UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Komentarzem niech będzie fragment refleksji z blogu www. elblag-eko. org/blog, Edward Pukin, 5,2.html "Gdy „ podfrunąłem” trochę wyżej i spojrzałem w perspektywę pozamiejską, prawie oniemiałem. W dali na Zawadzie dostrzegłem na „ moim” wymyślonym akwenie - zaporę wodną a na „ tamtym” Zalewie Wiślanym na Zatoce Elblaskiej - port morski z prawdziwego zdarzenia. Kilkadziesiąt pływających jednostek podobnych do olbrzymich cygar stało wzdłuż wybrzeża, przy którym pracowały samojezdne „ łapy” wkładające do wnętrza lub wyjmujące coś, co przypominało klocki lub puzzle, które były układane na przesuwających się w różnych kierunkach samojezdnych platformach. W tle portowych urządzeń stały wysokie budynki z widokowymi tarasami i nowoczesną architekturą pozbawioną betonów. W całej zabudowie miasta widać było pełną symbiozę przyrody z nowoczesną techniką. Istny raj na Ziemi! - Czy ja śnię, czy może jeszcze jestem tam na „ górze” , gdzie wszystko jest poukładane od samego początku świata, ale bez ludzkiej ingerencji? Czyżby ci, którzy przejęli po nas sterowanie ziemskim życiem nie tracili tyle czasu na spory i awantury, na jałowe dyskusje i walkę o wpływy oraz władzę, i zbudowali „ tam” na Ziemi to, czego my „ dusze” , doświadczamy będąc tylko. .. tam wysoko?"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    EKO-obywatel(2011-03-04)
  • Od kilku miesięcy pewna rosyjska spółka chce wydzierżawić lub kupić teren z dostępem do rzeki i zainwestować kilka milionów złotych w przeróbkę i dystrybucję śruty sojowej w ilości co najmniej ćwierć miliona tony rocznie!!! Niestety ani zarząd portu ani miasto nie ma czasu ani chęci, aby się tym zająć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    znafca(2011-03-04)
  • Ad vocem Panu Jerzemu Kulasowi. W stoczni Schichaua zbudowany został między innymi prom ro-ro Schwerin, pływający po wojnie jako SS Kopernik, który miał zanurzenie 4,1m. Jeżeli głębokość toru nie mogła przekraczać 3,6 metra, to jak prom o zanurzeniu 4,1m mógł wypłynąć z Elbląga?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-03-04)
  • Nie zapominajmy też o dość znanych z okresu wojny "ciężkich" torpedowcach zwanych przez aliantów Elbingami. Jedyne swego rodzaju torpedowce, które przez aliantów klasyfikowane były jako lekkie niszczyciele. Zanurzenie ich prawie 3,2 metra. Ja wiem przed wojną inne standardy były i statek czy okręt mógł pewnie pływać na akwenie o 40 cm głębszym od zanurzenia jednostki pływającej. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-03-04)
  • SS Kopernik został zbudowany w stoczni Schichaua, ale w Gdańsku pl.wikipedia.org
  • Nie chce mi się sprawdzać ale chyba jednak w Elblągu. W każdym razie pływał po rzece Elbląg i zawijał do przystani. O tym świadczą zdjęcia z przedwojennego Elbląga. Natomiast Maklenburg na pewno został zbudowany w Elblągu a miał zanurzenie 4,2 metra więc jeszcze większe.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-03-04)
  • www.marinetraffic.com ośmiotysięcznik czyli niewielki, zanurzenie 6,6 metrów. Obecnie nie udaje się utrzymać głębokości toru wodnego 2m. Przewiduje się wykopanie kanału o głębokości 5m i długości ok 30 kilometrów. Wykopać ten kanał, to drobnostka, ledwie jakiś miliard wydany z kasy Urzędu Morskiego. Czyli nie ujmowane w kosztorysie przekopu. Ale do opłacenia przez podatników. No, ale wykopać to drobnostka. Będzie on zalewany półpłynnymi osadami. Trzeba je wydobywać. Sądzę, że 2-3 pogłębiarki stale pracujące dadzą radę. No i jeżeli jakieś biznesy oprą się o taki transport, to trzeba będzie likwidować zalodzenie w okresie mrozów. Nie wiem, czy atomowy lodołamacz da tu radę. Trzeba zapytać ruskich jak robią to na rzece w Kaliningradzie. Wydaje mi się, że kolejny etap, to budowa gdzieś w Kątach elektrowni atomowej. To roztopi lód w części zalewu i zapewni dopływ świeżej wody morskiej do Zalewu. Może dzięki wydobyciu szamba z dna, uformowaniu wysp i dopływie świeżej wody z elektrowni atomowej, będzie można latem zanurzyć się w wodzie bez obrzydzenia i ryzyka poważnych chorób. Tak jak to było, jak w Elblągu nie było żadnej oczyszczalni.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2011-03-04)
  • Jeśli woda w zalewie dzięki przekopowi miała by być zdatna latem do kąpieli jestem za zamiast mułu piasek Frombork, Suchacz, Tolkmicko, Elbląg zyskamy na turystyce bardzo piękne tereny!Komu by się chciało walić w korkach do Krynicy i dlatego sprzeciw!Ch mnie ptaki obchodzą! Włosi w górze robią tunele Alpy, a tu cymbały jakieś esy floresy przed wojną Elbląg był portem dziś trzeba do tego wrócić!Ekolodzy walczą o eko sytemy, a chleją napoje z butelki PET!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Szału nie ma(2011-03-04)
  • Statek Kopernik o zanurzeniu 3,2m, w stanie bez ładunku ma zanurzenie ok 2m. I jako taki spokojnie może być w Elblągu zbudowany i wywieziony. Bez przekopu. Już dziś. Dlaczego nie jest??? Do trybunału tego kto zabrania elblążanom budować takie statki!!! I jeżeli jego szerokość jest mniejsza niż Gdańskiej Głowy, to może płynąć wprost do Gdańska Szkarpawą. A do Helsinek krócej by było przez Bałtijsk. A przy okazji. Ciekawe czemu port w Elblągu ma być większy od Kołobrzegu, Ustki, Helu? Czy tamci gospodarze zapomnieli o budowie przekopu? Nikt do nich nie dopłynie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2011-03-04)
  • Nadbrzeża portowe i cała infrastruktura portowa są większe w Elblągu niż w innych portach poza wielką czwórką. Dodatkowo Elbląg ma ten plus, że generalnie po przekopie mierzei podejście do Elbląga byłoby tańsze w utrzymaniu niż do Darłowa Władysławowa czy Kołobrzegu. Po wpłynięciu na wody zatoki niedaleko znajduje się tor wodny z trójmiasta. Rumowisko przenoszone przez wody zatoki jak i rzeki Elbląg jest małe w porównaniu z wodami otwartego basenu jakim są okolice wymienionych portów mniejszych przez co utrzymanie toru wodnego dużo tańsze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-03-04)
  • pl.wikipedia.org SS Kopernik , zanurzenie 4,1m. Natomiast torpedowce o zanurzeniu 3,2m raczej nie załadowane aż tak mniejszego zanurzenia nie mają , dochodzi załoga plus amunicja. Główna masa okrętu wojennego to jednak masa statku , masa towarów jest w przypadkach okrętów wojennych (nie transportowo-desantowych) pomijalna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-03-04)
  • www.marinetraffic.com długość 34m, rybak zanurzenie 5,5m, czyli do Elbląga nowym kanałem nie dopłynie. Teraz jest na Zatoce Gdańskiej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sceptyk(2011-03-04)
Reklama