UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Ciekawe, choć niestety nierealne, a szkoda. Wynajęcie na 5 letni kontrakt zarzadzania naszym miastem, osoby z doświadczeniem w kierowaniu miastem w Niemczech.
  • Zawiesza (w domyśle likwiduje) się łatwo, odbudowuje znacznie trudniej, przykład - most zwodzony na rzece Elbląg. Nie jest tez tak jak twierdzi Hero, że "Autobus miejski zajmuje powierzchnię ulicy tylko jak jedzie, torowisko 24 godz/h" o czym można przekonać się np. w Gdańsku - bus pasy zajmują jezdnię 24h/dobę. Ponadto chciałbym zauważyć, że na ul. Królewieckiej i Marymonckiej torowisko tramwajowe nie zajmuje jezdni w ogóle. Stwierdzenie pana dyrektora "trasa „ dwójki” tylko na krótkim odcinku nie pokrywa się z trasami innych linii tramwajowych" wydaje się być naciągane. Proponuję codzienny spacer na opisanym odcinku w celu nabrania właściwego dystansu do rzeczy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Olgierd Jedlina(2012-09-19)
  • Pan Olgierd Jedlina. W Gdańsku gdy w lusterku samochodu pojawia się karetka reanimacyjna kierowcy natychmiast zjeżdzają na buspasa ułatwiając przejazd pojazdu uprzywiliowanego. Gdyby w Elblągu na ul. Królewieckiej torowisko tramwajowe udało się zastąpić buspasem albo drogą dla rowerów taką na którą w razie nagłej potrzeby odkorkowania jezdni można wjechać samochodem karetki nie musiały by zawsze śmigać ul. Piłsudskiego żeby dojechać do centrum. Ponadto buspasy zajmują mniej miejsca niż torowiska, awaria jednego autobusu nie zatrzymuje kursowania linii, buspasy to często miejsce akcji ratowniczej, krótkoterminowego postoju pojazdów uszkodzonych, rezerwowa droga w czasie remontu nawierzchni a zwłaszcza instalacji pod nawierzchnią, miejsce zatrzymań służb drogowych, chwilowe miejsce postoju sprzętu do naprawy dróg. Pasażer wysiadający z autobusu na buspasie nie musi natychmiast wchodzić na przejście dla pieszych i jeszcze kilka innych zalet których wymieniania zaoszczędzę. Hero.
  • to po jaką cholerę budują torowisko w Olsztynie jak mogą wybudować buspasy. Więc proszę nie chrzanić mi tu o torowisku na Królewieckiej
  • w olsztynie budują torowisko wbrew woli mieszkańców bo lobbyści od szyn tramwajowych zrobili skok na kasę miasta wstępnie oszacowany na 800 milionów złotych, w czasach kryzysu niezły kąsek.
  • Po co wydawać pieniądze na modernizacje, jak mozna zamknąć? Zamknijmy wszystko co wymaga naprawy! Za pare lat zamkniemy linie nr 3 i 5 bo nie bedzie pieniedzy na modernizacje torów na Bema i Saperów. Za lat kilkanaście 1 i 4 bo na Płk. Dąbka potrzebny bedzie remont. Oby tak dalej! Przypomnimy sobie o tym wszystkim w następnych wyborach! Rozliczymy wszystkich!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Czytelnik_MOBI_40503(2012-09-20)
  • Po co wydawać pieniądze na modernizacje, jak mozna zamknąć? Zamknijmy wszystko co wymaga naprawy! Za pare lat zamkniemy linie nr 3 i 5 bo nie bedzie pieniedzy na modernizacje torów na Bema i Saperów. Za lat kilkanaście 1 i 4 bo na Płk. Dąbka potrzebny bedzie remont. Oby tak dalej! Przypomnimy sobie o tym wszystkim w następnych wyborach! Rozliczymy wszystkich!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Czytelnik_MOBI_26586(2012-09-20)
  • Teraz tramwaje jeżdżą w 30% i Elbląg żyje. Młodzi spieprzają, starzy wymrą. Rowery, deskorolki itd-busiki wystarczą a w mordę czym to się przejmować. Ci co się na tych forach udzielają i tak do koryta się nie dostaną. Bo jest tylko dwadzieścia parę miejsc. Kto ma kasę ten rządzi. Dzisiaj PO jutro inni. Przedłużające się aktualnie roboty torowe, Elbląskich Tramwai już dziesiątkują wyszkolonych motorniczych. Może ktoś na ten temat coś powie? Elbląg zasypia. m.
  • Twórcy planu maja pomysły jakby rodem z lat 80 tych, gdy elbląg się rozwijał, dziś się zwija i nie zauwazają waznych przemian. większość elblązan przemieszcza się autami, chodniki poza okolicami szkol i scisłym centrum są puste, a ulice pełne aut, dworzez PKP stracil swoje znaczenie komunikacyjne, ostało sie tylko PKS. Autobus do Bazantarni przez Chrobrego juz dawno powinien kursować, nic nie stoi na przeszkodzie, wszystko generalnie w elblągu idzie bardzo wolno, jakby pod przyszle pokolenia, a nie dla aktualnych mieszkanców.
  • Bazantarnia, szpital miejski, "gary", "dolinka" - to sa miejsca, do ktorych nas dowozi od strony dworca. "zawieszac" taka popularna i przydatna liniie to szalenstwo. W duzych miastach w Europie budują albo ROZBUDOWUJA linie tramwajowe ale nie ZAWIESZAJA!!!! Wladze miast widza potencial ekologiczny w tego typu transporcie publicznym. Budowa paralizuje wielkie centra miast tylko po to by zbudowac tory, a nam to juz nie grozi. My juz mamy paraliz a do tego likwidacja 2.Alternatywa jaka wladza proponuje to nastepny SMIERDZIUCH i zawalidroga na Krolewieckiej. Przeciez tam jest zakaz wyprzedzania (podwojna ciagla) Przyznam, ze glosowalem na obecna wladze bo chcialem zmian (na lepsze). Ale takiej rozpierduchy na miescie dawno juz nie widzialem. Moja zona (niestety ja nie moge) zmaga sie w korkach 30 min aby przejechac nieco ponad kilometr do zlobka i do pracy lamiac przepisy drogowe aby to sobie "przyspieszyc".
  • i znowu sie odezwal niejaki hereo vel penero! odlaczcie internet temu nieudacznikowi zyciowemu
  • Pod względem ekonomicznym, nie emocjonalnym to pewnie słuszna decyzja, ale gdyby elblaskie wladze kierowały się myśleniem ekonomicznym, czy robiłyby jednoczecnie remont tylu ulic i mostów jak jest to teraz, czy ukladano by na nowo tory na 1- Maja, zamiast zlikwidować tam torowisko ? Dlaczego tyle lat zablokowany jest wyjazd z Zw. jaszczurczego na grunwaldzką, dlaczego tyle wolnych placów w Środmieściu ze słynnym ciastkowym na pl Konstytucji, i okolicami ul Sopockiej na wjeżdzie do miasta wygląda jak 7 - nieszczęść. dlaczego niszczeją palacyki na Stoczniowej i Piechoty, dlaczego buduje się drogie duze obiekty, jak Ratusz, hala na Grunwaldzkiej, czy Centrum na Modrzewinie, gdzie nie ma ponysłu na ich calkowite zagospodarowanie, to maja być pomnki, po co powstała Modrzewina za ponad 200 mln, by teraz niszczała. Tu jakoś ekonomiczne myślenie władzy nie obowiązuje.
Reklama