z mostem kolejowym, że o moście Unii nie wspomnę. Most pontonowy można rozczepić i statki przepłyną, pozostałych już nie pokonają. Chciałbym zobaczyć te duże morskie jachty jak wpływają na Stare Miasto, byłby to fajny widok. Ale się nie da niestety. Można te kładki wybudować, dodadzą temu miejscu uroku, ale na Boga, niech tego nie tłumaczą tym, że chcą aby statki i jachty wpływały do centrum. NIE DA SIĘ !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-09-06)
  • na te kładki jest kasa z unii i jak tego nie wykorzystamy to przepadną, więc lepiej niech to zrobią chociaż uważam to za strate kasy i czasu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-09-06)
  • Kolejne drzwi do lasu nie przysporzą Elblągowi nic poza żenującym wrażeniem kompletnej radosnej twórczości w dziele tworzenia czegoś nie mając ku temu żadnych realnych przesłanek. Sądzę, że miasta już nie stać na kolejny pomnik ignorancji. Port jachtowy lub w ogóle port ?? Przecież nie ma ku temu obecnie żadnych praktycznie możliwości i nie funkcjonuje żadna infrastruktura z tym związana. mam tu na myśli prawdziwą marinę lub choć namiastkę tego zjawiska w obrębie centralnej lokalizacji miasta. Nie twórzcie państwo nowego bzdurnego i pozbawionego racji stanu i uzasadnienia ekonomicznego przedsięwzięcia dla potrzeb wyborów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    AborygenMiejscowy(2010-09-06)
  • zapraszam do dyskusji na powyższy temat na stronie www. pomyslynaelblag. pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    www.pomyslynaelblag.pl(2010-09-06)
  • Niech lepiej zrobią most w Nowakowie, największą przeszkodę w naszym porcie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    żeglarz(2010-09-06)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary korekcyjne Oscar Ventura
Soczewki kontaktowe ALCON Air Optix Aqua
Okulary korekcyjne EVA MINGE
Okulary korekcyjne CHRISTIAN LACROIX