Poniedziałek 27-05-2019, imieniny Augustyna, Juliana
 

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Nikt nie wie, ile będzie kosztował przekop

 
Elbląg, Nikt nie wie, ile będzie kosztował przekop
Mierzeja w miejscu planowanego przekopu. Zdjęcie z materiałów Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Czy budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną będzie kosztować 1,3 miliarda złotych zamiast planowanych 880 mln? A może jeszcze więcej? Do tych informacji w specjalnym oświadczeniu odniósł się Urząd Morski w Gdyni, odpowiedzialny za realizację tej inwestycji.

Wieloletni program pod nazwą„Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” zakłada koszt inwestycji na poziomie 880 mln złotych. W ostatnich dniach pojawiła się informacja, że może to być nawet 1,3 miliarda złotych. Takiej ewentualności nie wykluczyła cytowana przez media Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Gdyni.
     - Kwota, do jakiej mógłby ewentualnie wzrosnąć koszt budowy kanału, podana w ostatnich dniach mediom przez Panią Annę Stelmaszyk-Świerczyńską, Z-cę Dyrektora ds. Technicznych (1,2-1,3 mld),  wynikała z wieloletniego doświadczenia przy prowadzeniu postępowań przetargowych w zakresie budowli hydrotechnicznych i była wyłącznie szacunkowa. Może ona nie odzwierciedlać ostatecznej wartości inwestycji – informuje Urząd Morski w Gdyni w specjalnym oświadczeniu. - W związku z tym, że szacunki wykonane były kilka lat temu oraz uwzględniając wzrost cen materiałów i sytuację na rynku nie jest wykluczone, że założona kwota ostatecznie ulegnie zmianie. Niemniej jednak, należy podkreślić, iż do czasu otwarcia ofert w pierwszej części przetargu – planowane jest ono na chwilę obecną na połowę kwietnia, mogą to być wyłącznie szacunki. Brak jest dokładnych wyliczeń, co do możliwego wzrostu kosztów budowy kanału. Przy ostatnich dużych przetargach odnotowaliśmy wzrost cen ofert w stosunku do kosztorysów inwestorskich w różnym stopniu.
     Przypomnijmy, że w miejscu, gdzie ma być realizowana ta inwestycja, Nadleśnictwo Elbląg dokonało wycinki drzew, a teren planowanej budowy został ogrodzony. Według zapowiedzi rządu, inwestycja ma ruszyć jesienią tego roku i potrwać do 2022 roku. Przeciwko przekopowi protestują mieszkańcy Krynicy Morskiej, a Komisja Europejska wezwała polski rząd do wstrzymania prac do czasu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości związanych z wpływem inwestycji na środowisko.
oprac. RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Pieczątki Firmowe
Żarówki LED
Pieczątki Trodat