Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Środa 22-11-2017, imieniny Cecylii, Marka
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Otwarcie nowego odcinka trasy tramwajowej. Otwarcie nowego odcinka trasy tramwajowej.

Obniżka, zaufanie i papierowe bilety

 
Elbląg, Obniżka, zaufanie i papierowe bilety (fot. WS)
Rek

Od 28 września tanieją przewozy komunikacją miejską w Elblągu. Co mają zrobić osoby, które kupiły już bilety w wyższej cenie, obowiązującej obecnie? Jaki będzie los biletów papierowych? Mówi o tym Zbigniew Orzech, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.

Pierwsze pytanie dotyczy przede wszystkim cen biletów okresowych. Takie bilety na październik kupiła już pewna liczba elblążan, ale jest to liczba raczej niewielka. Informacje o obniżeniu cen biletów przez Radę Miasta pojawiły się bowiem jeszcze w sierpniu.
– Rozważamy jeszcze, w jaki sposób będziemy te kwestie załatwiać, na pewno przyjmiemy tryb indywidualny – mówi dyrektor Orzech. – Jesteśmy przygotowani na przyjmowanie indywidualnych zgłoszeń.
     Zbigniew Orzech podkreśla, że sytuacja, gdy ceny biletów komunikacji miejskiej są obniżane, jest bardzo rzadka w skali kraju.
– Zawsze w momencie przejścia z jednego cennika na drugi są jakieś pytania, tutaj jednak mamy aspekt dodatkowy, bo nie przypominam sobie miasta, gdzie ten ruch cenowy idzie w przeciwnym kierunku. Zwykle ceny biletów są podwyższane. W uzasadnionych przypadkach będziemy zwracać różnicę.
     
     Papierowy jeszcze zostanie
     
Wygląda na to, że bilety papierowe będą w Elblągu w obiegu przynajmniej do czasu zakończenia remontów dróg wojewódzkich 503 i 504.
– Wielokrotnie, co najmniej pięciokrotnie powtarzałem w ubiegłym roku, że nie jest naszą wolą utrudnianie, przysparzanie pasażerom trudności ponad te, które są zmuszeni razem z nami znosić w kontekście modernizacji dróg 503 i 504 – zapewnia Zbigniew Orzech. – Zupełnie inaczej wyglądał harmonogram tych robót półtora roku temu część dróg powinna już być skończona. Dzieje się tak, jak się dzieje i żeby nie dokładać elblążanom kłopotów, zapowiadałem już, że to odchodzenie od biletu papierowego będzie następować w miarę oddawania tych modernizowanych dróg, a w konsekwencji – w rytm przywracania normalnej sieci komunikacyjnej, normalnych rozkładów, ponieważ jednym z największych wrogów komunikacji zbiorowej jest chaos komunikacyjny. Nie chcemy dodatkowo utrudniać życia mieszkańcom i ten bilet papierowy będziemy jeszcze utrzymywać.
     Ale to bilet elektroniczny (system Elektronicznej Karty Miejskiej) jest tym, na który stawia ZKM. Pasażerów korzystających z EKM wciąż przybywa.

 

– Teraz będziemy obserwować, jak będą się zachowywać pasażerowie po wprowadzeniu nowego taryfikatora, który wyraźnie preferuje tzw. bilet elektroniczny. Choćby bilet na przejazd do dwóch przystanków jest istotnie tańszy od biletu papierowego – podkreśla Zbigniew Orzech.
     Zbigniew Orzech liczy na to, że bilet papierowy będzie tracił na znaczeniu w sposób naturalny, ale jednocześnie zapewnia, że będzie dystrybuowany przynajmniej do czasu zakończenia inwestycji drogowych (przebudowy dróg 503 i 504).
     Przed elbląską komunikacją miejską jest teraz poważniejsze wyzwanie.
– Ten chaos komunikacyjny, z którym mamy teraz w Elblągu do czynienia, powoduje, że duży odsetek pasażerów zmienia na czas remontów swoje preferencje i dojeżdża do celu w inny sposób lub dochodzi pieszo. Ważnym zadaniem dla nas będzie odzyskanie tych pasażerów.
     

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Zaufanie odzyskacie jak zaczniecie zatrudniać uczciwych kontrolerów, którzy piszą prawdę na kwitkach. Ludzie dobrze robią, że chodzą na pieszo, Elbląg nie jest jakimś dużym miastem. Lepiej wcześniej zrezygnować niż dać się oszukać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 2
    (2013-09-24)
  • kontrolerzy to jedno, a kierowcy autobusów to drugie. Kiedy ludzie będą jeździć jak ludzie, a nie będą wożeni jak ziemniaki???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    16 1
    (2013-09-24)
  • A ceny biletów w strefie podmiejskiej pozostały bez zmian. Czyżby dlatego, że w najbliższych wyborach od nas głosów nie dostaną i mają nas gdzieś??? Chcą w ten sposób przekupić elblążan???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 0
    (2013-09-24)
  • No to ile w końcu do k. .. .nedzy maja kosztowac te bilety??? Nagadał sie baranek i nie powiedział
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 4
    łolala(2013-09-24)
  • zastań cwaniaku kierowcą który przewozi ludzi w tak trudnych warunkach drogowych:)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    7 3
    (2013-09-24)
  • Niestety ale z roku na rok w Elblągu chaos komunikacyjny jest coraz większy. Jedyna nadzieja na poprawę sytuacji to taka (niestety mało prawdopodobna) że talibowie wysadzą w powietrze ZKM Elbląg a na elbląskie ulice wyjadą prywatne mikrobusy nie podlegające kontroli ze strony władz miasta. Będzie taniej, szybciej i zawsze blisko pasażera. Hero.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 0
    (2013-09-24)
  • Dlaczego na tych tzw ogórkach brak jest logo tramwaje elbląskie i herbu Elbląga. Co ktoś się wstydzi że w Elblągu są tramwaje i taka firma???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 1
    (2013-09-24)
  • No właśnie, to ile bedą kosztować bilety? Druga sprawa- jesli ma nie byc biletów papierowych, to jakie bilety maja kupowac goscie z innych miast?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 0
    onaonaona(2013-09-24)
  • Dlaczego w mieście jest tak mał miejsc, gdzie można doładować EKM? Czy z Mazurskiej mam rzeczywiście jechać na Gwiezdną czy Nietschmana? Panie Orzech, to nie tak miało być. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    2 0
    JeszczeKlient(2013-09-24)
  • a dlaczego bilet z nazwy "miesięczny" jest ważny 30 dni bez względu na to ile dni ma miesiąc? i 31-go kontrolerzy łapią nieświadomych gapowiczów
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3 0
    (2013-09-24)
  • Jak nie będzie biletów papierkowych, to co zrobią ludzie którzy korzystają z przejazdów sporadycznie? Czy będą zmuszeni kupować po droższej cenie u kierowców?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5 0
    (2013-09-24)
  • @JeszczeKlient - EKM mozesz doladowac w kazdym parkomacie albo przez internet. Co jeszcze bys chcial? Zeby Ci do domu ksiegowa przyszla naladowac EKM?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    1 0
    jartek(2013-09-25)
Reklama