UWAGA!

Nowe nabrzeże portowe

Niebawem rozpocznie się kolejny etap rozbudowy portu w Elblągu. W ramach inwestycji powstanie nowe nabrzeże nad rzeką Elbląg o długości 180 m, które będzie służyło przede wszystkim do cumowania jednostek pasażerskich.

Nowe nabrzeże będzie przedłużeniem istniejącego już nabrzeża przy punkcie pasażerskich odpraw granicznych. Miasto zaciągnęło na ten cel pożyczkę w kwocie 2 370 tys. zł na dofinansowanie projektu „Rozwój infrastruktury komunalnego portu w Elblągu, poprawa bezpieczeństwa granicy”. Cała pożyczka zostanie zrefundowana ze środków strukturalnych Unii Europejskiej do końca sierpnia przyszłego roku.
     - Jeśli warunki pogodowe będą sprzyjały, wykonawca wejdzie na plac budowy jeszcze w tym roku - informuje Witold Wróblewski, wiceprezydent Elbląga.
     Ostatnio informowaliśmy, że żeglarze skarżą się na stan niedawno oddanej do użytku przystani „Bryza”.
      - Chcę wyjaśnić, że wykonana i przekazana do eksploatacji inwestycja w marinie Harcerskiego Ośrodka Żeglarskiego „Bryza” jest dopiero pierwszym etapem modernizacji tego obiektu - mówi Witold Wróblewski. - Zakres prac, jakie wykonano dotychczas, nie wyczerpuje zadania. Zrobiono tyle, na ile pozwoliły uzyskane środki z Unii Europejskiej. W kolejnym etapie planuje się tam budowę ekologicznej bazy paliwowej, uzupełnienie oświetlenia z doprowadzeniem energii elektrycznej i wody do stanowisk postojowych łodzi żeglarzy. Po zakończeniu wszystkich robót marina będzie odpowiadała standardom obowiązującym w Europie.
     
Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Ale fakt faktem terminal pasażerski stoi! Może wkońcu czas uruchomic połączenie promowe?
  • A niby skad te jednostki mialy by przyplynac??Hehe- PORT- heheheheheheheheheheh hahahahahahahaha:)
  • Do przedmówcy: było planowane i jest nadal połącznie Elbląg-Bałtijsk!
  • Trzeba przekopać mierzeje!!! I zbudować replikę osady Truso!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj Ławrynowicz(2006-10-16)
  • zbudujmy jeszcze 10 nabrzeży do których nic nie będzie przypływać
  • Do Pana Ławrynowicza: jeszcze trzeba odbudować Wyspę Spichrzów:)
  • Do anonima. Masz racje. Wszystko, co może spowodować wzrost turystyki jest ważne. Turystyka to miejsca pracy, rozwój miasta i regionu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj Ławrynowicz(2006-10-16)
  • Ludzie co się nie podpisują nic nie zbudują. Obojętne jedno czy dziesięć nowych nabrzeży. Tylko narzekają na rzeczywistość i to nawet nie jest już oryginalne. Trudno budować port, jak statki czekają na redzie, tak samo jak nierozważni są ci co kopią studnię jak pożar wybuchł.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    RulerofBlaircourt(2006-10-16)
  • Szanowny przedmówco. Port w Elblągu był od dziesiątek lat. Ostatnio wybudowano tylko kolejny plac składowy i miejsce odpraw granicznych. Które też było. Statki z Elbląga pływały do Krynicy. Ostatnio nie pływają - pewnie jakieś sowiety zakazaly. Po co przekop? Gdzie te statki z Elbląga będą pływały przekopem? Czy teraz mają jakieś przeszkody w tym kierunku? ... Jedynym problemem jaki tworzą ruscy, to AKCYZA. Zabraniają nam sprzedawać wódki bez akcyzy! A olać te ich zakzy i zdecydować, że w nowym porcie pasażerskim będą sprzedawać bez akcyzy. I statków nie trzeba budować, i turystów będzie cała masa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    optymista(2006-10-17)
  • Szanowni Państwo proszę przeczytać Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego Nr 78 z roku 2005 na stronie www.bip.uw.olsztyn.pl tam jest Zarządzenie Nr 12 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni Przepisy portowe dział przepisy dodatkowe dla portu Elbląg / właściwa nazwa port morski na Zalewie Wiślanym w Elblągu /. Przepisy nie określają jakie jednostki /długość, szerokość , wysokość , /moga wpływać do portu morskiego na Zalewie Wiślanym w Elblągu. Tak więc , żadna firma nie ubezpieczy frachtu. W tej sytuacji zgodę na wpłynięcie do portu wydaje według swojego uznania Kapitan portu Aleksander Czerepko jednocześnie jest on Członkiem Rady Nadzorczej Zarządu Portu ,firma ta wynajmuje pilotówkę do pilotażu i firma bieże kasę za wynajm. Dlatego nikt nie chce pływać do Elbląga jednostkami handlowymi barkami.Jezeli kapitan nie wpuści do portu jednostki to armator stoi na kotwicowisku i płaci 50 $ za godzinę przestoju. Pozostałe informacje przekażę Państwu podczas mojej kampani wyborczej. Polak to brzmi dumnie.
  • Chciałbym zwócic uwagę, że to nie jest zupełnie tak, że wszystkie polskie statki moga sobie pływać przez cieśnine Pilawska do Elblaga! Jest bardzo prozaiczna przeszkoda a mianowicie zbyt płytki tor wodny głownie po stronie rosyjskiej! Rosjanie z pewnościa go nie pogłebia i nie sadzę zeby nam pozwolili go pogłębic po swojej stronie! Dlatego przekop jest niezbedny jezeli powaznie myslimy o porcie w Elblągu!
  • Szanowny f mija się Pan z prawdą , po stronie rosyjskiej moga pływać statki o zanurzeniu 2,5 m w warunkach najniższego stanu wody. To Polska blokuje żeglugę na Zalewie Wiślanym. Jeżeli ma Pan zbyt małą wiedzę to chętnie prześlę na Pan adres zeskanowane przepisy rosyjskie , które osobiscie otrzymałem od Dyrektora Anatolija Demenoka z Ministerstwa Transportu Federacji Rosyjskiej w Kaliningradzie.
Reklama