Urząd Morski w Gdyni wybrał zwycięzcę przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Opracuje ją konsorcjum firm: Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego.
Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej tej inwestycji Urząd Morski ogłosił w październiku, przystąpiły do niego dwa konsorcja firm. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia komisja przetargowa ogłosiła, że najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na 5,2 mln złotych złożyły wspólnie: Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego.
Za tę kwotę ma być zrealizowany nie tylko projekt przekopu, ale także projekt połączeń drogowych i mostowych oraz modernizacji wejścia do elbląskiego portu na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie oraz od mostu w Nowakowie w stronę Elbląga (odcinek 2,5 km). Projektanci muszą także ująć w dokumentacji szczegóły dotyczące toru wodnego od Zatoki Elbląskiej do Mierzei Wiślanej oraz zaplanować utworzenie sztucznej wyspy lub wysp na samym Zalewie. Będą także nadzorować przebieg prac budowlanych. Dokumentacja budowy kanału przez Mierzeję ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
Przypomnijmy, że najbardziej prawdopodobną lokalizacją kanału jest miejscowość Nowy Świat w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem). Sam kanał ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km) i kosztować 880 milionów złotych.
Budowa kanału, jak twierdzi minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, ma ruszyć na przełomie 2018 i 2019 roku. Pierwsze statki mają tędy przepłynąć w 2022 roku.
Za tę kwotę ma być zrealizowany nie tylko projekt przekopu, ale także projekt połączeń drogowych i mostowych oraz modernizacji wejścia do elbląskiego portu na odcinku od Zalewu Wiślanego do mostu w Nowakowie oraz od mostu w Nowakowie w stronę Elbląga (odcinek 2,5 km). Projektanci muszą także ująć w dokumentacji szczegóły dotyczące toru wodnego od Zatoki Elbląskiej do Mierzei Wiślanej oraz zaplanować utworzenie sztucznej wyspy lub wysp na samym Zalewie. Będą także nadzorować przebieg prac budowlanych. Dokumentacja budowy kanału przez Mierzeję ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
Przypomnijmy, że najbardziej prawdopodobną lokalizacją kanału jest miejscowość Nowy Świat w gminie Sztutowo (między Skowronkami a Przebrnem). Sam kanał ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Inwestycja ma skrócić szlak wodny z Zatoki Gdańskiej do Elbląga o 52 mile morskie (ok. 94 km) i kosztować 880 milionów złotych.
Budowa kanału, jak twierdzi minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, ma ruszyć na przełomie 2018 i 2019 roku. Pierwsze statki mają tędy przepłynąć w 2022 roku.
RG