UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Pan Kulas zdecydowanie odstaje od tej bezimiennej szarej masy i una ma mu to za złe wszak odstępstwo od miernoty jest grzechem w tych stronach. Choć żeglarstwo zaczynałem uprawiać na wodach Zalewu Wiślanego i Rzeki Elbląg nic szczególnego mnie nie przyciąga do tych wód a zwłaszcza kompletny brak infrastruktury i księżycowa gospodarka Urzędu Morskiego który powoduje więcej strat i uszczerbków przy wielkim poklasku i współudziale naszych "ekologów".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2011-03-08)
  • Wowka Szanowny Panie Jerzy. Dobrze zdaje sobie sprawę z tego jak wielką wiedze Pan posiada w sprawach portowych. Wielokrotnie spotykaliśmy się na różnych spotkaniach, konferencjach tematycznych, byliśmy również na spotkaniach z autorytetami w branży oraz również z profesorem Jednorałem. Myślę, że nawet dziecko w Elblągu nie wierzy, że port to wylane trochę betonu na nabrzeżu przy Radomskiej. Każdy inteligentny człowiek wie, że jak port w Elblągu to z Zatoką Elbląską włącznie. Potwierdzam również informację, że jest Pan jedynym i pierwszym po 1945 roku człowiekiem, który w archiwum w Gdańsku przeglądał na początku lat 90-tych oryginalne niemieckie dokumenty na temat budowy i konstrukcji portu w Elblągu.
  • Szanowny Pan Wowka miło usłyszeć od Pana tak wie ciepłych słów. Ale moim celem w tym wieku jest już tylko przekazanie mojej wiedzy młodym ludziom, społeczeństwu, aby mieli podane na tacy informacje, wiedzę jak godniej żyć. Cieszyło mnie jak studenci obecni magistrowie PWSZ przychodzili do mnie po materiały badania. Po przekazaniu informacji z różnych dziedzin, zawsze usłyszałem- jakie to jest proste, jak prosto można oczyścić akwen wykorzystując ukształtowanie terenu, siły przyrody, zjawiska hydrodynamiczne. Trzeba tylko wiedzieć, że metrowa zawiesina to ścieki komunalne, które rozkładają się tlenowo lub beztlenowe, że przemieszczają się one w najniższe miejsce w kierunku z północy na południe czyli w Zatokę Elbląską, przemieszczając się zamieniają się w gazy obojętne i zanikają. Oczywiście jest to w ogromnym skrócie- ale wystarczy tylko trochę pomóc przyrodzie i sama zacznie się regenerować. Każde miasto, które ma w okolicy nawet niewielki zbiornik wodny stara się zagospodarować i ściągnąć turystów. U nas ponad 90% mieszkańców Elbląga nie wie nawet gdzie jest Zatoka Elbląska, gdzie są rzeczywiście granice portu Elbląg. Szanowni internauci czas na promocje Zatoki Elbląskiej, klucza do czystego zalewu i rozwoju turystyki Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2011-03-09)
  • Mnie jeszcze zastanawia, czy przez te lata jak był kołtoński dyrektorem portu, a port nie funcjonował portowo to pan dyrektor i reszta otrzymywała 13 pensje czy nie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kości rzucone(2011-03-09)
  • Panie Wowka, bije Pan pianę i leci na ilość w publikowanych przez Pana wypowiedzi. Już kiedyś napisałem na Potrelu : " to se ne wrati. .. " Zalew sie zamula, jak i Kanał ( rzeka Elbląg, jak mówią niektórzy elbląscy " Romerowie"). Jaka rzeka takie miasto. .. tory wodne zamulone i płytkie, jak kanał Wołga-Don wybudowany przez Wisarionowicza. Nieopowiedzialni szaleńcy chcą robić przekop w Skowronkach. Dla kogo ? Dobrze, że to tylko jak zwykle przedwyborcza paranoja. .. Jeżel jest Pan elblążąninem z urodzenia to powinien Pan wiedzieć że wystarczy kilka płaskodennych statków turystycznych na trasie do Krynicy Morskiej ( z której nas, czytaj Elbląg, "okradł "Gintowt z Mańkutem), rejsy po kanałach i Nogacie, do Tolkmicka. A tych tych kilka barek towarowych może sobie wpływać do Elblaga. Jak jest Pan silny, to proszę postulować aby przy Bulwarze Augusta stało kilka statków, które teraz są pochowane w kanałach portowych byłego Zamechu i jachty klubów elbląskich, co nada miastu charakter portu o który Pan walczy. To będzie Pana i mój wielki sukces na odcinku " Elbląg - miasto portowe ". OK !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Komtur Elbląski(2011-03-10)
  • Szanowny Panie Komtur Elbląski jak dobrze wczytałem się w Pana wypowiedź, to ma Pan takie same zdanie jak przedmówcy-Port Elbląski powinien być dla płaskodennych jednostek- ustanowić wody śródlądowe, - transport pasażerki do Krynicy Morskiej – do portu włączyć Zatokę Elbląską. Oczyścić tory wodne na zalewie- technologia jest opracowana i przebadana- kluczem do oczyszczenia Zalewu jest oczyszczenie Zatoki Elbląskiej. Proponuję starać się nawzajem zrozumieć. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2011-03-10)
  • Przyznam, ze nie rozumiem, czy na pewno o mnie mowa, a może konkretnie i jakiś przykład? Jak mam rozumieć "Panie Wowka, bije Pan pianę i leci na ilość w publikowanych przez Pana wypowiedzi. " Wowka
Reklama