UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Zacytuje dzisiejszy artykuł "W kwietniu na polskich lotniskach, na połączeniach krajowych, pasażerów było o 91 proc. więcej niż rok wcześniej! To przede wszystkim efekt przesiadki do samolotów osób, które wcześniej korzystały z pociągów i samochodów. ". W kwesti lotnictwa mamy sporo do nadrobienia. Patrząc na inne inwestycje w mieście, to pas startowy nie wydaje się wielkim wydatkiem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Andrzej12345(2012-05-22)
  • Dokładnie Andrzej12345- dodam jeszcze, że ten boom na lotnictwo nie ustąpi a wręcz przeciwnie będzie się rozwijał. Dla przykładu: Trasa Gdańsk - Kraków, pokonując samochodem 620km w 9 godzin przy spalaniu 6 litrów paliwa /100 km płacimy w jedną stronę około 200zł. Gdy wyjedziemy z Gdańska o 9:10 pociągiem intercity jesteśmy na miejscu o 18:34 a i więc gnieciemy się w przedziale 9h 24min przy czym płacimy odpowiednio klasa 1-181,50zł, klasa2-138,50.Jeśli zaś chcemy polecieć w czwartek ( pojutrze) z Gdańska do Krakowa to zapłacimy 249zł za lot, który będzie trwał 60 minut!!!! Jeśli do podróży samochodem doliczymy zakup picia i kanapek na stacji benzynowej a w Warsie zapłacimy 20 zł za ciasteczko to cena wyjdzie porównywalna tyle, że w 8 godzin krócej. PS: spojrzałem na pierwsza lepsza ofertę na lot w ten dzień i na pierwszą lepszą linie lotniczą, jestem pewien, że znalazło by się coś za około 150 zł :]
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Lotnik Lotnikowski(2012-05-22)
  • jakis rok temu byly dajace nadzieje rozmowy na temat budowy utwardzonego pasa startowego, św. pamieci Jacenty Zych (dyrektor AE) stracil wiele wlosow zeby mogly tu ladawac male samoloty pasazerskie. Kwestia ruchu rozwiazywala sie sama bo wtedy juz bylo wiadomo ze wiele samolotow bd ladowalo w naszym miescie. spedzilem tydzien zyjac na olsztynskim lotnisku ktore ma betonowy pas i widzialem jak wiele samolotow zamiast przyleciec do nas lodowalo tam. Mam nadzieje ze nowy dyrektor pociagnie dalej plan swojego poprzednika i budowa pasa dojdzie do skutku. Martwi mnie jedynie fakt ze na stronie aeroklubu elblaskiego nie ma miejsca na pamiec o wielkim czlowieku jakim byl byly dyrektor Jacenty Zych. Czy znajdzie sie wiec miejsce dla nowego pasa?
  • Lotnik Lotnikowski, zgadzam się z Tobą w kwestii potrzeby budowy utwardzonej drogi startowej ale z małymi zastrzeżeniami. .. Jest to wielomilionowa inwestycja tym bardziej, że sama droga startowa nie wystarczy. Potrzebne są wówczas również drogi kołowania oraz płaszczyzny postoju. Budowa jest droga, a utrzymanie sprawności w/w elementów pola naziemnego ruchu lotniczego jest jeszcze droższe. .. Do tego dolicz koszt sprzętu do utrzymania takiego lotniska. .. Sam prawie 10 lat pracuję na wspomnianym przez Ciebie lotnisku Babie Doły i mogę stwierdzić, że dla Elbląga byłaby to raczej nieopłacalna inwestycja (o ile znalazłby się inwestor, który podjąłby się takiego przedsięwzięcia)
  • Zbudowac droge to jak nie trzeba wyremontowac dziur to jak spadanie deszcz to sie sama napoi, a zbudowanie duzego wielkiego lotniska to juz sprawa wszystkiego. .. zeby funkcjonowalo, a i tak nie ma gwarancji ze komunikacja bedzie przystepna. Zeby nie zrujnowac panstwa wystarczy jedna stacja kosmiczna w Polsce i male lotnisko w Elblagu tez sie przyda na dolot do Gdanska. Nie sztuka zrobić przelot z Olsztyna za półtora wyplaty a przejazd koleją za prawie dwie wypłaty. .. Ale takiekraj gdzie mozna zarobić i na samolot i jeszcze wrócić bezpiecznie pociągiem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wiadukt(2012-05-22)
  • tr18 - zgadzam się, ale nie chodzi mi jednak o to aby te lotnisko było sprawne o każdej porze dnia i roku ( no było by wspaniale ) ale wiem, że koszty związane z oświetleniem, odśnieżaniem itp mogły by przerosnąć Elbląg.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Lotnik Lotnikowski(2012-05-22)
  • Lotnik Lotnikowski, u nas mają gotowy pas o wymiarach 2500x60 m, a budowa portu lotniczego Kosakowo idzie jak krew z nosa mimo podpisanej już kilka lat temu umowy. Poza tym pomyśl ile sprzeciwów byłoby od okolicznych mieszkańców, do tego dodaj bliska obecność rezerwatu ptactwa (Drużno) oraz kilka mniej lub bardziej ważnych szczegółów to się okaże, że w tym miejscu nie powinno się budować nic. .. Co najwyżej utwardzony, kilkusetmetrowy pas dla awionetek. A inna rzecz, że dzisiejsze rządy prędzej poprą przerobienie Królewa na port cywilno wojskowy niż na rozbudowę kawałka łąki na obrzeżach Elbląga
  • tr18- kiedys słyszałem plotke, że Królewo Malborskie ma być przerobione na Port Lotniczy- Elbląg - Trójmiasto jest w tym choć trochę prawdy? Jak masz jakieś info to podrzuć; ] pozdro. Jeszcze jedno jak to będzie, że Rebiechowo weźmie loty międzynarodowe a Kosakowo krajowe czy bedą się dzielić? Pozdroo
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Lotnik Lotnikowski(2012-05-22)
  • Lotnisko Kosakowo to chyba większy przekręt, bo jak wytłumaczyć fakt, że prezesem został były dowódca 43 BLOT a radą nadzorczą rządzi były dowódca BLMW? Dla niewtajemniczonych obydwie instytucje to w gruncie rzeczy lotnisko Babie Doły. .. A informacji na temat Królewa nie mam, poza tymi które były ogólnie dostępne
  • Same bzdury wypisuje jakiś niespełniony lotnik W pierwszej kolejności ulice i chodniki parki i place zabaw dla dzieci Lotnisko jest nam potrzebne jak świni różowa kokarda na ogonie Pozdrawiam nawiedzonych.
  • Lotnik Lotnikowski : znowu wychodzi "rządowe myślenie". Otóż przeliczyłeś koszty na jedną osobę, czyli zakładasz, że samolotami latają sami biznesmeni i single ? Jak na południe Polski ma jechać 5-cio osobowa rodzina to też opłaca się lecieć samolotem ? Koszty podróży to żaden argument. Tu nie chodzi o lotnisko (czy sam utwardzony pas) dla tych co chcą sobie polatać (i coraz częściej spadają), tylko ma to być infrastruktura pomocna w rozwoju naszego regionu ale bez wielu innych inwestycji nic z tego nie wyjdzie. Oczywiście od czegoś trzeba zacząć, ale nasza strategia rozwoju jest tak nijaka, że nie wróżę sukcesu temu pomysłowi. ..
  • Czytać ze zrozumieniem ciężko widzę. .. nie chodzi w pierwszej kolejności o Port a o Pas. .. a do Portu Morskiego trzeba dopłacać?
Reklama