UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Łukasz"23" to akurat nie od mojego wieku i spieszę wyjaśnić, że nie jestem żadnym fanatycznym rowerowym aktywistą, ale marzyłby mi się taki Elbląg, w którym po zakupy mógłbym swobodnie (nie generując korków), ekologicznie i bezpiecznie dojechać rowerem - z zamontowanym z przodu koszykiem i np. z tyłu z przyczepką dla małego dziecka. Fajnie, że mamy w mieście trochę dróg rowerowych, ale na każdym kroku widać, że tak naprawdę inne środki transportu poza samochodami są na straconej pozycji, a takie rozwiązania jak na Grota-Roweckiego tylko ten stan rzeczy pogłębiają. Skoro w większych miastach (Amsterdam, Kopenhaga, nie wspominając o miastach chińskich; -) rowery są tak popularne, to tym bardziej w Elblągu można by było choć trochę je promować. Tymczasem na własne życzenie pakujemy się w rozwiązania, których miasta zachodnie żałują i z których próbują się wycofywać. Właśnie tu i teraz niestety podejmuje się wsteczne decyzje sprawiające, że Elbląg nie jest miastem bezpieczniejszym dla rowerzystów (i pieszych), jak wspomniany Berlin.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Łukasz23(2010-11-13)
  • Na próżno Wasz trtud, ta pisanina. Pan dziadzio-prezio Slonita i tak tego nie czyta. JEST NIEOBECNY ! Jednocześnie myłsi, otoczony STRAŻĄ OCHRONY PREZYDENTA (czyt>Strażą Miejską ), że w 100% wygra wybory nie licząc się ze spoleczeństwem. Panie Słonina, PAN JESTEŚ JEDEN a NA prawie 130 tysięcy ludzi. Kto wygra ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    florek(2010-11-13)
  • Do, ,Kerowcy, ,tylko wcześniej upewnij się, że auto, które stuknie Ciebie w tył, nie jest ubezpieczone w Link4,bo nigdy nie zobaczysz złotówki na naprawe.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Nigdy wiecej Lnk4(2010-11-13)
  • zgadzam się w pełni z Łukaszem23.Elbląg niekontrolowanie stał się _fast_ city, a szkoda.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Karol Gorobec(2010-11-14)
  • Sztuka polega (tylko i aż) na tym, żeby uczyć się na cudzych błędach i nie marnować pieniędzy oraz czasu na rozwiązania, z których inni się wycofują. Nawet Amerykanie robią coraz mniejsze i oszczędniejsze samochody, bo miejsca i ropy na świecie nie przybywa. Zakorkowane miasta zatrudniają urbanistów do tworzenia skuteczniejszych układów komunikacji publicznej, ruchu pieszego i rowerowego, ale my najwidoczniej ciągle czujemy się niedowartościowani i symbolem luksusu pozostaje posiadanie kilku samochodów i jeżdżenie terenówką do kiosku po gazetę albo po shake'a do McDonalda. No to jak ma nie być korków?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Łukasz23(2010-11-14)
  • Podam przykład dwuch miast:KRAKÓW, WARSZAWA. Tam są BUSPASY, po ktorych śmigają autobusy miejskie. W Krakowie autobus jedzie torowiskiem tramwajowym. Są podwójne przystanki bus-tram I TO JEST FAJNE. bo w Krakowie zrobiło sie luźniej na ulicach miasta. Sami wiecie, jak wlecze sie autobus miejski w korku. Na zbity pysk trzeba wywalic głownego urbaniste Elbląga, niech projektuje autostrady na ksiezycu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    florek(2010-11-14)
  • Łukasz23,zgadzam się z Twoją opinią. Tu trzeba by zmienić mentalność mieszkańców, żeby nie pchali się do centrum samochodem, jeżeli spacerkiem można przejść ten dystans w 10-20 minut. Ja rozumiem, ze nie każdy ma czas, są sytuacje, że trzeba coś pilnie załatwić, ale większość ludzi jedzie samochodem, bo uważa, że jest wygodnie. Stoją potem w korkach i się denerwują. Posiadam samochód, ale użytkuję go na dojazdy do pracy, dalsze wypady lub gdy jest kiepska pogoda. Do sklepu wolę pójść spacerkiem, bo. 1.oszczędzę na paliwie 2.Ruch to zdrowie 3.Jak obserwuję jak Ci kierowcy jeżdżą to wolę nie wsiadać do samochodu. Wracając do sedna tej wypowiedzi, uważam, że kilka rzeczy jest niepotrzebnych w tej inwestycji. I zgadzam się z Tobą, że takie zaasfaltowanie tego terenu jest pozbawione sensu. Zamiast zwiększyć miejsca parkingowe pod Sądem postanowiono je zmniejszyć. Gdzie będą teraz parkować pracownicy i klienci powyższej instytucji? Zapewne na pobliskich osiedlach mieszkaniowych zabierając tym samym miejsce mieszkańcom tychże osiedli. .. brak słów. Kiedy w końcu ruszy remont odcinka Mazurska-Browarna-Pocztowa-Rycerska?! Przecież tam się nie da już jeździć. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Ploterek(2010-11-14)
  • Ploterek, temat drogi Mazurska-Browarna-Pocztowa-Rycerska czyli drogi wojewódzkiej był wielokrotnie wałkowany. Miasto nie może wykonać samo remontu, wszystko zależy od góry, czyli właściciela drogi. Na szczęście ptaszki ćwierkają o przyszłym roku o ile znów kasy nie wydadzą gdzieś w Olsztynie.
  • Pioterek-Masz rację. Takim prostym rozwiązaniem by nie było kolizji pieszy-samochód są przejścia podziemne. Z roku na rok w Ekblągu ruch samochodów coraz wiekszt, to dla czego-do cholery nie ma ani jednego przejścia podziemnego tajk jak w innych miastach w Polsce ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    florek(2010-11-14)
  • Akurat min. to skrzyżowanie oddanej drogi z przejadami tramwajowymi aż sie prosi o pobudowanie przejśc podziemnych. Chyba firma SKANSKA, to ludzie -dzieci, którym dano lopatkę, woaderko i piaskownicę i zagoniono do zabawy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    florek(2010-11-14)
  • Zrobili rondo przy Nitschmana. ale jak jechać przez Nitschmana - ulica wąska, płatne parkingi i czy ktoś wie czy tam będzie ruch jedno czy dwukierunkowy? Chyb mam słba wyobraźnię.
  • A ja się pytam, czy w tym miejscu były jakieś korki uliczne? Oczywiście przed remontem. Ja tego nie odczuwałem mimo, że często tam jeździłem. Ruch był płynny. Po jakie licho przez dwa lata były tam robione jakieś remonty i utrudnienia. Czy w Elblągu nie ma ulic, które przez wieki nie doznały żadnych remontów, a przejazd nimi to slalom między dziurami. Czy inwestycje planuje się pod kątem konkretnych firm wykonawczych?
Reklama