UWAGA!

Łatwo nie będzie, ale może warto...

 Elbląg, Na sali był tylko jeden sprawny mikrofon, co nie ułatwiało rozmowy
Na sali był tylko jeden sprawny mikrofon, co nie ułatwiało rozmowy (fot. WS).

Najbliższe dwa lata na pewno nie będą łatwe dla elblążan – kierowców, ale też pasażerów komunikacji miejskiej i pieszych. Za niespełna miesiąc rozpoczyna się modernizacja drogi wojewódzkiej nr 503, która potrwa do końca 2013 roku. A równolegle prowadzona będzie modernizacja drogi wojewódzkiej nr 504.

Dziś (6 marca ) w Ratuszu Staromiejskim odbyło się spotkanie informacyjne dla mieszkańców właśnie na ten temat. Poprowadził je wiceprezydent Adam Witek, który od 1 marca tego roku zajmuje się inwestycjami drogowymi w mieście (wcześniej odpowiedzialny za nie był wiceprezydent Tomasz Lewandowski). Brali w nim udział urzędnicy ratusza, szefowie elbląskiej komunikacji i przedstawiciele wykonawcy. Elblążan nie było zbyt wielu, choć – co podkreślił wiceprezydent Witek – mowa była o największej inwestycji drogowej w mieście na przestrzeni wielu lat.
       Przebudowa drogi wojewódzkiej 504 dotyczy ul. 12 Lutego i jej dwóch dużych skrzyżowań, z których skrzyżowanie z Aleja Grota-Roweckiego i Aleją Armii Krajowej rozpoczęto już we wrześniu minionego roku. Wykonawcą jest firma Eurovia Polska S.A, a wartość robót to 17,3 mln zł. Druga inwestycja to przebudowa drogi wojewódzkiej nr 503 od Placu Słowiańskiego do ul. Obrońców Pokoju. Tutaj wykonawcą jest konsorcjum firm Eurovia Polska S.A. i Eurovia SC. z Czech. Wartość robót wynosi 94 mln zł, termin zakończenia to 31 października 2013 r. Długo wyczekiwane, zwłaszcza przebudowa drogi 503, oznaczają jednocześnie niemal dwa lata objazdów, wyłączeń z ruchu i przesiadek do komunikacji zastępczej.
       Przedstawiciele inwestora skupili się dziś na przedstawieniu koncepcji pierwszego etapu przebudowy drogi nr 503, który rozpocznie się 2 kwietnia, a zakończy z końcem maja. Opowiadali też o tym, co czeka elblążan do końca 2013 r. (szczegóły w osobnych tekstach).
       Mieszkańcy-uczestnicy spotkania poruszyli tylko kilka kwestii, m.in. budynku przy ul. Browarnej 44 a, którego mieszkańcy wskutek przebudowy stracą parking (przedstawiciele UM zapewnili, że prowadzą już rozmowy na temat przekazania jakiegoś innego terenu na parking).
       Mieszkańcy ul. Dolnej upominali się o rozwiązanie komunikacyjne, które umożliwiałoby ciężkim transportom z odlewni Alstomu omijanie ich ulicy, a także o skuteczne zabezpieczenie przed podtopieniami przy okazji każdej niemal cofki. Wiceprezydent Witek poinformował, że zabezpieczenie przeciwpowodziowe ulic Dolnej, Niskiej i Pływackiej będzie wkrótce realizowane, ale w ramach innego projektu. Natomiast kwestie ciężkiego transportu rozwiąże dopiero zbudowanie całej ulicy wzdłuż Alstomu, równoległej do Browarnej (roboczo nazwanej Nowa 1). W projekcie modernizacji drogi 503 nie ma na to pieniędzy.
       Pytano również o remonty torowisk przy okazji przebudowy Browarnej. Będą – cząstkowe – bo na kompleksowy remont również nie ma teraz pieniędzy.
       Dlaczego obie wielkie przebudowy będą prowadzone równocześnie? Ponieważ są współfinansowane przez Unię Europejską (w wysokości 70 proc. kosztów) i do końca 2013 r. trzeba te pieniądze wykorzystać.
       Najwięcej wątpliwości wzbudziła koncepcja ronda na wysokości kościoła Bożego Ciała, które ma „zbierać” ruch z ulic Browarnej, Robotniczej, Teatralnej i Nowej 1, a na pewnym odcinku ma mieć tylko jeden pas ruchu. Może się korkować, zwłaszcza w godzinach szczytu. Ta sprawa pozostaje otwarta, ale zanim rozpocznie się budowa ronda, minie jeszcze trochę czasu, jest więc czas, by wszystko przemyśleć.
       Władze miasta i inwestor zadeklarowali, że przed rozpoczęciem każdego kolejnego etapu obu inwestycji będą zapraszali elblążan na podobne spotkania informacyjne.
      
