Drogowcy wyprostują „zakręty śmierci” na drodze krajowej nr 22 między Elblągiem a Fiszewem. Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie podpisał umowę na projekt przebudowy drogi. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z obecnym planem, inwestycja będzie gotowa w 2022 roku.
Już w lutym 2018 roku informowaliśmy, że Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło program przebudowy drogi nr 22, obejmujący między innymi odcinek Elbląg – Fiszewo. Wówczas przewidywano, że prace ruszą już w 2019 roku, ale te plany okazały się zbyt optymistyczne.
Kilka dni temu olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że podpisał umowę na wykonanie projektu inwestycji, co wykonawcom ma zająć 20 miesięcy. - Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2021-2022. Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane planowane jest pod koniec 2020 r. Szacunkowy koszt zadania to 118,2 mln zł – informuje olsztyński oddział GDDKiA.
W ramach modernizacji droga krajowa nr 22 na odcinku Elbląg-Fiszewo (długości 14 km) zostanie poszerzona do 7 metrów, zakręty skorygowane, a jej konstrukcja zostanie wzmocniona do nośności 115 kN/oś (co pozwoli na transport cięższych ładunków z elbląskiego portu). Dodatkowo zostaną przebudowane zjazdy z drogi oraz mosty, zostanie zmodernizowany system odwodnienia drogi, powstaną nowe zatoki autobusowe i chodniki.
Trwa już modernizacja odcinka drogi nr 22 w okolicy Tczewa, od Czarlina do tzw. mostu knybawskiego oraz prace projektowe związane z modernizacją 4-kilometrowego odcinka między Królewem a Malborkiem.
Kilka dni temu olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że podpisał umowę na wykonanie projektu inwestycji, co wykonawcom ma zająć 20 miesięcy. - Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2021-2022. Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane planowane jest pod koniec 2020 r. Szacunkowy koszt zadania to 118,2 mln zł – informuje olsztyński oddział GDDKiA.
W ramach modernizacji droga krajowa nr 22 na odcinku Elbląg-Fiszewo (długości 14 km) zostanie poszerzona do 7 metrów, zakręty skorygowane, a jej konstrukcja zostanie wzmocniona do nośności 115 kN/oś (co pozwoli na transport cięższych ładunków z elbląskiego portu). Dodatkowo zostaną przebudowane zjazdy z drogi oraz mosty, zostanie zmodernizowany system odwodnienia drogi, powstaną nowe zatoki autobusowe i chodniki.
Trwa już modernizacja odcinka drogi nr 22 w okolicy Tczewa, od Czarlina do tzw. mostu knybawskiego oraz prace projektowe związane z modernizacją 4-kilometrowego odcinka między Królewem a Malborkiem.
RG