Wtorek 17-07-2018, imieniny Anety, Jadwigi, Bogdana
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Kanałowe atrakcje. Ach te widoki. Kanałowe atrakcje. Ach te widoki.

Obrady prezydenckiej Rady Menedżerów

 
Elbląg, Obrady prezydenckiej Rady Menedżerów fot. UM Elbląg
Rek

W minioną środę (26 października) w Elbląskim Parku Technologicznym odbyło się kolejne posiedzenie Rady Menedżerów przy Prezydencie Elbląga. Obrady dotyczyły dwóch obszarów: współpracy „złotego trójkąta” samorząd-biznes-nauka oraz powstającej obecnie „Strategii promocji Elbląga na lata 2012-2015”. Gościem spotkania był Rektor PWSZ w Elblągu prof. Zbigniew Walczyk.

- Przede wszystkim zauważam pełne zrozumienie dla działań złotego trójkąta ze strony miasta - powiedział na początku posiedzenia prof. Walczyk. Rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu współpracę złotego trójkąta rozważał jako dostarczanie wykwalifikowanych kadr do elbląskich firm. - Tutaj dostrzegam ważną rolę klastrów, które mogą przyjmować studentów ostatniego roku na praktyki. Z pewnością część studentów w ramach płynności kadr, jaką ma klaster, może pozostać w firmach zrzeszonych w klastrze - dodał prof. Zbigniew Walczyk.
     Wojciech Macijewicz zwrócił uwagę na dostosowanie kierunków kształcenia do potrzeb rynku pracy. - Połączenie biznesu i nauki poprzez katalizator, jakim jest Elbląski Park Technologiczny, daje szansę, aby kształcić pod potrzeby elbląskiego rynku pracy - zauważył prezes Stowarzyszenia Klaster Meblowy.
     Podsumowując tę część obrad prezydent Elbląga zauważył potrzebę dostosowywania edukacji do wymagań rynku pracy już na poziomie gimnazjum czy liceum.
     - Temu służyć ma koncepcja powołania liceum akademickiego - powiedział Grzegorz Nowaczyk. Prezydent dodał, że jest zwolennikiem wzmacniania elbląskich uczelni, zarówno naukowo, jak i personalnie, aby kształciły absolwentów pod kątem potrzeb lokalnego rynku pracy. W tym obszarze dostrzegam rezerwy, ale też zadanie dla samorządu.
     W drugiej części spotkania członkowie Rady Menedżerów skupili się na „Strategii promocji Elbląga na lata 2012-2015”.
     Piotr Dobrowolski zwrócił uwagę na zalety naszego położenia geograficznego oraz walorów miasta i jego najbliższego otoczenia. - Elblążanie nie powinni w ogóle wyjeżdżać na urlopy! - stwierdził żartobliwie. - W mieście i jego najbliższej okolicy mamy górę, rzekę, las, czyli Bażantarnię, jezioro, a w niewielkiej odległości morze. Poza tym niewielka odległość od Trójmiasta oraz obwodu kaliningradzkiego to także duże atuty Elbląga - dodał dyrektor Siemens Energy.
     Na bliskość obwodu kaliningradzkiego oraz potencjalne korzyści z tego płynące zwrócił także uwagę Mariusz Leszczyński, dyrektor generalny grupy Inditex Polska. - Mieszkańcy obwodu kaliningradzkiego to milion potencjalnych klientów. Warto zwrócić uwagę na promocję zakupową miasta. Planowane w najbliższym czasie uruchomienie małego ruchu granicznego będzie dla szansą rozwoju dla lokalnego handlu. Niestety słabą stroną Elbląga jest brak dużej galerii handlowej, która przyciągnęłaby klientów z Rosji - powiedział Leszczyński.
     - Miasto nie zmieni się, jeżeli nie pozyska inwestorów, nie zbuduje infrastruktury. Dlatego promocja skierowana do biznesu jest kluczem do sukcesu. Zachęcanie ulgami podatkowymi, niskimi kosztami produkcji, wskazywanie dogodnego położenia geograficznego - chociażby bliskość lotniska, to atuty, które powinniśmy eksponować – zauważyła Tamara Kuczyńska, wiceprezes zarządu ALSTOM Power. -  Po drugie turystyka i czerpanie korzyści z położenia Elbląga to najważniejsze punkty, na których strategia powinna się skupić. Jak są turyści, to rozwijają się także inne branże - zakończyła prezes Kuczyńska.
     - Na rynku samorządów także istnieje realna konkurencja, a Elbląg jest niestety daleko z tyłu za porównywalnymi wielkością i potencjałem miastami w Polsce. I to musimy jak najszybciej zmienić. Do tego będzie służyła Strategia promocji - zakończył prezydent Elbląga.
     