Piotr Derlukiewicz

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Panowie z PO rozgrzebią miasto, ludzie ich niedługo pogonią i zostaniemy z takim syfem. Czy oni tzn. PO nie zdaje sobie sprawy że Elbląg zbliza się zadluzeniem do 60 %. Łaszczą się na unijną kase a nie będzie żeby dołożyć i bo Elbląg biedny i roboty staną. .. Albo dosoli nam Nowaczyk takie podatki ze w pięty pojdzie.
  • Najlepiej w zapyziałym, śmierdzącym dresie siedzieć przed kompem i krytykować!!! Sam masz chłopie kilka kredytów i p. .. .lisz bez sensu jak to miasto się zadłuża. Krzysiek
  • i tak łachudry z lolsztyna zabieraja najwiecej dotacji przeznaczonych dla Elblaga.
  • dlaczego znowu wzieli tych partaczy z elrowii?? czy opoznienia na warszawskiej nikomu nie daly do myslenia??
  • -jezeli Eurovia tak zbuduje chodniki jak na ul. Chrobrego, gdzie wszystkie krawezniki sa bez "oporru"i sie ruszaja, to uwazam ze to jest wyrzucanie pieniedzy w bloto- Jednoczesnie jestem ciekawy, kto dokonal technicznego odbioru tych robot?
  • To, że PO jest partią, która traci poparcie obywateli, to fakt bezsporny. Wcale jej nie żałuję, choć sam na nią głosowałem. Jej działacze zasłużyli na porażkę w przyszłości z dużym nadmiarem. Ale, że się buduje drogi w mieście, to jest dobre. Byle z sensem i bez oszczędności, wpływających na funkcjonalność i dobrą jakość.
  • Słuchajcie wszyscy - czytam artykuł i widzę że wreszcie pierwsza rozsądna decyzja LEWANDOWSKI został odsunięty od spraw drogowych, dlatego mieliśmy taki chaos, wiceprezydent Witek to konkretny facet i nie lubi partactwa, powinno być lepiej tylko musi krótko trzymać pracowników Zarządu Dróg.
  • A odbioru dokonują inspektorzy na zlecenie Zarządu Dróg, a ci mają wszystko w d. .. .Oni pracują tak odbiór, potem zobaczymy a naprawy może za rok lub dwa i tak w kółko, ich trzeba wymienić również
  • koniec Lewandowskiego?Jakieś rozkopy bez niego?Ile kasy wkopią-nikt nie sprawdzi, jak przy Porto
  • będą się bujać jak z węzłem raczki
  • To fak widząc zdjęcia z posiedzeń jakiejś rady facetów w garniturach, nic dobrego to nie wróży dla miasta, rozgrzebią je na długie lata nabijając sobie i nieudolnym firmom kasę. Wszak oni na pewno mieszkają poza miastem. Ale to elblążanie wybrali sobie faceta z po do rządzenia miastem więc sami sobie winni !
  • Proszę o umiarkowanie i obiektywizm w komentowaniu tego tematu. Tak trudnych technicznie i logistycznie inwestycji drogowych to miasto jeszcze nie miało. Wrocław przez dziesięć lat był zakorkowany, Trójmiasto do dziś nie uporało się z rozpoczętą modernizacją arterii komunikacyjnych. WIĘC CIESZMY SIĘ ŻE TE INWESTYCJE MIMO KRYZYSU BĘDĄ REALIZOWANE. BO PRZECIEŻ MOŻNA BYŁO JE ZDJĄĆ Z REALIZACJI I POCZEKAĆ DO LEPSZYCH CZASÓW.
Reklama