Poniedziałek 17-12-2018, imieniny Łazarza, Floriana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Konsument walczy o swoje

Elbląg, Konsument walczy o swoje

W drugim półroczu 2006 r. elbląska delegatura Inspekcji Handlowej przyjęła 79 wniosków konsumentów z prośbą o mediacje. Spory dotyczyły najczęściej wad obuwia.

72 sprawy dotyczyły artykułów przemysłowych, a siedem spraw związanych było z usługami (trzy - pralniczymi, trzy - remontowo-budowlanymi i jedna - fryzjerską).
     Najwięcej, bo aż 56 wniosków o mediację, dotyczyło obuwia (cztery zostały do załatwienia na następny okres), dwa wnioski dotyczyły mebli, jeden - sprzętu AGD i RTV, także jeden dotyczył towaru motoryzacyjnego. Natomiast 12 spraw dotyczyło innych produktów przemysłowych (jeden pozostał do załatwienia w następnym okresie), np. odzieży, plecaka, dywanu, wózka dziecięcego, drzwi, parasola, wanny czy brodzika.
     W 38 przypadkach uzyskano zmianę stanowiska przedsiębiorcy na pozytywną dla konsumentów. W pozostałych sprawach nie uzyskano żadnej odpowiedzi lub uzyskano negatywną.
     Niezmienną przyczyną powstawania sporu cywilno-prawnego są różne stanowiska przedsiębiorców i konsumentów odnośnie przyczyn powstania niezgodności towaru z umową. Często podczas mediacji dało się odczuć, że przedsiębiorcy polubownie załatwiali sprawę nie z przekonania, że konsument ma rację, lecz, by jak najszybciej pozbyć się kłopotów.
     Najczęstszym sposobem załatwiania sporów były przeceny towarów od 30 proc. do 50 proc., wymiany lub naprawy. Sporadycznie zdarzały się zwroty gotówki.
     
A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary korekcyjne GIANFRANCO FERRE
Okulary korekcyjne JUST CAVALLI
OKOWOKO s.c.
Okulary korekcyjne JUST CAVALLI