Piątek 14-12-2018, imieniny Jana, Alfreda
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Nie będzie pieniędzy na tramwaje?

 
Elbląg, Nie będzie pieniędzy na tramwaje? (fot. WS, archiwum portEl.pl)
Rek

Rozwój komunikacji tramwajowej w Elblągu i innych miastach subregionalnych może być zagrożony, bo takich inwestycji nie będzie można dofinansowywać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Taka jest decyzja Komisji Europejskiej. Co czeka Elbląg?

Władze Elbląga na rozwój komunikacji tramwajowej planowały wydać do 2020 roku 60 milionów złotych. Urzędnicy wyliczyli, że na budowę nowej trakcji wzdłuż 12 lutego i Grota-Roweckiego potrzeba 12 milionów złotych, na zakup nowych tramwajów – 44 miliony zł, a na modernizację zajezdni – 4 miliony zł. Już wcześniej, przy przebudowie ulicy 12 lutego i skrzyżowania 12 lutego – Grota-Roweckiego, wydzielono pas zieleni, by można było tędy w przyszłości przeprowadzić tramwajową trakcję.
     W zadłużonym budżecie miasta nie ma pieniędzy na takie inwestycje, dlatego środki miały być pozyskane z programu Infrastruktura i Środowiska finansowanego z funduszy Unii Europejskiej. W ostatnim czasie okazało się jednak, że Komisja Europejska nie zgodziła się na to, by miasta subregionalne (głównie dawne stolice województw, a więc i Elbląg) mogły wydawać pieniądze z Infrastruktury i Środowiska na „niskoemisyjny transportu publiczny”, jak określane są w unijnej nomenklaturze tramwaje.
     - W podobnej sytuacji są inne miasta subregionalne, na przykład Gorzów Wielkopolski. Byliśmy na liście beneficjentów takiej pomocy, ale po negocjacjach z Komisją Europejską wszystkie takie miasta zostały z niej wykreślone. Nie znam przyczyn – mówi Witold Wróblewski, prezydent Elbląga. - Napisałem już pismo w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Mam nadzieję, że uda mi się w lipcu dostać do ministra Niezgody (Marceli Niezgoda – wiceminister infrastruktury i rozwoju – red.), by na ten temat dyskutować. Parlamentarzyści wystąpili z interpelacjami w tej sprawie, ministerstwo odpowiedziało, że będzie szukać środków krajowych na takie cele. Na razie mamy problem, bo ja chciałem już składać gotowy wniosek, a na razie zapowiada się, że nie będzie konkursu, do którego moglibyśmy go zgłosić – dodaje prezydent.
     Wysłaliśmy pytania o przyszłość inwestycji tramwajowych do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Czekamy na odpowiedź.
RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Kuchnia nowoczesna II
Kuchnia klasyczna
Kuchnia nowoczesna
Kuchnia inna niż inne