Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 21-11-2017, imieniny Janusza, Konrada
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

W drogę W drogę

Teraz ja - Mkną po szynach…

Elbląg, Teraz ja - Mkną po szynach… fot. AD
Rek

...elbląskie „przecinaki”, a ...kierowcy, zmieniając ogumienie, stwierdzają, że jest uszkodzone, felgi i alufelgi pogięte, albo, że gdzieś zgubili kołpak. W trakcie przeglądu technicznego pojazdu okazuje się, że przedwcześnie siadło podwozie. Od razu trudno skojarzyć przyczyny. Więc płacą i „płaczą”…

W Elblągu sprawcą wielu z tych przypadków są… elbląskie tramwaje. Przyczyną takiego stanu rzeczy są źle wykonane przejazdy tramwajowe, z których wystają szyny, ostre jak żyletki, i tną wszystko, co na nie wjedzie. Brak reakcji kierowców i bezkarność spowodowały znieczulicę w Zarządzie Komunikacji Miejskiej, który nie inwestuje w prawidłowe przejazdy.
     Nie dość, że:
– tramwaje na wielu jezdniach zajmują 30 proc. pasa drogowego, po którym jeździ 20 tramwajów na godzinę, przez co Elbląg korkuje się nie tylko w godzinach szczytu;
– oszpecą centrum Elbląga – Róg Apolityczny, kuriozalne rozwiązanie skrzyżowania z koszmarnymi, potężnymi słupami, wygląda jak ajezdnia parowozów;
– hałasują na zakrętach i pętlach (nietypowy rozstaw szyn – 1000 mm), doprowadzając mieszkańców do szału;
     to jeszcze narażają wielu kierowców na niepotrzebne koszty.
     Uważam, że Tramwaje Elbląskie na swoje 115 urodziny muszą podjąć pilnie prace, które doprowadzą do poprawy opisany stan rzeczy. Jeśli tak się nie stanie, kierowcy nie powinni pobłażać, a występować o zwrot kosztów za naprawy pojazdów, według takiej samej procedury, jak w przypadku dziur w jezdniach.
     Tak na marginesie, dziwię się, że Zarząd Dróg UM w Elblągu nie dba o ulice, którymi zawiaduje i akceptuje nieprawidłowe i źle wykonane przejazdy tramwajowe, zwłaszcza, że koło „Ogrodów” istnieje prawidłowo wykonany przejazd.


Liczba publikacji: 1
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
4.0 5 44

