UWAGA!

Obniżka, zaufanie i papierowe bilety

 Elbląg, Obniżka, zaufanie i papierowe bilety
(fot. WS)

Od 28 września tanieją przewozy komunikacją miejską w Elblągu. Co mają zrobić osoby, które kupiły już bilety w wyższej cenie, obowiązującej obecnie? Jaki będzie los biletów papierowych? Mówi o tym Zbigniew Orzech, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.

Pierwsze pytanie dotyczy przede wszystkim cen biletów okresowych. Takie bilety na październik kupiła już pewna liczba elblążan, ale jest to liczba raczej niewielka. Informacje o obniżeniu cen biletów przez Radę Miasta pojawiły się bowiem jeszcze w sierpniu.
       – Rozważamy jeszcze, w jaki sposób będziemy te kwestie załatwiać, na pewno przyjmiemy tryb indywidualny – mówi dyrektor Orzech. – Jesteśmy przygotowani na przyjmowanie indywidualnych zgłoszeń.
       Zbigniew Orzech podkreśla, że sytuacja, gdy ceny biletów komunikacji miejskiej są obniżane, jest bardzo rzadka w skali kraju.
       – Zawsze w momencie przejścia z jednego cennika na drugi są jakieś pytania, tutaj jednak mamy aspekt dodatkowy, bo nie przypominam sobie miasta, gdzie ten ruch cenowy idzie w przeciwnym kierunku. Zwykle ceny biletów są podwyższane. W uzasadnionych przypadkach będziemy zwracać różnicę.
      
       Papierowy jeszcze zostanie
      
Wygląda na to, że bilety papierowe będą w Elblągu w obiegu przynajmniej do czasu zakończenia remontów dróg wojewódzkich 503 i 504.
       – Wielokrotnie, co najmniej pięciokrotnie powtarzałem w ubiegłym roku, że nie jest naszą wolą utrudnianie, przysparzanie pasażerom trudności ponad te, które są zmuszeni razem z nami znosić w kontekście modernizacji dróg 503 i 504 – zapewnia Zbigniew Orzech. – Zupełnie inaczej wyglądał harmonogram tych robót półtora roku temu część dróg powinna już być skończona. Dzieje się tak, jak się dzieje i żeby nie dokładać elblążanom kłopotów, zapowiadałem już, że to odchodzenie od biletu papierowego będzie następować w miarę oddawania tych modernizowanych dróg, a w konsekwencji – w rytm przywracania normalnej sieci komunikacyjnej, normalnych rozkładów, ponieważ jednym z największych wrogów komunikacji zbiorowej jest chaos komunikacyjny. Nie chcemy dodatkowo utrudniać życia mieszkańcom i ten bilet papierowy będziemy jeszcze utrzymywać.
       Ale to bilet elektroniczny (system Elektronicznej Karty Miejskiej) jest tym, na który stawia ZKM. Pasażerów korzystających z EKM wciąż przybywa.
      

 

– Teraz będziemy obserwować, jak będą się zachowywać pasażerowie po wprowadzeniu nowego taryfikatora, który wyraźnie preferuje tzw. bilet elektroniczny. Choćby bilet na przejazd do dwóch przystanków jest istotnie tańszy od biletu papierowego – podkreśla Zbigniew Orzech.
       Zbigniew Orzech liczy na to, że bilet papierowy będzie tracił na znaczeniu w sposób naturalny, ale jednocześnie zapewnia, że będzie dystrybuowany przynajmniej do czasu zakończenia inwestycji drogowych (przebudowy dróg 503 i 504).
       Przed elbląską komunikacją miejską jest teraz poważniejsze wyzwanie.
       – Ten chaos komunikacyjny, z którym mamy teraz w Elblągu do czynienia, powoduje, że duży odsetek pasażerów zmienia na czas remontów swoje preferencje i dojeżdża do celu w inny sposób lub dochodzi pieszo. Ważnym zadaniem dla nas będzie odzyskanie tych pasażerów.
      
      

PD

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Zaufanie odzyskacie jak zaczniecie zatrudniać uczciwych kontrolerów, którzy piszą prawdę na kwitkach. Ludzie dobrze robią, że chodzą na pieszo, Elbląg nie jest jakimś dużym miastem. Lepiej wcześniej zrezygnować niż dać się oszukać.
  • kontrolerzy to jedno, a kierowcy autobusów to drugie. Kiedy ludzie będą jeździć jak ludzie, a nie będą wożeni jak ziemniaki???
  • A ceny biletów w strefie podmiejskiej pozostały bez zmian. Czyżby dlatego, że w najbliższych wyborach od nas głosów nie dostaną i mają nas gdzieś??? Chcą w ten sposób przekupić elblążan???
  • No to ile w końcu do k. .. .nedzy maja kosztowac te bilety??? Nagadał sie baranek i nie powiedział
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    4
    łolala(2013-09-24)
  • zastań cwaniaku kierowcą który przewozi ludzi w tak trudnych warunkach drogowych:)
  • Niestety ale z roku na rok w Elblągu chaos komunikacyjny jest coraz większy. Jedyna nadzieja na poprawę sytuacji to taka (niestety mało prawdopodobna) że talibowie wysadzą w powietrze ZKM Elbląg a na elbląskie ulice wyjadą prywatne mikrobusy nie podlegające kontroli ze strony władz miasta. Będzie taniej, szybciej i zawsze blisko pasażera. Hero.
  • Dlaczego na tych tzw ogórkach brak jest logo tramwaje elbląskie i herbu Elbląga. Co ktoś się wstydzi że w Elblągu są tramwaje i taka firma???
  • No właśnie, to ile bedą kosztować bilety? Druga sprawa- jesli ma nie byc biletów papierowych, to jakie bilety maja kupowac goscie z innych miast?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    0
    onaonaona(2013-09-24)
  • Dlaczego w mieście jest tak mał miejsc, gdzie można doładować EKM? Czy z Mazurskiej mam rzeczywiście jechać na Gwiezdną czy Nietschmana? Panie Orzech, to nie tak miało być. ..
  • a dlaczego bilet z nazwy "miesięczny" jest ważny 30 dni bez względu na to ile dni ma miesiąc? i 31-go kontrolerzy łapią nieświadomych gapowiczów
  • Jak nie będzie biletów papierkowych, to co zrobią ludzie którzy korzystają z przejazdów sporadycznie? Czy będą zmuszeni kupować po droższej cenie u kierowców?
  • @JeszczeKlient - EKM mozesz doladowac w kazdym parkomacie albo przez internet. Co jeszcze bys chcial? Zeby Ci do domu ksiegowa przyszla naladowac EKM?
Reklama