UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Produkcja elbląska. Między innymi: Promy ro-ro : „ Friedrich Franz IV” zbudowany w latach 1901 / 02 przez Schichau Elbing dla dyrekcji kolei w Schwerin. Kursował między Warnemünde i Gjedser. Długość 87 m, zanurzenie 3,66 m. Prędkość 14 w. Prom kolejowy „ Mecklenburg” dla dyrekcji kolei w Schwerin. Zbudowany przez F. Schichau, Elbing-Danzig. Długość 86 m, szerokość 14 m, zanurzenie 4,12 m. Prędkość 13,5 w. Przeznaczony na połączenie Warnemünde – Gjedser. Duński prom kolejowy „ Princesce Alexandrine” . Zbudowany przez F. Schichau Elbing. Długość 87 m, szerokość 18,75 m, zanurzenie 3,66 m. Prędkość 14 w. Ostatni (1925 r. ) i największy prom kolejowy zbudowany w Elblągu przez Schichau – „ Schwerin” . W 1944 r. uszkodzony w Rostocku przez bomby, spalił się. Na tej widokówce wysłanej w 1918 r. nazwa promu nie jest widoczna. Chodzi tutaj o jeden z 4 promów zbudowanych w latach 1877 do 1892 dla Dänische Staats-Eisenbahn, Kopenhagen przez F. Schichau Elbing. Były to „ Fredericia” , „ Hjalmar” , „ Ingeborg” i „ Princesce Alexandrin” . Widokówkę wysłał 15.10.1918 r. jako pocztę polową do Berlina, pilot Kurt Neff (12 korpus) ze szkoły lotniczej Elbing. Dodatkowo: Torpedowce typu Elbing np T-35,czy U-boty.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-03-04)
  • Re: Schwerin Postby aukepalmhof » Sun Mar 07,2010 8:45 pm 10271.jpg Click image to view full size Built as a train ferry under yard No 1170 by Schichau Werft, Elbing, Germany for the Deutsche Reichsbahn (German State Railways). 15 April 1926 launched as the SCHWERIN. Tonnage 3,133 grt, 1.107 net, 800 dwt. , dim. 106.8 x 16.53 x 4.4m. Powered by two 6-cyl. triple expansion steam engines manufactured by builder, 4,400 hp. , twin shafts, speed 15.5 knots. Accommodation for 800 passengers and two trains with a rail length of 161 meter. She was the first vessel fitted with a bow-door, and the wagons were loaded via a bowramp. November 1926 completed, homeport Rostock.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-03-04)
  • Chciałem zauważyć że te piękne karty zapisywane były dawno temu w mieście Elbing, w innych realiach gospodarczych i geopolitycznych. W środowisku związanym z wodą i potrafiącym czerpać z niej korzyści. Wróćmy na Ziemię. Porty w Trójmieście, dopiero niedawno podniosły się z zapaści z początku lat 90-tych. I to głównie dzięki kontenerom. Port w Elblągu to zamknięty rozdział. Im wcześniej decydenci to sobie uświadomią, tym mniej będzie nas to kosztować.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    1
    andres(2011-03-04)
  • Szanowny Pan KrzysztofNiedźwiecki myli Pan pojęcia wielkość maksymalnego zanurzenie jednostki z wielkością minimalnego zanurzenia zapewniającego stateczność jednostki. Na zdjęciu w artykule pokazana jest brązowym kolorem linia wodne- maksymalnego zanurzenia- jak widać statek wpływał nie pod maksymalnym zanurzeniem. , nie można powiedzieć, że głębokość toru w Gdyni jest większa od maksymalnego zanurzenia wpływającego statku, ponieważ wpływał nie pod pełnym obciążeniem- zanurzeniem. Tak samo na wszystkich widokówkach filmach, można zauważyć, że duże statki stojące przy nabrzeżu w Elblągu linia wodna statku jest wysoko ponad lustrem wody. Szanowny Panie jedynym dokumentem stwierdzającym głębokość toru wodne są dzienniki budowy tego toru, może się z nimi Pan zapoznać w Archiwum Państwowym w Gdańsku. Sygnatury akt każdemu chętnie prześlę. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2011-03-05)
  • Panie Kulas, Kapitanat Portu w Gdyni i VTS Zatoka nie wpuściłyby jednostki, której maksymalne zanurzenie jest większe od głębokości toru. Nie ma czegoś takiego, że wpływają "do połowy" załadowane, żeby się zmieścić. Niech Pan się znowu nie ośmiesza pseudofachowcu nazywanym w Elblągu "lokalnym Lepperem".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    znafca(2011-03-05)
  • GADANIE, GADANIE wybory się zbliżają to znowu mącenie a przekopu jak nie było tak nie ma. PO i PSL podziękowanie otrzyma jeszcze trochę. Mamy port w Elblągu i stoi pusty tzn parking dla tirów jest. Ale kasy zarobią!!!!!
