Wkrótce rozpocznie się remont drugiego odcinka berlinki - drogi krajowej nr 22. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała kontrakt na przebudowę tego odcinka - od Chruściela do Maciejewa.
Berlinka to oddany do użytku w 1938 roku fragment autostrady, która miała połączyć stolicę Niemiec z Królewcem. Długo oczekiwany i równie długo zapowiadany remont tej trasy wreszcie się rozpoczął. Trwają już prace na pierwszym, 28-kilometrowym odcinku od elbląskiego Węzła Wschód do węzła w Chruścielu.
Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała kontrakt na przebudowę następnego odcinka - od Chruściela do Maciejewa. Za tę część inwestycji będzie odpowiedzialna firma Skanska. Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej i dróg dojazdowych, a także przebudowę uzbrojenia terenu, przepustów, wiaduktów oraz dróg poprzecznych. Wykonawca przejmie plac budowy we wrześniu.
Roboty mają potrwać 13 miesięcy i będą kosztować 65 milionów 744 tysiące zł. 75 procent tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej.
Tymczasem prawdopodobnie na przełomie 2006 i 2007 roku zostanie też wyłoniony wykonawca robót na ostatnim odcinku berlinki, od Maciejewa do Grzechotek. O to zlecenie ubiegają się trzej oferenci.
Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała kontrakt na przebudowę następnego odcinka - od Chruściela do Maciejewa. Za tę część inwestycji będzie odpowiedzialna firma Skanska. Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej i dróg dojazdowych, a także przebudowę uzbrojenia terenu, przepustów, wiaduktów oraz dróg poprzecznych. Wykonawca przejmie plac budowy we wrześniu.
Roboty mają potrwać 13 miesięcy i będą kosztować 65 milionów 744 tysiące zł. 75 procent tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej.
Tymczasem prawdopodobnie na przełomie 2006 i 2007 roku zostanie też wyłoniony wykonawca robót na ostatnim odcinku berlinki, od Maciejewa do Grzechotek. O to zlecenie ubiegają się trzej oferenci.
SZ