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Prawda - przejazdy mają dużo do życzenia - ale należy też obiektywnie zauważyć, że niektóre przejazdy zostały poprawione lub zmodernizowane aczkolwiek wiele zostało do zrobienia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    cotons(2010-10-27)
  • "tramwaje na wielu jezdniach zajmują 30 proc. pasa drogowego, po którym jeździ 20 tramwajów na godzinę, przez co Elbląg korkuje się nie tylko w godzinach szczytu" WIELU???? GDZIE?????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-10-27)
  • ponadto każdy przejazd tramwaju przez skrzyzowanie powoduje spowolnienie ruchu samochodowego czyli emisję spalin. Ilość spalin emitowana przez stojące samochody jest kilkakrotnie wyższa niż ilość spalin emitowana przez (alternatywną dla tramwai) komunikację autobusową.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Hero(2010-10-27)
  • W/g kodeksu drogowego tramwaj ma pierszeństwo przed samochodami, tyle że w Elblągu jakoś tego nie widać. Tramwaj co chwila staję na światłach(Dąbka)zamiast jechać po trasie bez zatrzymywania się na światłach. Podobie ma się sprawa na ulicy Ogólnej, motorniczy musi nieźle pędzić, by zdążyć przejechać na zielonym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Generallo(2010-10-27)
  • Kolego, przejazdy tramwajowe są niszczone przez samochody, głównie te ciężkie. Po drugie - to _samochody_ a dokładniej to że jest ich za dużo - to jest przyczyna korków, a nie tramwaje. Tramwaje są od 1896 roku, a kiedyś korków nie było - hę? Gdyby wszyscy z tramwajów teraz wsiedli do aut, to byś w ogóle nigdzie nie dojechał. Apolityczny Róg - tu zgoda, to jest skandal. .. skandal, że miasto wpuszcza tam samochodziarnię! Przez te blaszane puszki będą tam teraz wypadki, a tramwaje będą jeździły jeszcze wolniej. Skandalem jest, że likwiduje się przejścia dla pieszych oraz skraca się zielone światło dla pieszych i tramwajów - za karę za wypadki, które powodują tzw. "kierowcy" samochodów! Skandalem jest to, że samochodziarstwo parkuje na chodnikach blokując ruch pieszych oraz niszczy zieleń miejską (są "trawniki" tak rozjeżdżone, że nie ma już na nich wspomnienia po trawie). Skandalem jest, że w wielu miejscach pieszy nie może przejść, tylko stoi w nieskończoność i czeka aż go ktoś litościwie wpuści. Elbląg powinien wreszcie wzorem Zachodu zmniejszyć ruch samochodów w centrum miasta. Solidnie karać za parkowanie byle gdzie. Takie ulice jak np. 1 Maja czy Królewiecka od 12 Lutego do Pocztowej - całkiem zamienić w deptaki z zakazem ruchu samochodziarni. I wreszcie wprowadzić priorytet w ruchu na korzyść pieszych, rowerów i komunikacji miejskiej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wiadomo(2010-10-27)
  • Taaak. .. mieszkańcy powinni składać skargi na Tramwaje Elbląskie, a te -za zasądzone odszkodowanie- powinny zakupić "biednym" kierowcom serię wizyt u okulisty aby mogli oni w końcu je zauważyć, a jak już się jakiś wepcha to niech się zastanowi- kto w razie co będzie płacił za remont tramwaju za 5 mln ? Mniej baranów wjeżdżających pod tramwaje+ regularne "koszenie" gapowiczów= kasa na remonty; TE to w końcu spółka UM a nie prywatna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    kierowco/pasażerka(2010-10-27)
  • głupowaty artykulik. zamiast się cieszyć, że miasto poprzez tramwaje staje sie bardziej ekologicne i ciche komunikacyjnie to wieczne narzekania. inne miast chetnie wzieliby tramwaje od nas a wyrzucili smierdzące i głośne autobusy
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    biletowy(2010-10-27)
  • W dobie powszechnej motoryzacji (ekologicznych autobusów) tramwaj to niepotrzebny intruz - kosztowny, niebezpieczny, hałaśliwy, zajmujący dużo przestrzeni miejskiej, oszpecający ulice!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-10-27)
  • Do tego wyżej: oszpecające są samochody właśnie. Pcha się to wszędzie, bez ładu i składu. Przeszkadza chodzącym ludziom. Wywalić!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    wiadomo(2010-10-27)
  • Tramwaje Elbląskie jak i cały ZKM to jeden wielki ZŁOMOWIEC! Płaci czlowiek za miesięczny a jeździ 50cio letnimi maszynami! To jest kpina i wykorzystywanie ludzi którzy placa za bilety bo ZKM dokładnie wie że ludzie będa dalej płacić bo czyms muszą jeździć. Cały ten ZKM wyrzucił bym na zbity pysk!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Tobiasz(2010-10-27)
  • @ wiadomo: 100% racji. Szczególnie podkreślam parkujących samochodziarzy na chodnikach, wjeżdżających idiotów na chodnik (w dodatku od tyłu, tak, że pieszy na chodniku ledwie co odskoczy). Strach przechodzić na przejsciu dla pieszych, bo nawet jak jestes na srodku jezdni, idioci (99% samochodziarzy) pedzą jak szaleni- więc trzeba sie bardzo spieszyć, zeby nie rozjechali, a nie daj boże potknie sie człowiek na przejsciu- mogiła. Weżmy w koncu przykład z cywilizowanych państw zachodu- wprowadzmy obowiązkowy STOP na przejsciu dla pieszych, STOP jesli juz ktos stoi na chodniku. STOP! Tego powinni uczyć już podczas nauki jazdy oraz egzekwowac od wszytkich prowadzących. No ale skoro policja tak jezdzi. .. .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-10-27)
  • komunikację publiczną zrobić bezpłatną, a samochody won z miasta zostawić tylko zaopatrzenie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2010-10-27)
Reklama