     W posiedzeniu uczestniczyli: Grzegorz Nowaczyk – Prezydent Elbląga, Paweł Olechnowicz – prezes zarządu Grupy LOTOS S.A. (przewodniczący Rady Menedżerów), Tamara Kuczyńska – wiceprezes zarządu ALSTOM Power Sp. z o.o., Teresa Miszkiewicz-Florczyk – prezes zarządu ICT Amber, Florian Romanowski – prezes OPEGIEKA Sp. z o.o., Roman Korzeniowski – Dyrektor Browaru w Elblągu, Grupa Żywiec S.A., Wojciech Macijewicz – Prezes Stowarzyszenia Klaster Mebel Elbląg, Marek Łęcki – prezes Stowarzyszenia Klaster Medyczny MED+, Mariusz Leszczyński – dyrektor generalny Inditex Polska Sp. z o.o., Leszek Berbeć – prezes DRE Sp. z o.o., Piotr Dobrowolski – Dyrektor Siemens Energy Sp. z o.o., Wojciech Chmielewski – prezes zarządu Klastra Metalowego, Irena Minkiewicz – Wójcik Fabryka Mebli Sp. z o.o., Witold Strzelec – doradca Prezydenta Elbląga ds. gospodarczych.

Arkadiusz Kowalczyk główny specjalista ds. wizerunku miasta
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • Powiedzieli prawdy oczywiste. To wszystko już dawno wiemy i co z tego ! Mam już dość tego prezydenta!!! TO WAŁKOŃ!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Janek W.(2011-10-31)
  • Nie sadzę, aby szkolenie miejscowych jak i wyjazdowych studentów, (bo o braci z średnich szkół i polikwidowanych zawodowych - już nie wspomnę) było podyktowane potrzebami miejscowego rynku pracy i autentycznym zapotrzebowaniem pracodawców. Prymitywne formy funkcjonowania polskiego biznesu i ich praktyka w obrębie Elbląga nie poszukuje profesjonalistów i ludzi młodych dobrze wykształconych. Wynika to głównie z dość marnej kondycji firm jak i niezbyt wyszukanych metod zarządzania zasobami ludzkimi. Co do perspektyw tworzenia wszelakich przedsięwzięć na polu biznesu sadzę, że o przemyśle ciężkim i jego wszelakich odmianach możemy zapomnieć, wszak jego potencjał został rozwiany razem z socjalistycznymi mrzonkami o potędze a jedynie wszelkie usługi średniej wielkości firm na polu informatycznym, turystycznym i rekreacyjnym mogą dać pożądany skutek. Ach i jeszcze jedna uwaga, jeśli łaska - prowadzenie nawet najlepszych firm to nie zarządzanie i prowadzenie samorządu, – choć te dwie dziedziny mają ze sobą wiele wspólnego, ale jak widać w wielu przypadkach ich drogi nie są współbieżne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MiejscowyAborygen(2011-10-31)
  • Promocja ??? Jakieś żarty. Panie prezydencie do roboty, rozwój miasta sam wygeneruje jego pozycje bez szczególnej promocji. No chyba, że chodzi o promowanie miasta w Dubaju. To faktycznie warto zaplanować. Strzelec. .tragedia w trzech aktach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    NE11111(2011-10-31)
  • bardzo dobrze że zaczęto dyskutować o przyszłości miasta uważam że jest błędem skupianie się tylko na profilach kształcenia kadr dla przemysłu istniejącego, należy otworzyć szerzej drzwi dla nowych pomysłów. Elbląski przemysł jest zamknięty i nie widać nowości oraz propozycji a jeżeli są to są blokowane. Władze miasta odważniej podejmują decyzje, przykładem jest Góra Chrobrego, jak widać można niewielkim kosztem przełamać marazm a jest wiele innych ciekawych pomysłów bez oglądania się na pieniądze z budżetu miasta np. budowa aquaparku na terenie basenu miejskiego, skomunikowanie z Bażantarnią i zbudowanie tzw. centrum rekreacyjno-rozrywkowego/jest taki projekt /. Panie Prezydencie idzie Pan w dobrym kierunku. Powodzenia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MAZ(2011-10-31)
  • By ożywić ten Region trzeba wrócić do sprawy przekopu Mierzei, ale to nie na takim forum !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-10-31)