  • Strata na działalnosci spółki to 600 tys złotych polskich
  • A ja uważam że powinni byc rozliczeni członkowie Rady Nadzorczej Portu p. Waldziński i Malimowski, za statek Widmo "Hanza" za holownik "Jędrus" który został sprzedany po cenie złomu jednemu Panu zajmujacemu stanowisko w instytucji zwiazanej z ZPM, były Dyrektor p. Kołtunski tez nie jest bez winy. Ale Prok. w Elblagu napewno tego tematu nie ruszy jak wiele innych ważnych tematów zwiazanych z naszym miastem. Ludzie pracujacy w Zarzadzie Portu min. Dyrektor przywioziony przez Słonine w teczce, który nie ma nic wspólnego z Morzem, panienki zarabijajace masę kasy, po co to komu?i dlaczego ZPM jest spółką a nie instytucja Handlową?Jeszcze chwila to może bedziemy mieli Urzad Miasta spółka?Powywalać z Rady Nadzorczej, rozliczyc za wszystkie przekręty i niech pracuje tam 3 osoby wiecej nie potrzeba, bo tak był za czasów śp. kpt. Ćwiklinskiego i Port pracował pełna para, a nie wymieniał meble i sprzet komputerowy, okna zyć z panoszeniem za naszą kasę.
  • Czas skończyc z klika zarabjajaca masę kasy z naszych podatków co jest ze Statkiem HANZA i holownikiem JEDRUS, dlaczego nikt za to nie jest rozliczony?
  • Dlaczego w Radzie Nadzorczej jest p. Malinowski i Waldzinski?????
  • Informacja z internetu www.portalmorski.pl W niedzielę do portu gdyńskiego wpłynęła największa pod względem pojemności (GT) w historii BCT - jednostka Fortunate (MSC). Pływający pod banderą Panamy kontenerowiec ma 275 m długości, 40 m szerokości i ponad 14m zanurzenia oraz pojemność ponad 68 tys ton. Jego wielkość, mierzona w TEU, wynosi 5 551. Kolos jest trzecim najdłuższym statkiem w historii Portu Gdynia. Zawinięcie tak dużego kontenerowca jest możliwe dzięki pogłębieniu w ubiegłym roku wejścia do gdyńskiego portu do 13,5 metra. forsal.pl "Mam nadzieję, że to pierwszy etap rozwoju portu, jeżeli chodzi o jego możliwości hydrotechniczne i w następnych latach zarząd portu zrealizuje prace pogłębiania do 15 metrów. Dla naszej firmy to szczególny moment, gdyż terminal wchodzi do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, a w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich" - powiedział prezes BCT Krzysztof Szymborski. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2011-03-05)
  • Jezeli Platforma Obywatelska nie pogoni "na zbity pysk" ludzi odpowiedzialnych za tę nieefektywną inwestycje jaką jest Port Morski w Elblagu to po wyborach Platforma Obywatelska zostanie zrównana z SAMOOBRONĄ. Wprawdzie powierzchnia Portu Morskiego w Elblągu wynosi 460 ha (Vikipedia) ale czy wy potraficie PO wyborach hodować bizony ? Pozdrawiam Leppera, też lekce sobie ważył moje słowa.
Reklama