Poniedziałek 18-06-2018, imieniny Elżbiety, Marka
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Nasuwka na obwodnicy

Elbląg, Nasuwka na obwodnicy (fot. Henryk Myśliński)

W miniony weekend na obwodnicy Elbląga miała miejsce skomplikowana operacja inżynieryjna - montaż nowego mostu na starych fundamentach metodą nasuwania. Zobacz fotoreportaż z placu budowy.

Droga krajowa nr 7 na odcinku obwodnicy Elbląga jest przebudowywana na drogę dwujezdniową, w związku budowane są dla każdej jezdni dwa oddzielne mosty nad rzeką Elbląg i linią kolejową. Nowe mosty opierać się będą na starych fundamentach, na których będą wykonane nowe filary w kształcie litery H. Harmonogram robót przewiduje wykonanie w pierwszym etapie nowej konstrukcji w ciągu zamkniętego teraz pasa drogowego, przełożenie ruchu na nowy most, rozbiórkę starego i wybudowanie nowego mostu pod obecnie używaną jezdnią. Z uwagi na przeszkody terenowe: rzekę i zelektryfikowaną linię kolejową, wykonawca remontu „siódemki” - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - zamierza zamontować most na podporach rzadko stosowana metodą - nasuwania podłużnego.
     Pierwsz część operacji została przeprowadzona 7 i 8 kwietnia. Do spodu dźwigarów mostu przymocowano konstrukcję, dzięki której możliwe było nasuwanie mostu na filary po łożyskach ślizgowych.
     Całkowita długość konstrukcji wynosi 214 metrów, a waga 750 ton. Z uwagi na ograniczone wyzmiary placu budowy, cały montaż i nasuwanie mostu został podzielony na trzy etapy. W pierwszym etapie, który odbył się w miniony weekend, została nasunięta konstrukcja o długości 98 m i ciężarze 380 ton. W następnym etapie, za dwa tygodnie, zostanie nasunięta konstrukcja o łącznej długości 174 m i ciężarze 670 t. Ostatni etap planowany około 8 maja obejmie już przesunięcie całej konstrukcji (214 m mostu) nad przyczółek od strony Warszawy. Po nasunięciu konstrukcji i opuszczeniu jej na łożyska zostanie wykonana jezdnia.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Autoryzowany Serwis Skoda Hadm Gramatowski.
Serwis i oryginalne części Seat
Autoryzowany Serwis Citroen Hadm Gramatowski
Wypożyczalnia aut HADM Gramatowski