  • Wydaje się, iż najbardziej wartościowa moim zdaniem jest wypowiedź Pani Kuczyńskiej. Bez inwestorów nie ma możliwości rozwoju. Sądzę, że następnym krokiem mogą być etapy w tworzeniu kadr dla pracodawców. Doradca strategiczny prezia niestety nie zna się na tym, to ekonomista i chyba bardziej karierka polityczna aniżeli uwarunkowania strategii miasta. Zagadnienia strategiczne to studia z zakresu zarządzania i co najważniejsze nie na studiach podyplomowych, a ekonomia to ekonomia. Studia podyplomowe z zarządzania strategicznego to w większości wypadków papierek, no bo jak można mówić, że po 3 lub 4 semestrach słuchacz będzie poprawnie rozumiał kwestie strategii przedsiębiorstw nie mówić o tym aby ją napisać. (TO NIE JEST BIZNES PLAN!!!!!)Miasta w Polsce posiadają już swój własny określony model biznesowy. Niestety my myślimy o spotkaniach i wymianie wizytówek. Kiedy będzie ktoś w UM, kto zna się na strategii i zarządzaniu strategicznym?KIEDY?I nie musi być żadnym prezydentem!!!!!KIEDY????? Żaden z dobrych menedżerów nie będzie chciał się zapewne w to bawić. Kurcze, aż strach pomyśleć co z Elblągiem za np 5 lat. Spadamy!!!!Ponadto należy zmienić system wykonywanej pracy i realizacji procesów na stanowiskach zarządzających w UM!!! Ale dziwne, nikt tego wokół prezydenta nie widzi? Czy chcielibyśmy aby tak menedżerowie w firmie wykonywali swoją pracę?NIE!!! GDYŻ RYNEK BY ICH WCHŁONĄŁ. .. bez pozdrowień
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    anty(2011-10-31)
  • przecież promocja nie ma szefa a pani pani która robi tam jako wieczna p. o. odchodzi za chwilę na macierzyński
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-10-31)
  • Zabrakło w tym gronie Stanisława Rosnowskiego. Chyba uznał, że na bicie piany nie ma czasu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    bhu(2011-10-31)
  • Na szefa promocji trzeba wybrać kogoś poważnego z osiągnięciami takim jak n. p. pan Edward Jaremczuk, Wiesława Rynkiewicz Domino, Mirosław Marcinkowski
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-10-31)
  • Czyżby obrady prezydenckiej rady wniosły coś nowego do świadomości i wiedzy elbląskiego prezydenta ? Nie, bo tak sobie myślę, że wnioski, jakie wyciągnieto są mu od dawna znane. Nie są one w niczym wyjątkowe i można je przypisać do każdego fragmentu naszego kraju ? Pytam więc, po co marnować czas na nic nie wnoszące spotkania ? Zaczynam odnosić wrażenie, że szanowna rada jest towarzystwem wzajemnej adoracji, pochlebców i żądnych władzy i sławy ludzi. Nie mam tu na myśli wszystkich jej uczestników. Pan Prezydent ma już władzę i sławę. Czy sława, jaką ma, przysparza mu chwały, to już odrębna para kaloszy. Za to szefowie Lotosu, Alstomu, elbląskiego Browaru, no i może jeszcze DRE mogą pochwalić się rzeczywistymi sukcesami. Pozostali uczestnicy są tłem i to dość szarym w kolorze. Myślę, że Prezydent, spotykający się wyłącznie z fachowcami, choćby wyróżniającymi się od szarego tła, zaoszczędziłby sporo czasu, a pewnie też i pieniędzy. Ręczę, że mógłby wtedy skuteczniej dochodzić do jeszcze lepszych wniosków. Dwór był dobry kilkaset lat temu. Teraz jedynie śmieszy i irytuje. Panie Prezydencie, rozgoń część tego towarzystwa ! Zrezygnuj z dworu, a obywatele miasta na pewno to docenią !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-10-31)
  • na szefa promocji już się nie wybiera to nie te czasy teraz są konkursy w których od razu wiadomo kto wygra
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2011-10-31)
  • nawiązując do jednej z poprzednich wypowiedzi- owszem dwór jest zbędny /?/nie zawsze a Ci Panowie już mają swoje osobiste osiągnięcia i Elbląg na tym zyskuje, ok, ale idżmy dalej ja proponuję przenieść dyskusję do Komisji Rozwoju Rady Miejskiej, trzeba informować elblążan o posiedzeniach tej Komisji z wyprzedzeniem min 10 dniowym z powtarzaniem cyklicznym na tym portalu internetowym i dopuścić do głosu obywateli elbląga którym zależy na rozwoju miasta= to będzie ruch w dobrym kierunku
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    MAZ(2011-10-31)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Wyprawka Szkolna
Szkolna Wyprawka
Pieczątki Firmowe
Plecaki i tornistry