Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 17-10-2017, imieniny Ignacego, Wiktora
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Baltic Cup International Dance Festival Baltic Cup International Dance Festival

Nasuwka na obwodnicy

Elbląg, Nasuwka na obwodnicy (fot. Henryk Myśliński)

W miniony weekend na obwodnicy Elbląga miała miejsce skomplikowana operacja inżynieryjna - montaż nowego mostu na starych fundamentach metodą nasuwania. Zobacz fotoreportaż z placu budowy.

Droga krajowa nr 7 na odcinku obwodnicy Elbląga jest przebudowywana na drogę dwujezdniową, w związku budowane są dla każdej jezdni dwa oddzielne mosty nad rzeką Elbląg i linią kolejową. Nowe mosty opierać się będą na starych fundamentach, na których będą wykonane nowe filary w kształcie litery H. Harmonogram robót przewiduje wykonanie w pierwszym etapie nowej konstrukcji w ciągu zamkniętego teraz pasa drogowego, przełożenie ruchu na nowy most, rozbiórkę starego i wybudowanie nowego mostu pod obecnie używaną jezdnią. Z uwagi na przeszkody terenowe: rzekę i zelektryfikowaną linię kolejową, wykonawca remontu „siódemki” - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - zamierza zamontować most na podporach rzadko stosowana metodą - nasuwania podłużnego.
     Pierwsz część operacji została przeprowadzona 7 i 8 kwietnia. Do spodu dźwigarów mostu przymocowano konstrukcję, dzięki której możliwe było nasuwanie mostu na filary po łożyskach ślizgowych.
     Całkowita długość konstrukcji wynosi 214 metrów, a waga 750 ton. Z uwagi na ograniczone wyzmiary placu budowy, cały montaż i nasuwanie mostu został podzielony na trzy etapy. W pierwszym etapie, który odbył się w miniony weekend, została nasunięta konstrukcja o długości 98 m i ciężarze 380 ton. W następnym etapie, za dwa tygodnie, zostanie nasunięta konstrukcja o łącznej długości 174 m i ciężarze 670 t. Ostatni etap planowany około 8 maja obejmie już przesunięcie całej konstrukcji (214 m mostu) nad przyczółek od strony Warszawy. Po nasunięciu konstrukcji i opuszczeniu jej na łożyska zostanie wykonana jezdnia.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama