Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 24-11-2017, imieniny Jana, Flory
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Pogoda nie ma znaczenia Pogoda nie ma znaczenia

Teraz ja - Mam inny pomysł na tramwaj

Należy podjąć temat przebudowy ulicy 12 Lutego. Przedstawiam dwie koncepcje: koncepcję przebudowy tej ulicy zaproponowaną przez prezydenta Henryka Słoninę i własną koncepcję, która współgra z planami prezydenta Grzegorza Nowaczyka, mianowicie szybką komunikację Śródmieścia z Zawadą i Dworcem Głównym PKP. Uważam, że należałoby poddać pod dyskusję obywatelską słuszność przedstawionych projektów.

Pierwszy projekt, prezydenta Słoniny – linia tramwajowa wzdłuż ulicy 12 Lutego (zwężenie ciągu komunikacyjnego poprzez wprowadzenie trakcji i podjazd pod górę, który nie jest najlepszy dla taboru tramwajowego) - nie wnosi żadnej jakości w przepływie ruchu kołowego, dodatkowo zwiększa hałas komunikacji zbiorowej, a jednocześnie wprowadza zator na zakręcie w ulicę Grota-Roweckiego.
     Drugi projekt, mój – linia tramwajowa wzdłuż ulicy Armii Krajowej – łączy dzielnicę przemysłową (Łasztownia), I LO i Stare Miasto z dzielnicami centralnymi, Urzędem Miejskim i miasteczkiem szkolnym. Koncepcja przeprowadzenia linii tramwajowej wzdłuż ulicy Armii Krajowej jest swobodniejsza, ponieważ znajduje się tam więcej miejsca na rozbudowę jezdni dwupasmowej z pasem zieleni wewnątrz. Dodatkowym elementem upłynniającym ruch na skrzyżowaniu jest zbudowanie wiaduktu, nad rondem, łączącego ulicę 12 Lutego z Hetmańską.
     Zalety drugiego projektu:
– płynność komunikacji poprzez skrzyżowanie bezkolizyjne przy zastosowaniu wiaduktu z rondem pod jezdnią;
– wybudowanie tamże ronda turbinowego;
– likwidacja linii tramwajowej w ciągu ulicy 1 Maja, w dalszym rozwoju wydłużenie trakcji tramwajowej wzdłuż ulicy Pocztowej, Rycerskiej, 1000-lecia, Grunwaldzkiej.
– uzyskanie wielkomiejskiego charakteru ulic w centrum Elbląga;
– zwiększenie przepustowości głównej arterii miasta;
– skrócenie czasu dojazdu z północnych dzielnic do dzielnic południowych;
– realizacja projektu „zielona fala”.
     Dla potwierdzenia powyższych rozwiązań można podać przykład warszawski: skrzyżowanie ulic Łopuszańskiej z Aleją Krakowską lub Aleje Jerozolimskie z Popularną, czyli Rondo Dżohara Dudajewa.
     Uważam, że należy wziąć pod uwagę wartość inwestycji przypadającą na wzrost ilości samochodów w Elblągu oraz powstające z tego tytułu korki komunikacyjne. Należy zwrócić uwagę, w jaki sposób rozwijają się aglomeracje wielkomiejskie:
– Łódź – wyprowadzanie linii tramwajowych z wąskich ulic w centrum na rzecz obwodnic tramwajowych usytuowanych w pasie zieleni w jezdniach dwupasmowych;
– Gdańsk, Białystok – budowa skrzyżowań dwupoziomowych bezkolizyjnych, które antycypują wzrost ilości samochodów poruszających się w mieście.
     
     Z poważaniem


Liczba publikacji: 3
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
1.8 6 81

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Przecież tramwaj tak, czy inaczej ma lecieć przez Armii Krajowej i ma być zabrany 1-go Maja, królewieckiej u dołu i Pl. Słowiańskiego. Proponowałabym się bardziej zagłębić w plany, ponieważ już dwa lata temu było co nie co wiadomo na ten temat. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MieszKankA Eb(2010-12-07)
  • Nie chciałby Pan jeździć tramwajami w Łodzi.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    grażynap(2010-12-07)
  • A co z tramwajem do Bażantarni od ulicy Chrobrego? Bo i takie głosy podobno były.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Karajan(2010-12-07)
  • w którym momencie są mądrości?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-07)
  • Zawsze jednym bedzie pasowało drugim nie, jak wszystko. .. Jeden znajdzie lepsze rozwiązania drugi jeszcze lepsze itd.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    VTM(2010-12-08)
  • A może coś tajk o berobociu ? Jak działa prywtny folwark pod tytułem PUP ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-08)
  • Zdecydowane veto! Tramwaj poprowadzony ul. Armii Krajowej nie spełnia żadnych funkcji. Nie skraca czasu przejazdu tramwaju (tak jak ma to miejsce w przypadku 12 lutego) i nie likwiduje uciążliwości dla mieszkańców Królewieckiej (na odcinku od banku millenium do merino) bo dalej wszystkie 5 linii będzie tam jeździć. Likwidacja tramwaju w ciągu 1maja też bez sensu. Po co? To zwykłe kosztowne przekładanie torów jedna przecznicę dalej. Bardziej tam jest przydatny niż w Armii Krajowej. Poza tym na Pl. Słowiańskim jest historyczny przystanek, który powinien być ujęty w planach rewitalizacyjknych tego terenu i mieć jako obiekt wręcz rangę zabytku. Pchanie tramwaju w 1000-lecia też bez sensu. Tam jest odcinek drogi wojewódzkiej i jest już wystarczająco zapchany, zwłaszcza w godzinach szczytu. Po co kolejne przejścia dwuetapowe? po co kolejne torowisko środkiem jezdni? I to z serią świateł na których tramwaj by tylko stał. Zdecydowanie pozostać przy tramwaju w 12 lutego i 1 maja!! Autor "mając pomysł na tramwaj (?)" bardziej troszczył się o samochód niż tramwaj, a nie tędy droga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    waldorf(2010-12-08)
  • i mamy zmianę prezydenta - wszystko co zaczęte przez poprzednika jest BEE i on ma swoje pomysły. Będziemy więc mieli tory do nikąd. I tak będzie ze wszystkim
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    gtw(2010-12-08)
  • nie ma to jak artykul oparty na doglebnej analizie ruchu drogowego, poparty szeroka wiedza z zakresu urbanistyki. szkoda, ze UM nie korzysta z tych darmowych rad tylko zamawia kosztowne opracowania u profesjonalistow. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    dzd(2010-12-08)
  • Najpierw proszę się zapoznać z obecnymi planami przebudowy linii tramwajowych a później opisywać swoje wizje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-12-08)
  • Wiadukt w ścisłym centrum miasta - no nie ma co zaj. .. .ty pomysł. Problem skomunikowania północy z południem o wiele prędzej rozwiąże modernizacja drogi 503.Przydałaby się też mała zmiana nawyków samych kierowców którzy z upodobaniem maniaka wciskają się w godzinach szczytu w Hetmańską i 12 Lutego, a przecież Rycerską-Pocztową-Robotniczą leci się praktycznie bez świateł.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    JesusAlvaro(2010-12-08)
  • Dziś miałem piekny sen, ten sen to tramwaj mknący na ulice Agrykola pod nowy stadion Olimpii
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wyborca(2010-12-08)
Reklama