UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • cdn Ale jest jeszcze jedna dziwna sprawa-poznać ją można tylko mocno wgłębiając się w temat- Tu trzeba mocno podkreślić, w przepisach portowych nie ma informacji o jakim zanurzeniu statek ma gwarancję wpłynięcia do portu na rzece w Elblągu. A postój barki na kotwicowisku za godzinę wynosił 50 $. Dla mnie to było niezrozumiałe, że od jednego urzędnika zależy wykonanie usługi transportowej. Mimo wykonanej olbrzymiej pracy organizacyjnej i zgromadzeniu 800 m3 drewna w Swietłym transport barką nie doszedł do skutku, choć w danej chwili był najtańszy- zbyt duże ryzyko. Podsumowując powyższe politycy nie są zainteresowani rozwojem portu w Elblągu czy to na rzece czy w Zatoce Elbląskiej. Większość elblążan nie wie nawet gdzie jest Zatoka Elbląska i jak ona powstała i do czego można ją wykorzystać. Każdemu zainteresowanemu prześlę dokumenty potwierdzające moją wypowiedź. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2011-03-07)
  • A po raz którys pytam co jest ze Statkiem Hanza i Holownikiem Jędrus?????czy ktos mi odpowie?
  • W Elblagu ceny ustalane przez samorzad to kolejny skandal. Dlaczego zagranicznej firmie opłaca sie wubudowany 10 lat temu parking przed Carrfour rozpieprzyć i przebudowac na parking pietrowy chociaz po drugiej stronie ulicy Ogólnej tyle ziemi lezy odłogiem ? Do kogo nalezy działka budowlana przed Carrfour po drugiej stronie ul. Płk. Dabka ogrodzona 2 lata temu. Dlaczego przed Szpitalem Wojewodzkim ohydne betonowe donice są wazniejsze niz wygoda chorych wysiadajacych z samochodów. Chciało by sie powiedzieć: Baćka Łukaszenka, zrób porzadek z tym bardakiem !!!
  • Pytanie retoryczne: dlaczego inwestorom przemysłowym nie opłaca sie inwestować w fabryki na terenie miasta Elblag a najbliższe SPA jest w Bogaczewie (tym kolejowym) ?????
  • na konkurencyjnym portalu "5 marca w Warszawie wręczono „ Nagrody Przyjaznego Brzegu” , rozdawane przez PTTK i Polski Związek Żeglarski. Wśród tegorocznych laureatów nie zabrakło przedstawicieli naszego województwa. Jedną z pięciu nagród indywidualnych otrzymał Jerzy Wcisła, elbląski radny i dyrektor Biura Regionalnego w Elblągu Urzędu Marszałkowskiego. Grand Prix – nagrodę ministra Sportu i Turystyki otrzymał Związek Gmin „ Jeziorak” . Wyróżniono także Spółkę Mazury PTTK i Dom Rybaka w Starej Pasłęce. "
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ziuzia(2011-03-07)
  • Strasznie mnie dziwią słowa Pana Kulasa. Z tego co wiem, nie ma żadnych opłat za postój na redzie. Ceny pilotażu określa firma Gdańsk Pilot, ceny holownika Żegluga Gdańska, która jest właścicielem holownika. Ceny za fracht Elbląg-Kaliningrad wynoszą 5-6 dolarów. Dopuszczalne zanurzenie określa Zarządzenie Nr 12 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 12 listopada 2003r. w sprawie zasad uprawiania żeglugi na Zalewie Wiślanym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    spedytor(2011-03-07)
  • Rosja skupuje na potęgę nasze materiały budowlane od kilku lat. Aktualnie Rosjanie myślą jak uciąć koszty i przerzucają transport na barki, bo samochodami i koleją jest zbyt drogo, no i wodą logistycznie prościej. W tym roku ma być przewiezione kilkaset tysięcy ton materiałów budowlanych, cukier z Malborka, konstrukcje stalowe do Kaliningradu, oczywiście węgiel, a także śruta sojowa do Elbląga (w tym roku planowane jest ćwierć miliona ton), problem w tym, że jest za mało jednostek oraz brak infrastruktury w elbląskim porcie. Skoro tak wielkie firmy jak Lafarge czy Glencore z Gdańska chce inwestować w Elblągu to chyba jest to opłacalne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    spedytor(2011-03-07)
  • Od kilku miesięcy pewna rosyjska spółka chce wydzierżawić lub kupić teren z dostępem do rzeki i zainwestować kilka milionów złotych w przeróbkę i dystrybucję śruty sojowej w ilości co najmniej ćwierć miliona tony rocznie!!! Niestety ani zarząd portu ani miasto nie ma czasu ani chęci, aby się tym zająć. . .. .. Warto się tym zainteresować. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    znafca(2011-03-07)
  • Szanowny Pan Spedytor wyjaśnienie. Przewoźnik pobiera opłatę za postój na redzie 50$ jeżeli łączny czas frachtu przekroczy 72 godziny. Cytowane przez Pana Zarządzenie Nr 12 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 12 listopada 2003r. w sprawie zasad uprawiania żeglugi na Zalewie Wiślanym odnosi się do głównych torów wodnych na Zalewie Wiślanym a nie do wód portowych dla Portu Elbląg zgodzimy się zanurzenie wynosi 2,0 m ale przy średnim stanie wody Jeżeli poziom spadnie o 0,2 metra to nawet barka 800tonowa nie ma prawa wpłynąć proszę zapoznać się z zarządzeniem Nr 12 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 14 czerwca 2005 r. - Przepisy portowe z późniejszymi zmianami i poinformować dokładnie czytelników o jakim zanurzeniu mają gwarancje wpłynięcia statki, podkreślam gwarancję. Zgodzi się Pan opłaty portowe ustalało miasto, motorówkę /Jędrek/do pilotażu wynajmował Zarząd Portu czyli ceny też ustalało miasto. Wszelkie dokumenty mogę Panu przesłać. Moja poczta jerzykulas23@wp. pl Zgodzi się Pan ze mną, że przy bardzo niskim lub wysokim stanie wody lub zamarzniętej rzece most w Nowakowie nie jest otwierany i postój na redzie jest pewny. Dlatego jedynym docelowym rozwiązaniem jest port w Zatoce Elbląskiej. Z pozwaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2011-03-07)
  • Szanowny Panie Znafca to już od kilkunastu lat Rosjanie chcą inwestować w transport wodny na Zalewie Wiślanym. Po wstępnych pozytywnych uzgodnieniach dochodzi do szczegółów które przekreślają całą inicjatywę. Toru wodnego do portu na rzece nie można pogłębić. /stuletnie umocnienia/ Dopóki politycy nie udostępnią Zatoki Elbląskiej/tory wodne można wykonać nawet do 9,0 m głębokości/ do żeglugi towarowej, pasażerskiej to rozwój transportu wodnego na Zalewie Wiślanym będzie nie realny. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2011-03-07)
  • Do szanownego Pana Jerzego Kulasa. Ja też jestem za powstaniem portu na zatoce. Rzeka i port w samym Elblągu to dla mnie tymczasowe rozwiązanie by wykazać niechętnym, że może jednak warto.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    KrzysztofNiedźwiecki(2011-03-07)
  • Szanowny Panie Kulas, dlaczego Panu zależy na tym, żeby port znajdował się w Zatoce Elbląskiej? Gdyby to nastąpiło co Pan z tym zrobi?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pytajnik(2011-03-07)
Reklama